Miért tűnik el a tv csatorna logója a reklámok alatt?
Mert a csatorna logója egyben reklámot is jelent: a tévétársaság ilyenkor a képernyő teljes felületét a hirdető cégnek szenteli. (Az RTL Klubon és a TV2-n viszont az egy másodperces, két reklámspotot elválasztó csatornalogó-felbukkanások azon kívül, hogy elszeparálják egymástól a két különböző spotot, azt a célt is szolgálják, hogy informálódj arról, hogy melyik adónál "jársz".
Ha átállunk a digitális műsorszórásra, akkor egyszerűbb lesz a tévés állomásokat beazonosítani reklám közben, mert meg fog jelenni a készüléken egy tábla, amely kijelzi az éppen futó műsor címét, az adó nevét, a pontos időt és a satöbbit (ilyennel találkozhatsz akkor is, ha például tányéros tévéd + beltéri egységed van).
Nekem a 2001-ben vásárolt videófelvevőm úgy működött, hogy vette a filmet, de amint eltűnt a logo leállt. 2009-ben dobtam ki, de teljesen jól működött akkor is. Nem vagyok benne biztos, de talán valami ilyesmi cél kifejezetten megfogalmazódott.
Másrészt úgy tudom, hogy a reklámszerződésben benne van, hogy a reklámozó teljes felületet vásárol, vagyis nem a cégéhez tartozó kiírás, embléma vagy bármi más, nem lehet a képernyőn.
Pont az olyan készülékek miatt, mint ami nekem is volt, néhányan módosították a szerződést, hogy elvileg engedélyezték, hogy a csatorna emblémája kint legyen a reklám alatt (mert akkor pl.: az én készülékem is felveszi a reklámjukat), de mivel nagyobb cégek ebbe nem mentek bele, eddig nem lett általános (USA-beli kötélhúzás volt, Magyarországon 2 bank zárkózott el ilyen módosítástól, mivel szerintük nem elterjedtek az ilyen készülékek; közben meg kiment a videomagnó a divatból). Én ennyit tudok az egészről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!