Az x faktor manipulálva van a szerkesztők álltál?
Manuelre gondolsz? Mert ez már a kezdetektől szemet szúr nekem, ahogy ezt tavaly szintén Bye mentoráltjainál, a USNK-nél éreztem.
Nem akarom megbántani, óriási nagy respect a gyereknek, hogy ilyen háttérrel, nehéz életúttal elhatározta, hogy jó útra tér, de igazságtalannak tartom a többi versenyzővel szemben, hogy amíg ők a verseny alatt keményen dolgoznak azon, hogy hétről hétre megmutassák, mennyire képzett a hangjuk, mennyire jól elő tudják adni más szerzők dalait, erre ő az összes mezőnyt megúszta azzal, hogy 3 hangos saját számocskákat írogathatott magának, mi több, minden egyes héten még egy klipet is kidobnak róla, - mert nagyon jól tudják, hogy hangilag negyedannyira sem erős, mit pl. Patrik, akinek nagyon szurkolok, mert hangilag ő érdemelné meg leginkább. Egy ilyen klip/saját dal még talán belefért volna, de ez már túl sok, és elég durva lenne, ha őt hoznák ki győztesnek csak azért, mert “jaj, szegényke”, meg az összes bárgyú kistini rá szavaz csak azért, mert a YT őt dobja ki nekik. Ez még mindig egy ÉNEKverseny, nem jótékonysági műsor, ahol van egy teljesítendő munkaanyag hétről hétre, - az az igazán jó előadóművész, aki nem csak a négy fal között alkotott műveit tudja technikailag helyesen, átéléssel és odaadással elénekelni, hanem egy számára megfelelő, de mások által megírt repertoárt is.
És sajnos idén is van olyan versenyző, akinek ezt lazán elnézik. Pont ezért tartom szakmaiatlannak és hiteltelennek a jelenlegi mentorgarnitúrát. Emlékszem, amikor még Gesztiék, Feróék ültek a mentorszékben, az élőshowkba jutók kb. 80%-a legalább színitanodát végzett, évek óta zenét tanuló, vagy már végzett, aktív zenész emberek voltak. Most pedig a műsor nagy részét profik, félprofik helyett lelkes amatőrök teszik ki, akik szeretnek énekelgetni. Lazán beengednek MUTÁLÓ 14-15 éves kistiniket, és még őket oltják le, ha egy megfázás, betegség miatt zárlati problémáik lesznek az adások alatt, holott ez az ő felelősségük lenne. Még itt-ott tökéletlen, de képezhető, minőségére csiszolható hangokra mondják azt, hogy “ez reménytelen, ‘bűnhamis’, ebből már nem lesz semmi”, közben pedig olyan tönkretett, borzasztó technikával dolgozó hangokat beengednek, csak azért, mert “nagyon különleges hangszín” 😱🥶. Az az Enikő nevű lány is... ahelyett, hogy megtanították volna normálisan énekelni, előrehozni a hangját, inkább azt díjazták, hogy úgy próbál énekelni, mint egy fojtott hangú, 8 éves kislányka, ami még szép, hogy hosszú távon borzasztó következményekhez, a karrier derékba töréséhez is vezethet, ... bár autotune-nal ezen is lehet segíteni...
És az a borzasztó, hogy a legjobb hangúak villanthatnak hétről hétre, mégis egy olyan embert akarnak kihozni győztesnek, aki lazán megúszta a verseny követelményeit, mert abban szinte azonnal elvérzett volna. Ez úgy lenne igazságos, hogy ahelyett, hogy 1-2 kiválasztott üdvöskét fényeznének, mindenki kapna legalább egy saját dalt, klipforgatási lehetőséget, vagy ellenkező esetben egyik sem.
Ez olyan, mintha egy zongorista a diplomahangversenyén nem lenne hajlandó Chopint, Bachot játszani, hanem nekiállna másfél órán keresztül a saját, jóval egyszerűbb vonalvezetésű műveit pötyögni. Az minimum egy kicsapás és egy óriási nagy leoltás lenne, de egy ilyen kaliberű, leeresztett léggömbbé vált műsorban ezt lazán meg lehet tenni.
Az elején még szimpatikus, példaértékű viselkedésű volt Manuel, de az élőadások óta egy ripacskodó műmájert kreáltak belőle. Neki már az első klipje óta lett épp elég megtekintése, az ország megismerte a munkásságát, de most már másnak is jusson a habostortából, ne csak neki.
+ Továbbá ez még mindig egy énekverseny, NEM dalszerző verseny.
Vagy ha ekkora kultúrát akarnak szentelni annak, hogy nézetségben, likeokban mérjék az emberek hozzáértését, csináljanak olyan slágeríró, hetente klipkidobós műsort, aminek ez a lényege, szabályzata.
