Miért bántó a fülnek a zeném?
Gépen írok zenéket, és kezdő vagyok még nagyon.
DAW-ként a reapert használom.
Az lenne a problémám hogy megírok egy dallamot, esetleg alá rakok valami elektonikus dobot vagy tapsot, vagy stb.. és a végeredmény az hogy bántó az egész a fülnek.
Pedig a hangok külön-külön szépek, és külön külön nem bántóak, viszont amikor egyszerre több hang szól, esetleg még alá is énekelek, akkor valahogyan kellemetlen a fülemnek az egész. De ezt nem úgy értem hogy túl hangosak a hangok, vagy hogy rossz a dallam. Hanem valahogy kellemetlen érzetet okoz a fülnek, mintha túl éles / nyers lenne az egész. És ha többször meghallgatom olyan érzésem van mintha utána kevésbé hallanék, pedig tényleg nem a hangerővel van a probléma.
Figyi, gépzenéhez elég amúgy Kvint akkordokkal kísérni. Aztán nem árt ismerni nekik a dúr skálát hozzá. Szerintem egy gépzenésznek nem is kell többet nagyon tudni.
Mondok példát: Legyen C dúros a dalod, 4/4-es ütem, és az akkordmenet:
| C5 | G5 | A5 | F5 |
C5 = {C, G}
G5 = {G, D}
A5 = {A, E}
F5 = {F, C}
Megvan a kíséret. Ezt színezed, effektezed és úgy ritmizálod ahogyan tetszik. Jöjjenek rá kisebb frázisok, amiket hallás alapján találj ki te, itt van egy C dúr skála: {C, D, E, F, G, A, H (Amcsiknál: B), C}
Kész!
Jaj, ne halkon ki ez a kérdés, élvezem nagyon! :D
Azt mondod, külön jó, egyben rossz, amit bepötyögtél; na most... játszd le egyszerre a két kedvenc számodat (még azonos tempóban is), nagy eséllyel ugyanez lesz a hatás.
A fentebb említett zeneelméleti dolgokra kellene ügyelned. Nem lehet csak úgy random hangokat összeereszteni, mert ez lesz az eredmény.
Itt egy kis segítség: https://www.youtube.com/watch?v=to86_7VOzn4
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu