Lehetséges így felvenni?
BIAS fx2-vel ipaden úgy is fel tudsz venni, hogy behívod az egyik alkalmazásba pl GarageBand...
Ha pl én állítom be garantálom, hogy jobb hangzásod lesz mint bármelyik magyarországi stúdióban lehetne.
Sztem akkor van értelme stúdióba menni ha vkinek nagyon sok pénze van. Vagy hát mondjuk nem tudom h mennyibe kerül a stúdiózás. Aki tudja az leírhatná, mert érdekel.
Meg ugye a másik dolog, hogy rengeteget lehet abból tanulni, ha te próbálkozol a stúdiózással számítógépen otthon, mellesleg tök jó szórakozás. Mondjuk én már hosszú évek óta játszottam gitáron, meg vmennyire zongorán mire elkezdtem dolgokat felvenni, tehát nem kellett bénáznom a hangszerekkel.
Az effektezni sem jó utólag valamit. Ki kell találni mi hogy legyen, és már alapból úgy feljátszani.
Nyilván jobb egy stúdió mint egy számítógép, feltéve ha akkor és addig van ott valaki amikor, meg ameddig akar.
Akkor van értelme, ha a cél tényleg valami nagy, akkor viszont általában valaki bőven ki tud fizetni óránként párezret. De ezen biztos nem fog múlni, hogy egy elküldött demó, vagy egy feltöltögetett referenciahalom elfogadható-e azok számára, akik kiértékelik. Gitárra nagyon igaz, hogy a sound legalább 80%-a a kézben van. Az otthoni stúdiózást én is támogatom, nyilván nem éri meg mondjuk félmillát költeni rá, de ha nem kell megérnie, és az a célod, hogy legyen egy massziv tudásod, és a tanulási folyamat alatt minden komolyabb hiba a "sajátod" legyen, ne az eszközé, akkor még a szobát is megéri kezelni, és tényleg jó és inspiratív lehet becsülettel lerakni azokat a munkákat minden egyes alkalommal. Spórolva ez egyszerűen lehetetlen küldetés: erdő a hang, nem tanulsz semmit, nem tudsz kezedbe venni pl. koncerten egy kis állítgatást, mert nincs mihez menjen a füled, nem alakultak ki azok a kezdetben kontraintuitív szokások, amik elengedhetetlenek a nagyszerű megszólalás eléréséhez.
"effektezni sem jó utólag valamit" A lehetőség mindig jól jön. Amikor már szóba kerül, hogy a száraz sávot küldik ki valamire, akkor már régen az a kisebbik rossz. "Ki kell találni mi hogy legyen, és már alapból úgy feljátszani" Igen, aztán ha olyan a track, hogy pár nem rutinszerű dolog is történik benne, ami miatt a rávasalt effektes gitársáv nem működik együtt, akkor lehet szenvedni vele, M/S processzálgatni, timestretchelgetni, mikor mi, vagy kiküldeni isteni kombóra, ami egy remek helyiségben pazar mikrofonok mesteri pozícionálásaval egy-egy alig megfizethető szoftver- vagy DSP effekttel helyettesítve a korábbit mégiscsak letépi az állát mindenkinek.
De ez a sok hűhó tényleg már a nagyon kereskedelmi forgalomba szánt dolgoknál él, kimondottan olyan piacra, ahol nem a streaming butította minőségek megcélzásáig kell jutni szoros határidőben, hanem számottevő tétel a fizetőképes kereslet a butítatlan megszólalásra is. Alapjáraton a stúdió azért lesz csak jó, mert egy igazi pro nyúl az anyaghoz, mocsokhamar fog ég és föld eredményeket produkálni, és legalább ennyire fontos, hogy nincs beleszeretve az elgondolásaitokba, komoly független szakmai javaslatokkal szolgálhat rengeteg apróságban, amik mind-mind iszonyatosan meg tudják emelni a végeredmény minőségét, ütősségét, ésatöbbit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!