Mitől lesz jó egy dialógus? Úgy érzem minden
írásomban harapógogóval kell kihúzni minden szót a
karakterekből.
1/11 A kérdező kommentje:
*f (kicsi a telefonon a touch screen)
Hat pl attól ha nem kell kihúzni belőlük. Egy jó párbeszéd pörög, vezet valahova, humoros vagy fajsúlyos. En kifejezetten kedvelem, ha sok a párbeszéd egy könyvben.
2021. nov. 15. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
Könyvben vagy történetben mindenkep olyan párbeszédet kell létrehozni ami a cselekményt viszi előre ezek lehetnek;
Ismeret terjesztő párbeszéd : amikor a karakter az egyik karakternek magyaráz el valamit az adott világból ezáltal az olvasó is meg tanulja a játék szabályokat
Adott cselekményt segítő : amikor a cselekményt viszik előre
Karakter építő : amikor a karakterek játék időt kapnak megismerhetjük a gondolataikat amivel a többi karakterrel is interakcióba léphetnek illetve motivációkat kozolhetnek stb egyéb dolgot
Kb ez a 3 fő dialógus forma van ami történetekbe való
Ha ki kell huzni szavakat akkor rossz az alap cselekmény
2021. nov. 17. 01:40
Hasznos számodra ez a válasz?
hacsak a főhős nem zárkózott, aki nem mer megszólalni, keveset beszél
2021. nov. 17. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 A kérdező kommentje:
Értem, és mitől lesz a szereplőknek egyedi hangja?
5 ez a legnehezebb! Ehhez saját magadat kell művelni és komplet karaktereket kitalálni részletesen!
Na ilyenkor a legtöbb esetben a nézők nehezebben tudnak azonosulni a karakterekkel de emiatt lesz nagyon minőségi! Pl witcher-ben geralt vagy az egész tronok harca szereplő gárda! Qurvára lehet utalni cersei/szerszei-t viszont ha vissza nézed az eleje óta akkor ő is csak egy ember aki nagyon sok tragédiák ment keresztül és mindent meg tett a gyerekeiért!
2021. nov. 17. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
Vagy nézd meg draco malfoy-t nagy el vesztegetés mert qurva jól lett megírva amit a színész még jobban át adott! Draco egész gyermek kora óta küszködik 2 oldal közt! Egy rendes normális gyerek akar csak lenni de a szüleik halál falok és ez töri meg végül megöli dumbledore-t (ha igy kell irni) de közben majdnem megtörik mert nincs más választása mert a szulei is már csak félelemből követik a sötét úrt és ha nem teszi meg akkor megölik őt és a családját! Viszont végül erőt vesz magán a filmben nincs benne de a végső csata során sokat segít Harry-nek asszem vissza dobja a pálcáját neki szóval még csak nem is az van hogy köpönyeg forgató módon a győztes oldalt választotta hanem egy olyan helyzetben segített Harry-nek amiben voldemort könnyen végezhetett volna vele
2021. nov. 17. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
finom,gördülékeny, siklik a beszéd, elakadás nélkül; a szereplők rögtön egymásra reflektálnak, vagy pont attól él a párbeszéd,hogy valamelyik szereplő nem figyel a másikra, vagy direkt,vagy véletlenül
vagy pl elbeszélnek egymás mellett.
2021. nov. 17. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
Ha jól van megírva egy karakter, és élő, komplex személyiség, akkor ha beteszed egy szituációba, már szinte magától fog cselekedni. Ha több ilyen karaktert összeteszel, már magukban hordozzák azt, hogy hogyan beszélnek egymással, hol lesz egyetértés és hol csúszhat félre minden a párbeszédben. Tehát igazából a karakterépítés a kulcs, magánál a párbeszédnél szerintem annyira kell ügyelni, hogy felesleges "hogy vagy? - jól - és te? - jól" részek ne legyenek benne, mert az senkit sem érdekel.
2021. dec. 8. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
Ezaz, karakterhűség pl, hogy passzoljon a szöveg az adott karakterhez, amit ő mond. Ez nagyon jó, 9-es. Többiek is jókat írtak; én #8. vagyok.
2021. dec. 8. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: