A tv-k kapnak pénzt a nézettség után?
Prime time-ban azaz főműsoridőben a két nagy ker.csatornánál 2-3 millió forint egy 30 sec. reklám szpot.
Morning time-ban (reggel) kevesebb, ott 100 ezer forint környékén van egy reklám spot ára.
De nem mindegy a hirdető mikor reklámoz. Reggel 7 és 8 között inkább a férfiak néznek tv-t, azonban 8 után már többségben a nők vannak, így mosószer termékeket reggel 8 után reklámoznak. Az értelmiség leginkább este tv-zik (prime time, late night time-ban), így az értelmiségnek szánt termékeket vagy szolgálatatásokat nem délben és nem kora délután fogják reklámozni.
Nézd meg: pl a Tv2-n a Mokka reggel 7 és 8 között nagyon komoly politikai, közéleti témákkal foglalkozik, ekkor többnyire férfiak nézik a Mokkát. 8-tól azonban nagyon nagy többségben a nők nézik ugyanezt a műsort, őket már kevésbé érdekli a politika, neki már a lightosabb közéleti témák és a bulvár témák érdeklik. Tehát kicserélődik a célközönség, ezáltal a műsor készítőknek a kicserélődött közönség - felmérések alapján leszűrt - igényeikhez kell alkalmazkodniuk.
Igen a nézettség nagyon számít. Az igaz, hogy az számít hogy magát a reklám blokkot mennyien nézik, de hogy elérjék azt h a reklám blokkot sokan nézzék, minden csatornának a saját célközönségéhez mérten optimális és nagyon is eladható műsort kell sugározniuk.
A kereskedelmi televíziózás nagyon nehéz és idegölő, ugyanakkor izgalmas és dinamikus állás. Koránt sem olyan könnyű mint bárki is hinné.
Kereskedelmi televízióknak az a célja, hogy minél több profittal tudjon elszámolni a cég tulajdonosainak. Hogy minél több profit legyen, drágán kell eladni a reklám felületet. Ehhez azonban nagyon nagyon nagyon sok nézőt kell elérni. Őket csak úgy tudják elérni, hogy ha olyan műsort sugároz, amire a TÖBBSÉG kíváncsi, megnézi. Az hogy éppen milyen műsor menjen, az szintén felmérésekből derül ki. Nézettséget pedig az AGB Nielsen végzi el, ezek a számok az úristen egy kereskedelmi csatornáknál. Külön mérik a teljes lakosságot, a 18-49-es korosztályt (ez a kereskedelmi célcsoport), külön mérik a nőket és a férfiakat....stb....
Köszi a válaszokat, külön az utolsó válaszolónak!!
Nah most akkor szívott a csatorna mikor mind a 2 nagy tv-nél érdekfeszítő műsor megy 1 ugyanaz időben és az egyik elmegy reklámra a másikon megy a műsor és odakapcsol mindenki, és akk ugye értelem szerűen nagyon megcsappan a másik csatorna nézettsége és akk nem ért semmit a reklám, vagyis 0 nem? ilyenkor mivan? ugyan annyi pénzt kér vagy mivan ilyenkor? Semmi?:O:P:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!