Zenekészítéshez csak Apple gép/laptop jó, mert a Logic Pro az egyetlen komolyan vehető ténylegesen profi minőségű szoftver és az meg csak Apple gépen érhető el?
"Kipróbál mindenfélét, és jó ideig annál marad, amiben érzése szerint kezdőként a leggyorsabban fejlődhet, mert egyrészt tudja, amit kell, másrészt ő alkotó üzemmódban is teljesen jól tudja érezni magát benne. Mind így csináltuk, a jelek szerint te valahogy másképp. Elfelejtetted leírni, hogy neked mi vált be."
Még erre válasz:
Amikor elkezdtem a konkrét hangszeres zenélésen kívül átmenni egy teljesen DYI irányba, hogy otthon is felvegyek dob, gitár, bassz etc. trackeket, mixeljek, stb., totál kezdőként a DAW témakörben, mert előtte ugye az volt, hogy beslattyogok a stúdióba, leperkáljuk a súlyos pénzeket, aztán majd az okosok elintéznek mindent.
Akkor először is körülnéztem a piacon, összehasonlítottam árakat, stb., és rögtön ezután már fel sem merült bennem, hogy megvegyek egy pro tools license-t havi több száz dolcsiért.
Oké, hogy szinte mindegyik gyártó kínál ilyen 30 napos trial időszakokat, de őszintén, totál kezdőként, limitált napi időkerettel, mit tudsz abból 30 nap alatt tanulni?
Én úgy gondolom, hogy az a 30 nap, jó esetben napi 1-2 órával számolva, amit rá tudsz szánni, messze nem elég arra, hogy megalapozott döntést hozz egy g-cidrága rendszer mellett.
Én legalábbis nem tudtam, mert épp csak arra volt volt elég ez az időkeret, mint old-school és alapvetően koncertezésre fókuszáló zenész, aki a 90es években kezdte, hogy egyáltalán felfogjam a nulláról, hogy mire is jó egy DAW, eszik-e, vagy isszák.
A lényeg végülis az, hogy a sok budget DAW közül választottam egyet, ami nekem a legjobban bejött otthoni mókolásra, és ebben el tudok mindent intézni, amire szükségem van.
Lehet, hogy egy highend DAW-ban jobb minőségben, fele annyi idő alatt is meg tudnám oldani ezeket a dolgokat, de itt jön képbe egy minimális közgazdaságtani racionalitás, azaz a befektetés/nyereség mérleg.
Persze ha a kérdező a semmiből a 8 grammy díjra hajt, mert látta, hogy (amúgy kik-rt nagy átbaszás) Bili Ájlis is ezt megcsinálta a nulláról, akkor hajrá, költse el az egész örökségét és még +200 milla hitelt a legprofibb cuccokra.
De szerény véleményem szerint ennek a vége g-cinagy pofára esés lesz.
Ajj, amúgy igen, zenezene, tehát true hangszer és rögzítem method irányból kénytelen vagyok minden egyes ponton megkövetni téged, ezért hát b+, csak hogy a csapda földbe állásár is idekeverjük rohhadtul stílszerűen... :\
Igen, kicsit kihagytad az in the box kezdést mint reális eshetőséget, pedig csóróság esetén ez van. Mármint vastagon kompromisszumos hardver virágbolti szoftverekkel, hát hogy a bánatba ne! :(
Az általad vázoltak az ideálisak, vitán felül. Adná az ég, hogy minél kevesebben érjék be a szoftverhangszeres profizmussal, elsőrendű igazság! Most és itt, neki, valami olyan kellene, ahonnan egyszerű ide jutni különösebb anyagi érvágás nélkül, és itt ne nagy összegeket képzelj el! :) Ez a mai valóság, nekiállnak és csinálják persze, mert van rá mód. Nem kell senkinek tetsszen az a mód, most még az a járható. Drukkoljunk és segítsünk nekik együtt szerintem!
Teljesen mindegy mit használsz, a DAW (+ a pluginok amiket használsz) csak eszközök. Természetesen mindennek megvannak a határai, de a Logic/Ableton/Cubase trió közül nem tudsz mellélőni nagyon. Minden más csak egyéni preferencia kérdése.
Én anno Reason 3.0-ról váltottam Logic-ra, mert én is kultúrsznob voltam és mivel mindenhol az alma logót láttam úgy gondoltam ez presztízskérdés, hogy komolyan vegyenek. Ennek már 15 éve. Azóta próbáltam több DAW-t és a lényeg ugyanaz, ugyanazt tudja, szoftveres szinten nincs diffi. Ha igazi diffit akarsz hangzásban, oda vasak kellenek. De azt is csak olyan monitor rendszeren hallod ki, ami hobbi szinten felesleges, de még major labelek sem igazán válogatnak és simán írhatsz világslágert pluginekkel és sample-ökkel.
Egy szó mint száz: tök mindegy mit használsz, az a lényeg, hogy ismerd a felületet és gördülékenyen használd.
Igen, ez a vas téma is akkora, de amióta csak szoftver létezik. Oké, hogy kezesen odaad neked akkora harapós szólást, hogy szinte fáj "hozzárongálni" a mixhez... Szoftveren ehhez tudás kell, és még akkor is kicsit több effort, ami már-már kizökkent, míg egy jó analóg úgy flowba ránt, hogy meg vagy sértődve, amikor pár percnek tűnő pár óra múlva ki kell szaladj csövelni...
Viszont nem kell mindenhez a nagyot csinálni akarás. Annyi hihetetlenül nyugis örökbecsű (sok esetben sláger is) született kimondottan lapos kis egyszerű megszólalásban... Odarakták, természetesen, csak nem akar túlszólni semmit, sőt. Egy Phil Collins - Another Day in Paradise szinte kása a kortársai mellett is, mégis így van egyben, így szerettük meg. Lehet, hogy Jamie Woon hallgathatott volna több Collinst... :) Szóval nem mindig jó a több a jóból, és ez még a vastagságra is tud igaz lenni.
Ez pontosan így van. Vasak tök jók örömzenélésre, kísérletezésre, "munkára" viszont - hacsak nem a potikon nőtt fel az ember - felesleges.
Én ghost producer vagyok már évtizedek óta és rendszeresen van egy stúdió, ahova promó videókat felvenni járnak a kliensek. Az tele van vasakkal nagyon szépen, néha dumálgatok is a tulajjal, de mondta, hogy nagyjából akkor ér hozzá valaki és porolja le, amikor mi megyünk oda felvenni a videókat és készülnek a b-roll felvételek. :)))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!