Hogyan érdemes kiadóknál házalni, ha van egy pár demóm? Illetve érdemes egyáltalán?
A kiadók sajnos nem annyira jó fejek mint a filmekben, őket is a profit érdekli, nagyon kevés olyan zenekart adnak ki, akik nem koncerteznek. Ettől még nem lebeszélni akarlak, ez úgy működik, hogy e-mailben küldesz egy jutub-linket, hogy heló, ez a zeném, ha tetszik, kiadhatnátok. Érdemes minél több (akár 100-150) kiadónak elküldeni, mert válaszolni is alig fognak páran ezek közül. Nézd meg, akik hasonló zenét játszanak, azok melyik kiadóknál vannak, és azoknak küldd el 1 (a legjobb) számod linkjét.
Ehhez persze ütős zene is kell.
Ma már a "demó szint" is rádióban leadható minőséget jelent. Ha nincs pénz, politika a hátadban, akkor a fent említett YouTub-erkedést lehet csinálni. Persze oda is elfogadható minőséget kell feltölteni, mert ki akar meghallgatni egy próbálkozást? Anyukád meg néhány elnéző haver. Egészen biztos, hogy nem fogsz olyan kiadót találni-igazából már nem is beszélhetünk kiadókról a szó klasszikus értelmében, mivel a zenei adathordozók elbukták a lehetőségeiket-ami foglalkozna egy lehetőséggel, ami nagy eséllyel soha nem válik realitássá. Ha lenne ebben egy kis spiritusz, akkor már egy húsz nótás figura nem állta volna meg, hogy YT-on megmutassa magát. Szép dolog álmodozni, zenélni meg muszály-ahogy állítólag hajózni is-de üzletben maradj a földön, mert ha túl nagyot álmodsz, nagyot lehet esni.
Inkább keress magad mellé zenésztársakat. Ha valóban olyan jó a produktum, akkor egyre profibbakkal fogod tolni, ami meghozza az előadás minőségét, lesz a környezetben olyan, aki ért az egész hókuszpókuszhoz. Szóval a megoldás: zenekar!!!
Odaadnám a népnek, aztán Patreon, vagy az ingyenes alternatívája, aminek nem jut eszembe a neve. Ha így döntesz, akkor lehet szívesen felajánlanám, hogy leporolom önkényes hangmérői affinitásomat, aztán ha semmiképp nem vagy elégedett az eredménnyel, szíved joga vállat vonni és más megoldások után menni, természetesen.
Ha azonnal for profit mennél, akkor fizetned kell no compromise megoldásért, meg valami értelmesebben trollkodó marketingmágusokat se ártana bevetni, hogy legalább érzésre elszakadjon nullától az érdeklődés a dolgaidra. Kivéve persze, ha rohadtul forradalmi a dolog, ami instant szétszed kb bárkit első hallásra, és még beszédtéma is könnyen lesz belőle, pl mert megoszlanak a vélemények, annyira határeset fölé durvul itt-ott.
VAGY: stabil, hűséges célközönség, még ha nem is milliárdok. Szerintem ezt még jól eltalált Prodigy klónként is meg lehet ugrani évek kitartó munkájával, szórakoztató kis blog-vlog körítésekkel. Az üzleti modell jellemzően tényleg a szabadon terjeszthetőség + tudásmegosztás (nézettségért, ami sokat segít egy-egy promósabb időszakban, és még monetizálható is termékmegjelenítésekkel, affiliate linkekkel, szellemes merch holmikkal) + előfizetéses "dolgok" (patreon, yt elsőség, kulisszatitkok, haladóbb tudásanyag, személyes foglalkozás, stb-stb) + rendszeresség és interakció (kommentekből meríteni és vissza is jelezni "mindig")
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!