Ha egy zenének csak a mix/mastert csinálom, de a beatet nem akkor is producer vagyok?
A hangmérnök meg csak lógott a levegőben, mi?
Elektronikus zenét iparosmunka betologatni jóra már az első sávtól kezdve, miközben eleve olyan nyersanyagokkal dolgozol, amiket inkább kicsit elrontani kell, hogy beüljenek a mixbe. Akusztikus zenénél, meg persze a nagyon nagy költségvetésű elektronikusabb produkcióknál természetes, hogy külön nagy név alkotja a végső mixet, és az album master is valami igazi elismert specialista keze alatt születik.
Neked főleg azért érdemes stúdióórákat fizetned a szerinted kész dolgaiddal, hogy végre elmondja valaki, mi mindennel ne fáradj, és helyette mi mindennel igen. Nem olcsó, de ha a megfelelő emberhez mentél, és meg is van a kémia köztetek, akkor igazán felbecsülhetetlen tudást, képességeket, és mindenekelőtt szemléletet és munkamorált szívhatsz magadba.
Az ezutáni időszakban a projekt súlya dönti el, hogy kell-e nagy referenciákat felmutató valaki, hogy ráigazítson, és hogy pár értékes döntéshelyzet elé állítson téged is. Rendszerint azért ha kicsit is komoly egy projekt, már megér pár ezrest odaadni valakinek, aki friss füllel gatyába rázza. A legjobbak is emberek, a saját zenéjét idővel mindenki "jóra hallgatja", és szüksége van egy mixben jó másik ember munkájára, hogy ne maradjon semmi fura a cuccban.
De ha mondjuk kettőnél több éve fosod magadból a trapet, közben folyamatosan nézed a youtube tutorialokat minden apró részfeladatoddal kapcsolatban, meg rendszeresen reprodukálsz általad kedvelt trackeket gyakorlásképpen, akkor már jó eséllyel nem tud senki olyat művelni a zenéddel, amitől kicsit is ütősebb vagy élvezetesebb lehetne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!