Hogy tudnék olyan mixing szintre eljutni?
Épp a napokban azon gondolkodtam hogy hogyan tudnám elérni azt a szintet mixing szempontjából hogy azt ki lehessen jelenteni hogy ez amit csináltam, jól szól?Úgy érzem a fülem megvan hozzá hogy tudjam melyik a rossz mix és a jó mix...csak szimplán nem tudok eljutni odáig...Nektek melyik volt a számotokra világ megváltó ötlet amikor rájöttetek hogy "hoppá ez sokat segített a zenémen!"? Mixing tippeket is szivesen olvasok ha írtok :D
Válaszokat előre is köszönöm!
1. Ráébredni, hogy a közép tartományban történik minden igazán hatalmas dolog, ennek megfelelően a mélyek-magasak csak egy-egy gyorsan és ügyesen odaarányított jóság, amikor már végleg mixkészre igazítod magát a producer énedként elkészített zenét. Nyilván szabad, és néha kell is továbbgondolni azt, ami a hallható tartomány két szélén történik, de ízléssel érdemes hatásvadászkodni, és nincs értelme eltekinteni a közepektől, egyetlen pillanatra sem.
2. k240. Olyan egy szigorúan unalmasan szóló szemétláda, hogy (miután kiismerted a baromságait persze) amit meg tudsz szólaltatni hatásosan rajta, azt már csak egy kicsit kell elrontani, hogy tényleg minden viszonylag értelmes cuccon iszony komolyat szóljon.
3. Röhögni fogsz, pár ms ping-pong delay nulláról odatolva észlelhető, de nem hallható szintre. Legtöbbször egy ritkán használt, de fontos skálahangra hangolva nagy feedbackkel, mielőtt vissza lenne tolva olyan reálisabb kis szobácska lecsengésűre a feedback. Általában azokon a fontosabb sávokon jó, amik valahogy könnyen túlfontoskodják magukat, halkítani nem jó, reverb-chorus-phaser-flanger nem jó, rálayerezni valami gyengítőset nem jó.
4. Csinálni, élvezni, eltenni két vinyón évekkel későbbi újragondolásra, ami kiadhatatlanul gány szerintem.
5. Játszani csomót. Pl sávra bedobott példa alapján alkotni valamit, amiből soha senki nem jön rá, hogy az volt a példa, pedig hangnem, akkordmenet, felépítés, stílus ugyanaz, és még a dob is majdnem eszedbe juttatná, ha először hallanád.
6. Apropó: friss füllel ráhallgatni mindenre, és eleget pihenni csendben munka közben, hogy tényleg jól sikerüljön a friss fül. Kicsit Zen. Amikor megérinted a kondícionálatlant, aki akkor is ugyanaz, ha teljesen másképp alakul az életed. Aki néz ki a fejedből akkor is, ha nincs egyetlen emléked se. Te. Meghallgatod, és tudod, mit hallasz, még emlékek nélkül is.
7. FLStudio fokozatos elhagyása. Ableton Live lett belőle, vettem egy Push 2-t is idővel, és hát cseppet más a tempó. A régi, négyoktávos Fatar keyboardomat megtartottam, és a valós analóg tekerők miatt az Akai LPD8 is előkerül, külön összealiexpressezett emberméretű knobokkal, amik ugyan hajlamosak a kezedben maradni a pici potik miatt, de amíg nem szerzek élből jó valós potméteres cuccot, addig ez is elmegy, még ha flowromboló is néha a fogyatéka. Btw a Push hároméves áruhiteléből még mindig van pár hónap. Szerintem nem volt olyan igazi nagy baromság beleölni azt a pénzt. Nem mintha nem szeretnék egyujjas szenvedéssel összedobni valami igazán komolyat, de így, többféle jam keverékeként valahogy sokkal cukibb dolgok kerekednek ki belőle.
8. Vagy ne alapíts családot, vagy gondoskodj jó előre a külön zenélős munkahelyről, ami nem otthon van, de közel, és nem teszi be senki a lábát a családból, mert melóhely.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!