Miért van az hogy minden magyar tv csatorna le akarja másolni a standart elképzelést reklámok tekintetében?
azért, mert a kereskedelmi televíziózás a reklámokra épül. vagyis: eladják a reklámidőt, műsoridőt, reklámfelületeket a különféle hirdetőknek, akik súlyos pénzeket fizetnek mindezért a televízióknak. főleg a főműsoridőben kerül sokba 10-20-30 mp, vagy több idő.
a reklámok jelentik a tévék számára a legfőbb anyagi bevételt, így minél több reklámot adnak, annál nagyobb a profit. nem számít, hogy az értelmes emberek elkapcsolnak a reklámokról, mert bőven elég, ha 100 nézőből csak mondjuk 50 nézi a reklámot, és veszi meg az adott terméket, vagy szolgáltatást. ez az egész egy nagy rendszer, és a kereskedelmi csatornák között éles a verseny, így amelyik fenn akar maradni a konkurenciához képest, muszáj nyomatnia a reklámokat. és persze ezért is van olyan sok alacsony színvonalú műsor, amelyek nagy nézettséget érhetnek el. hiszen amelyik műsort sokan néznek, a reklámokat is többen látják, ergo a bevétel is magasabb.
azért követik ezt a rendszert, mert nem találtak ki még jobbat, és a meglévők közül ez hozza a legtöbb pénzt.
az hbo-hoz hasonló csatornák meg nem klasszikus kereskedelmi adók, hanem pl. egy filmstúdió tulajdonai, és a fenntartáshoz-üzemeltetéshez nincs szükség komoly reklámbevételekre.
Régen, amíg az analógon ment az értékesítés (T-home-on például), és a sugárzás, egyesek szereztek ócsóért HBO dekodert, és úgy ingyen volt az HBO-juk.
Amióta ez nincs, kicsit nehezebb.
Egyébként igen, minden változata előfizetéses.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!