Láttam egy azonosneműszülőket támogató reklámot (a Háttér T. fizette) a Cool-on. Szerintetek meddig lesz még elérhető a csatorna?





Bármeddig, amíg a politikai érdekek úgy kívánják. Mindkét fél (bal és jobb) politikája a gyűlöletkeltésben, az ellenségkép gyártásban gyökerezik. Pl. Amerikában ez pont fordított, mert ott a liberálisok a boszorkányüldözők, itt nálunk pedig a fidesz társulat.
A lényeg, hogy egy ilyen reklám mindenképpen feszültséget generál a két szavazótábor között, ami jó taktika. Ellehetetleníti az értelmes párbeszédet és a harag mindig egymásra generálódik és nem a politikusokra (oszd meg és uralkodj) A fidesz a homoszexuálisokból már ellenséget gyártott, a reklám pedig jó arra, hogy a szavazóknak megmutassa, milyen világban ne akarjanak élni.
Ha valamelyik balos párt lenne hatalmon, akkor ugyanez a hatás lenne, csak a konzervatív heterok, homofóbok ellen hergelne.
Szerintem naivitás azt hinni, hogy bármelyik propaganda is a hétköznapi emberekért van. A balos politika szemében csak eszközök a melegek, pont ugyanúgy, ahogy a jobbos politika kezében a keresztény érték, nagycsalád.
A reklám marad, mert több előnyük van belőle, mint káruk. Bizonyos "érzékenyítések" néha pont ezért is vannak túltolva, hogy ellehetetlenítsék a valódi érzékenyítést. Pl. gyártanak 160 különféle nemet, hogy mindenáron mattot adjanak az értelmes homoknak, biknek vagy transzoknak, a másik oldal pedig alapból a hülyékkel fogja azonosítani őket is. Vannak olyanok, akik harcolnak ellene, pl. Blair White, de kevés a valódi, józan hang.





Mivel a legnagyobb műsorelosztók multinacionális cégek, a Cool pedig nem Magyarországon bejegyzett csatorna, mint ahogyan az RTL Kábeltelevízió minden csatornája a luxemburgi médiaszabályozás szerint működik, elég nehéz lenne ellehetetleníteni a Coolt, különösen, hogy az egyik legnépszerűbb kábelcsatornáról beszélünk.
Hacsak a NER nem vásárolja fel az egész magyar RTL-t cakkumpakk, ami nem sikerült még abban a formában sem, hogy a '10-es évek elején az IKO-n (korábban az RTL, ma a TV2 legnagyobb műsorgyártója, az RTL mai kábeltévé-portfóliójának tulajdonosa) keresztül próbáltak legalább részesedést szerezni benne, így nem valószínű, hogy bármi is történne a csatornával, mert lead ilyen reklámokat.
Nem mellesleg az RTL-hez azért is nehéz hozzányúlni, mert annak idején már a reklámadó 2014-es bevezetésének tervére is rosszallását fejezte a német kormányzat, hogy diszkriminálják az egyik legnagyobb luxemburgi-német médiavállalkozást Magyarországon, aminek okán később visszakozni kényszerültek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!