Mi a véleményetek a vloggerekről? Miért van ekkora kereslet erre a műfaj rá?
Nagyon elterjedt manapság ez a műfaj főleg YouTubeon, rengeteg ember próbálkozik ezzel a műfajjal.
Ami a szomorú hogy szerintem a legtöbb borzalmas semmitmondó cicababák üres felszínes dolgaikról szól az egész, azt hogy mit evett ma, mit vásárolt hogy sminkelte magát és társai, szerintem borzalmas Csak azt nem értem hogy lehet olyan sok követője az ilyen embereknek, társadalom erre van szükség?, egyszerűen szánalmas Vannak azért jók is, ilyen például a legnézettebb a Videómánia Dancsó Péterrel viszont neki van egy kritikája, van egy humora, állít egy görbe tükröt a társadalomnak, Ő mondjuk nem rossz, de szerintem a legtöbb borzalmas
Ott van például ez a Farkas Timii két i-vel állítólag 800 ezer követője van, de ez hogy lehet, mert valami eszméletlen semmitmondó Insta Cicababa, hogy lehet követni ennyien ezt az embert?
Csillogást, szivárványt, boldogságot stb. mutatnak a videóikban, ismételgetik, hogy a nézőkért csinálják a videózást. Ezek miatt sok követőt érnek el és mivel fiatalok, divat lesz ez a fiatalok körében, ezért egyre több a vlogger, egyre többen nézik. A partnercégek meg meg velük kötnek szerződést, mert sok a nézettség, egyszerű műfaj. A videóikban nincsen semmi kifogásolható, ezért nem tiltja a Youtube, sok a szponzor. Egy Iszlámot kritizáló videjóst nem mernének megkeresni szponzorok, a Youtube letiltaná a pénzszerzést, ezért nem szerződnek a partnercégek sem, nem jön a nézettség. TV lett a közösségi oldalakból, műsort kell csinálni, ha vaalki nem csinál, azt egyszerűen nem nézik. És ahogy te is írtad, felszínes dolgokról beszélnek, egy rózsaszín világot mutatnak be, mert ez a trendi. Ha valaki egy iskolában nem néz valamilyen híres vloggert, nem tud hozzászólni vagy nem úgy él, mint ők (nem sminkeli magát stb.), akkor kiközösíthetik és inkább csinál ő is Tiktokot vagy elkezd hasonló vicceket mondani, mint a videnyósok.
Ajánlom a South Park 19. évadát vagy azt a vidót: https://www.youtube.com/watch?v=TEWMs-wzPdg
semmi sem változott ezen a téren a történelem során. mindig is ez volt a helyzet. mindig is volt magasabb kultúra, ami kevesebb embert érdekelt és volt populárisabb, tömegkultúra, ami sok embert érdekelt, miközben a műveltebb kevesek fintorogtak és nem értették, hogy ezt miért kajálják a tömegek. a szeriőz újságok közönsége mindig fintorgott a bulvár újságokra, a komolyzene kedvelői mindig fintorogtak a popzenére. a művészfilm kedvelők mindig fintorogtak a hollywoodi mainstream filmiparra.
ma kb. ugyanaz a társadalmi funkciójuk (ilyen könnyedebb, kevésbé érték központú) vloggereknek, mint annak idején a tévében a Győzikének, meg Való világnak (előtte meg Szomszédoknak, Dallasnak és Rabszolgasorsnak). sőt a társadalmi szerepük is kb. azonos, mint ahogy azt #1-es is leírta. ők a közösségük központi témája. a környezetükben mások is róluk beszélnek, az ő szokásaikat követik, ha valaki nem felkészült belőle, akkor kimarad a társasági életből, kiközösíthetik. ezért inkább alkalmazkodik az is, akit kevésbé érdekel.
ha neked nem tetszik, akkor ne azzal foglalkozz, hogy őket miért nézik (persze ha tudományos kíváncsiság hajt, akkor próbáld csak megfejteni. ajánlom hozzá szakirodalomnak Zsolt Péter média szociológus tanulmányát a Való Világ jelenség társadalmi hatásairól). inkább keress magadnak olyanokat, akiknek a videói, értékei tetszenek és szívesen nézed. legyen az Dancsó Péter, Pamkutya, Magyarósi Csaba, D Tóth Kriszta, Hormonmentes Janka, vagy bárki más.
a YouTube azért sokkal demokratikusabb minden más korábbi média lehetőségnél, mert eddig a tévé/film/zene/újság/könyv kiadók döntötték el, hogy mi az a válaszék, amit nézhetsz egyáltalán és te legfeljebb az általuk összeválogatott kínálatból választhattál, hogy mit néztél. amit NEKIK nem tetszett, vagy ŐK nem látták esélyesnek, hogy tetszeni fog a közönségnek és ezért üzletileg sikeres lehet, azt másnak esélye se nagyon volt megnézni.
ez persze akár minőségi előnyökkel is járhatott sok esetben, mert valószínűleg rengeteg vacakot is kiszűrtek ezzel a tévéből és a köztudatból. viszont ugyanakkor egy csomó értéket ugyanúgy kiszűrtek, mret ők nem hittek benne, vagy nem tetszett nekik, pedig ettől még fontos lett volna.
a YouTube-on viszont nincs ilyen előszűrés. bárki (szinte) bármit feltölthet, amit jónak lát. ennek van hátránya is, mert tele van szeméttel is a YouTube és a nézőnek sokkal nagyobb feladata van vele, hogy megkeresse magának az értékeket. viszont cserébe szinte végtelen a kínálat. bármi felkerülhet, amit valaki meg akar osztani és a közönség dönti el, hogy miből lesz érték, miből nem. ha találsz olyan tartalmat, ami tetszik, akkor azt nézd, támogasd az előállítóját, hogy minél tovább csinálja és minél tovább legyen neked mit nézned.
sőt nem csak nézhetsz bármit, ami fent van, hanem csinálhatsz te magad is olyat, amilyet te értékesebbnek, jobbnak tartasz a meglévő kínálattnál. ha nem találsz olyat, ami tetszik, akkor csinálj. ha téged érdekelne egy téma, ami még nincs, akkor szinte biztos, hogy mások is akadnak, akiket szintén érdekelne...
a napokban hallottam valakitől (egy komolyabb médiánál dolgozó középkorú szakembertől) azt a véleményt, hogy a vloggerek azért olyan népszerűek, mert velük eljött a médiának az a kora, hogy az embereknek már nem a média (és annak nagytudású szakemberei) gyártják a központi tartalmat, hanem maguknak/egymásnak gyártják a hétköznapi emberek, akár iskolás gyerekek is. azt és úgy, amit ők akarnak, ami nekik tetszik, vagy amiről ők azt gondolják, hogy a többieknek tetszeni fog. a dolog népszerűsége pedig igazolni látszik, hogy őket tényleg ez érdekli, nekik ez tetszik.
szerintem elég jó megközelítés, vagy inkább megfigyelés. persze nem feltétlenül az egyedüli lehetséges magyarázat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!