Írók! Ti tisztában vagytok a cselekmény főbb részleteivel a munka megkezdése előtt, vagy írás közben alakul a történet egésze?
Szintén hobbiíróként válaszolok (bár én az AO3-on tevékenykedem inkább):
Mindig van egy vázlatom, ami kapaszkodó. Nem mindig teljes a vázlat, de ad egy keretet, amire fel tudom építeni a történetet. Menet közben is gyakran változtatok, ami szinte néha olyan, mintha önmagát írná a sztori. Kerül bele olyan szereplő, akit ugyan kedvelek, de eredetileg nem volt bele tervezve.
Tehát nekem: is-is. Általában meg van az egész cselekmény - legalább vázlat szinten -, de gyakran menet közben is alakul, változik, ha eszembe jut valami, ami jobb, vagy frappánsabb.
Mindig van vázlatom, de volt rá példa, hogy változtattam a cselekményen menet közben. Bár sosem drasztikusat, mert az ötletelésbe fektetek jobban időt.
Viszont bétázásnál rendszeresen látom, hogy aki vázlat nélkül fut neki, ott szoktak lenni a legkényesebb dramaturgiai hibák, amiket aztán nagy átírás nélkül kb képtelenség javítani. Az, hogy írsz vázlatot, ezt segíthet kiküszöbölni. Ahhoz nagyon jó dramaturgiai érzék kell, hogy a semmiből előhúzott történet íve jó legyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!