Ez nem számít csalásnak?
A lányomnak el kell olvasnia egy könyvet,de nagyon nem akarja.Ha meghallgatja hangoskönyv formájában az úgy jó?
Nem számít csalásnak?
#8 és #9
Nem, nem állítom hogy büntetésre vagy bármi megutáltatására menne ki a játék. Az életben egyszerűen lesznek olyan problémák és helyzetek, amivel foglalkozni kell, akkor is ha nem akarnak, akkor is ha látszólag vagy ténylegesen értelmetlen. A játék erre megy ki, hogy ehhez hozzászokjon a gyerek, mert az életének ez is a része lesz.
A csalás akkor is csalás marad, ha én is csaltam a suliban, akkor is ha senki sem. A bűnözés meg nem tudom hogy jött ide.
Egy 45-90 perces irodalom órán harmincad magammal egy rövid szöveget tanári útmutatással feldolgozni nagyon nem ugyan az, mint egy hosszú könyvet önállóan értően elolvasni. Nem is ugyan olyan skilleket igényel. Nem is értem, ez hogy nem világos.
Nem értem. Szóval akkor nem büntetés, de akkor is legyen rossz annak a gyereknek, mer' az éééélet.
Mondom még egyszer. Nem elég, hogy csomó felesleges dolgot tanul, olyat is, amit utál. Nem elég, hogy az iskolarendszer kb. leszarja az igényeit. Szar a kaja, retkes a WC, nincsenek meg azok a felszerelési tárgyak, amik kellenének. A tanagyag olyan, amilyen.
De pont a kötelező olvasmányoknak kell megtörni a kis nyomikat, hadd szokják.
(Utána meg megy a bezzegelés, mert a mai fiatalok nem olvasnak.)
A bűnözés onnan jött ide, hogy te csinálsz úgy, mintha valami jellemfejlesztő dolog lenne ez a marhaság.
Ja hogy ha te ésszerűen, magadnak segítva dolgoztál, az okés csalás, ha ők, az nem. Értelek.
Honnan veszed, hogy értően olvassa el? Vagy addig kell kényszeríteni, amíg nem érti szerinted? A másik dolog, ti irdolamat úgy tanultatok, hogy csutkára magatoktól elemeztetek egy regényt? Miért kellene egy kamasznak rögtön, magától értenie egy regényt? Nem pont ez a lényege az órának? Nem pont ezt kellene a tanárnak segítenie?
Az meg külön csillagos ötös a részedről, hogy a 'skill' szót be kell dobni a magyar szövegbe, mintha nem kellene rá magyar. Gondolom akkor te is "csak" hallgattad a kötelezőket, mert a magyar szókics "skilled" kicsit gyenge.
#6 Nem vagyok sem irodalmár, sem irodalomtanár, de amit leírsz az nettó baromság.
Semmi ilyesmi nincs a rendszer hátterében, nem az életre nevelés a cél, hanem egyszerűen arról van szó, hogy a kötelező olvasmányok összetételét több, mint száz évvel ezelőtt határozták meg és azóta nem nyúltak hozzá, mert az iskolarendszer alapvetően konzervatív. Ebben az időben a gyerekek olvastak Jókait, Gárdonyit, Mikszáthot, Dickenst, Vernét, mert akkor ezek voltak a népszerű írók és olyan témákról írtak, amit egy akkori gyerek érett és élvezett.
Ezek sajnos azóta is belekövesedtek a tananyagba, csak a világ azóta továbbhaladt. Ma is lehetne olyan műveket találni, amiknek van irodalmi értékük és a gyerekeknek is tetszene, csak a fent említett konzervatív hozzáállásból nem változtatnak.
Érdekességképpen az angol nyelvterületeken ilyen könyvek vannak a kötelezők listáján: A könyvtolvaj, 1984, Szép új világ, Híd Terabithia földjére, Szikraváros, Számláld meg a csillagokat, Anna Frank naplója, Zabhegyező, Ötös számú vágóhíd, Komfortos mennyország...
Válaszolva a kérdésre: nem tartom csalásnak, hallgassa meg a lányod hangoskönyvben, de ha olvasni szerető embert akarsz belőle nevelni, akkor javasolj neki olyan könyveket ténylegesen elolvasásra, amik valóban érdekelhetik, mert sok más előnye mellett szövegértés és szókincs fejlesztésre az olvasás az egyik és nem mellesleg legszórakoztatóbb mód.
Szeret olvasni,de amit muszáj azt nem...olyan mint én voltam.en is olvasok jó sokat gyerekkorom óta,de az iskolában soha nem olvastam el a kotelezoket csak azért mert muszáj volt.
Egyébként a hétvégén elolvasta,bár eléggé szenvedett tőle.
Kérlek ne veszekedjetek.
#12 igazán érdekes, ahogy a számba adsz dolgokat. Szintúgy az indulataid.
Úgy veszem észre, nem érted és nem is akarod megérteni amit leírtam.
Mindemellett személyeskedsz is.
Sajnálom, de ezen a ponton vitapartnerként nem tudlak komolyan venni.
Nem indulatból írtam, az, hogy baromságnak neveztem az álláspontodat, nem indulat, csak egy megállapítás.
Hogy a szádba adok dolgokat? Egyetlen megállapítást tettem, hogy azt állítod az életre nevelés a cél. És most idézek a válaszodból: "avagy felkészítse az életre"- Nos, tényleg nem szó szerint idéztelek, de lehet ezt másképpen érteni?
Személyeskedni, pedig egyáltalán nem személyeskedtem, szerintem érdemes lenne elolvasnod a személyeskedés jelentését.
Abban azonban egyetértek, hogy nem fogok én sem vitatkozni egy olyan emberrel, akivel nem érdemes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!