Most mit tegyek?
Tény, lehet fikázni vagy utálni, de nálam egy nagy zenei változás megy végbe. Van egy családtagom, akivel eddig a koncertekre jártam. Ezek az aktuális sztárok voltak, akiket a korosztályom hallgat. Viszont nemrég jöttem rá, hogy nem a legjobb zenéket gyártják és annyira folytak már a csapból is, hogy egy idő után meguntam őket. Elkezdtem más műfajokat is hallgatni, Spotifyt is letöltöttem. Eddig egy a tömeget kővető tinikislány voltam, de voltak olyan kedvencek is (itt elsősorban nem zenékre gondolok), amely rávilágított, mi számít valamennyire minőséginek. Akiket eddig hallgattam, csak pár zenéjük tartozik ebbe, de a közönségük gyakorlatilag a legsablonosabb, leggyagyibb, legfülbemászóbb tuctuc jön be nekik és azokat agyonhypoltatják. Itt jön a gond. A családtagom leragadt a mai és pár régi popslágereknél, próbálkoztam erről beszélni többször is. Az a helyzet, sosem merem kimondani az igaszságot, meg eleve nehezen nyílok meg mások előtt (bár a hozzám közel állókhoz ez nem igaz). Egyszer próbáltam kicsit kritizálni a közös kedvenceinket (inkább a volt közös kedvenceiket) semmi annyira bántó szót használva, mégis felkapta a vizet. Eléggé elszörnyülködtem, mikor tudatosult bennem, hogy a fantáborúk magyarországi része milyen zenéket szeret, nézik az X-faktort stb. Más szórakozási műfajban bezzeg minőségben eléggé elhúztam. Bánkúti Dani csatornáját követem, szokott készíteni videókat arról, miért van igény trashre, miért ilyen rossz a youtube zenei színvonala, a tinik miért vevők mindenre stb.
Dancsótól mindig is rosszul voltam, az ilyen felkapott, nem minőséget nyújtó youtubereket messzire kerülöm, bár sajnos a társasági köröm mind csak ilyeneket nézz ja és a fanok is. A volt kedvenceim is arra törekszenek, hogyan adják el jobban magukat, tömegdolgokat szeretnek stb. A rajztanárom beszélt a tömegjelenség kialakulásáról, kiteljesedéséről, erre a mai popslágerek a legjobb példa. Abban valami, amit mondott, hogy mára az egyéniség kihalóban van és mindenki megy a tömeg után. Visszatérve bár a szüleimmel, ha minden igaz, jövőre megyünk ekoncertre, bár kételkedem, hogy
Gratulálok az előrelépéshez, hallgasd csak a minőségibb zenéket. Biztos van az ismerőseid közt olyan, aki eljárna veled ezekre is!
Én heti 2-3 koncertre járok, mindig van társaságom.
Ez egy nagyon jó észrevétel, és jó irány! Gratulálok!
Az a probléma, hogy a tinik nagy százalékától a nézetséget egy vizuálisan attraktív videoklippel, az előadó menő stylistok által jól “kikerázott” megjelenésével meg lehet vásárolni. Könnyen meglehet, hogy az előadó imidzse, kép nélkül középszerűnek, unalmasnak gondolná egy fiatal kistini a zenét, de ez a körítés elhiteti vele, hogy most valami nagyon trendi dolgot hallgat, és hogy jó.
Amikor gimis voltam és éppen 2017-et írtunk, valaki benyomott egy fél éves számot, mire egy osztálytársam azonnal hozzáfűzte: “Ez már nagyon 2016!” Elég gáz, ha bárki pusztán az évjárat a miatt minősít egy zenét. Szerintem ha nem lenne ez a fő kamu-reggaetonos, ribikés rágógumis, vagy a “hűűdeegyedi” kamualter neo-indie gerinc (most ez van... 5 èv múlva majd már lesz) , akkor mindenki támaszkodhatna a saját zenei ízlésére, senki nem akarna kényszeresen beolvadni.
Volt ilyen periódusa az életemnek. Soha nem szerettem igazán a mainstream dolgokat, de különc, visszahúzódó személyiségű fiatalként szerettem volna képben lenni azzal, hogy a korosztályomat, - akik között a napom 24 óráját töltöttem - milyen zenéket hallgat, mi fogja meg őket, míg végül azon kaptam magam, hogy engem is beszippantott a vizuális csapda, olyan előadóknak generálok monetizációs juttatást a megtekintéseimmel, akik szerintem egyáltalán nem mutatnak jó példát, nem követendőek a szememben. Tudat alatt “jónak, elégségesnek” véltem őket, de mégis volt valami hiányérzetem.
Most olyan zenéket hallgatok, amik akaratlanul közel állnak a szívemhez, 100%-ban leírnak mind harmóniákban, mind szövegekben, ezeknek nagy százaléka pedig szimfonikus metál. Utólag visszaemlékezve a környezetemben anno mindenki megvetette a metálosokat / rockereket / gothokat, - mindenki “ijesztőnek”, “kísértetiesnek”, “sátáninak” titulálta őket a megjelenésükkel együtt, de ez véleményem szerint a világ legnagyobb baromsága. 😄
Szerintem nem túlzás a kijelentésem, de szerintem a mai mainstream popzenében sokkal több sátánista elem van, mint bármely közönséges metálegyüttes zenéjében, - az más kérdés, hogy az előbbi vastag rózsaszín cukorkafelhőbe van bújtatva. Ezt én csak rózsaszín filteres baphometizmusnak nevezem.
Pl. ha meghallgatok egy Nightwish számot, mindig pozitív mondanivalója van. Ha ködösebb, melankolikusabb az alaphangulata, akkor is arra reflektál, hogy az ember maradjon optimista, tegyen jót másokkal, legyen alázatos, értékelje a világ szépségeit.
Míg a jelenleg istenített celebecskék nótái 95%-ban csak arról szólnak, hogy “csak MAGADRA számíts”, az legyen a mérvadó, hogy “TE jól járj”, ”ha igazán akarsz valamit, annak meg KELL valósulna, legyen az bármi”, “MENCI vagyok, ezért nekem minden JÁR”, tekintsd vegetatív kielégítő eszköznek a partnereidet, legyél bármelyik nemből, gázolj át a vetélytársaidon, alázz meg másokat, akik szerinted “irigyek” rád, akiknek nem megy olyan jól a szekér, mint neked.
Szóval: a lehető legjobban látod a helyzetet. Ne félj attól, hogy mások mit szólnak a személyes stílusodhoz, de ne is ragadj le az ő primitívségükön, ha csak egy irányba képesek nézni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!