Kaphatnék építő kritikákat a wattpados írásaimmal kapcsolatban?
Érdekelne, veléményetek szerint hogyan írok, mi az, ami tetszik a verseimben, gondolataimban, illetve ami nem fogott meg. Köszönöm szépen, ezzel nagyon sokat segítenétek.





Az elsőnél nekem nem az jön át, hogy elengedés. Még beletörődésnek sem nevezném, ez belső viaskodás, amiről nem lehet eldönteni, elengedésben vagy beletörődésben ér-e véget, mikor ér véget, egyáltalán véget ér-e. Igaz, a végén ott a kérdőjel, emellett a főcím (Borderline) is sejteti, hogy ez egy nem megbízható narrátor. Mivel azonban nincs története, csak a végkifejletből eredő gondolatai szállingóznak, idegen marad az olvasónak. Így nehéz megragadni a figyelmét. Történetmesélésnél jobban működik a megbízhatatlan narrátor, könnyebben válik egyéniséggé a történetén keresztül.
A metaforák alapvetően nem volnának rosszak (kivéve a félig szikkadt cigaretta; az félig elszívott, vagy régiesen mondva: szítt), de ebben a rövid szösszenetben olyan töményen vannak jelen, hogy szirupossá válik. Prózai formában mindenképp, bár tartok tőle, hogy versben is az lenne. Átcsap az érzelmesből érzelgősbe. Az "elengedés rem fázisa" viszont tetszik – hogy ne csak rosszat mondjak.
Az Ambivalensnél is ezt érzem, de az már jobban sikerült. Nekem a Bosszú tetszik a legjobban, valószínűleg azért, mert addigra sikerült megérteni a narrátort.
A Paradoxon kicsit semmitmondó maradt. Sejtem, mire gondolsz, de ha a másik fél részéről a szomorúságot csupán az elvesztegetett idő váltja ki, akkor nem paradoxon (legfeljebb a narrátornak).
Nyelvanti próbléma (amibe manapság sokan beleesnek):
Elakarlak törni
Megakarlak ölni
Az igekötők nem az "akarlak" ige részei, hanem az utána állóké: eltörni akarlak, megölni akarlak. Ezért külön írva helyes:
El akarlak törni
Meg akarlak ölni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!