De ne azoktól vegyék el a lehetőséget, akik nem a KorsKorsKors féle mainstreamségre, 3 hang terjedelmű trendek meglovaglására hajtanak, hanem azért jöttek, hogy megmutassák ország-világnak, mennyire jól tudnak énekelni, - hogy prezentálják azt a tudást, amiért éveken keresztül dolgoztak, amit évek óta csiszolnak.
Biztos vagyok benne, ha másnak is megadnák a lehetőséget, legalább ilyen volumenű dalokat tudnának írni egy kis segítséggel, ha nem jobbakat.
Manuelnek tényleg nem nagyon van énekhangja, de mégis tetszik a fiataloknak, amit csinál.
Márpedig a fiatalok fognak eljárni a koncertekre, pénzt adni a zeneletöltésért, stb.
Patrik az, aki hangilag semennyire sem erős.
Szimpatikus, normális srác, nincs vele semmi bajom, de inkább a "szomszéd srác" imidzs miatt jut tovább mindig. Valamint... na ezt majd mindjárt.
Szóval az emberek tudnak vele azonosulni, mert olyan, mint bármelyikünk, van egy normális munkája, de emellett van egy álma, és nem adja fel. Alázatos, fejlődni képes.
DE! Ne feledjük, hogy a többieknek alig ismert dalokat adnak, vagy sokszor valami alternatív zenét. Persze, hogy a nagyközönségnél nem talál be. Patrik meg mindig énekelhet valami 80-as évek-beli gigaslágert, halál hamisan. Itt jön elő a nosztalgia-faktor. Az ember szereti ezeket a zenéket, ezeken nőtt fel, ismeri, élvezi ezt a hangzást. Itt a dalok nyerik meg a továbbjutást, nem a srác! Ezt remélem, sokan belátják.
Ha Patrik kapott volna az elején egy "saját dalt", pl. amit Laci írt Anti bácsinak, vagy Bogi írt Blankának, nos... Patrik már sehol sem lenne!
Ellenben ha Blanka énekelt volna mondjuk egy Bonnie Tyler - I need a hero-t, még mindig itt lenne, hiszen hangilag teljesen rendben volt.
De az emberek nem szavaznak olyan dalra, amit életükben először hallanak. Kell egy kis idő, kell többször hallani valamit, rádióban is, mkre eljut az agyadig, hogy héé, nekem ez tetszik!
Patriknál még van valami, ami nagyon szemet (fület) szúr: az angol kiejtése: gondolom sosem tanult angolt, mert ez valami katasztrófa. mintha leírnák neki magyarul, é ő felolvasná: disz iz x-faktor, áj em patrik!
Nagyon gyermeteg a kiejtése, csodálom, hogy még egyszer sem említették meg neki.
Sem Manuel, sem Patrik nem érhet Andor és Tibi nyomába.
Andor viszont hátrányban van, mert hiába jó hangú és alázatos, Tibinél és Manuelnél kijátsszák a szegény-kártyát, és erre sokan ugranak. A nehéz sorsú gyerekek, családi erőszak, kevés pénz, stb.
A legkisebb királyfi meséje.
Andor meg hátrányba kerül, mert hiába van legalább annyira jó, ha nem jobb, de nem verte az apja, nem él mélyszegénységben, nem lehet belőle "sztorit" csinálni.
Már csak egy valamit szeretnék: könyörgöm, valaki szóljon már rá Gáspár Lacira, hogy hagyja már szóhoz jutni a többieket! Bárki bármit akar mondani, egyből beleugat, belekiabál, nem képes elfogadni, ha másnak más a véleménye. A többiek intelligensek, meg tudják hallgatni egymást, egyedül LAci az, aki erre nem képes. Emellett nem is tud magyarul beszélni, hadar, dadog, keresi a szavakat, de rosszul használja őket, nem tudja kifejezni magát.
Tény, hogy az intelligenciát nem lehet tanulni, de legalább erőltesse meg magát, szerkesztői utasításra, ha másképp nem megy!
A dalt csak amiatt írtam, mert az nagy sláger volt, és sokan szeretik.
A jazz és a soul nem tömegműfaj, legalábbis közel sem annyira, mint amit Patrik kap folyamatosan.
Egyelőre az lett volna a lényeg, hogy hétről hétre továbbjusson, és ezt olyan dalokkal lehet elérni, mint Patrik dalai.
Ki is fejtettem, egy Pillangó c. Bogi-szerzeménnyel már Patrik is rég kiesett volna.
Szóval nem is értem, miért egy példába kötöttél bele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!