Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Mit lehet tenni, ha nem jó...

Mit lehet tenni, ha nem jó terméket kaptam internetről rendelve?

Figyelt kérdés

Interneten rendeltem gyerekjátékot egy webshopból, Foxpost csomagautomatába. Tegnap este átvettem, kicsomagoltam, de nem a megrendelt és kifizetett játék volt a csomagban, hanem egy másik model.

Ma lesz felköszöntve a kisgyerek, akinek vettem, nem tudom kicseréltetni. Visszakapom a pénzem, ha visszaküldöm? Nekem kell bizonyítani, hogy rosszat küldtek?

A webshop árai alapján majdnem azonos áru a két szett, ugyanaz a márka.



2018. máj. 30. 10:47
 1/5 anonim ***** válasza:

Honnan rendelted?


Ha magyar cégtől vagy magyar nyelvű webshopból akkor törvény szerint elő van írva hogy néhány napig(most fejből pontosan nem tudom) akár indoklás nélkül is(!) elállhatsz a vásárlástól. De mivel neked még indoklásod is van így írsz nekik/felhívod őket hogy mást küldtek meg leírod ezt a történetet és vissza kell venniük és visszafizetni a pénzt. A visszapostázás költségét neked kell állnod valószínűleg.


A másik eset ha külföldről rendelted. Ott jó eséllyel ezen felül már kérhetnek olyat is hogy fotózd le a terméket, szállítási papírokat stb és ugyanúgy a visszapostázási költséget neked kell állni. De a pénzed ott is visszakapod.

2018. máj. 30. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Magyar cégtől rendeltem. Felhívtam őket, de a telefonban azt mondták 14 napon belül visszaküldhetem, de nekem kell bizonyítani a hibás teljesítést. Ezt nem értem....
2018. máj. 30. 12:49
 3/5 anonim ***** válasza:

Az elállási jogodat gyakorolhatod, viszont a posta díja téged terhel a csomag feladásakor is (épp úgy, amikor vásárláskor fizetned kell a postázásért, úgy a csomag feladásért megint).


[link]

Mi az az elállási jog?


Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten (távollevők között) megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphetünk és a termék visszaküldése esetén követelhetjük a kereskedőtől az általunk kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetőségünk a termék megvizsgálására, kipróbálására, illetve üzembe helyezésére.


Mely időponttól gyakorolhatjuk elállási jogunkat?


Termék (például könyv, elektronikai cikkek stb.) megrendelése esetén a termék átvételétől, míg szolgáltatás igénybevétele (például interneten közzétett apróhirdetés, interneten megrendelt kábeltelevízió előfizetés) esetén a szerződéskötés napjától számítandó az elállási határidő.



Milyen időtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?


A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 napon (naptári nap!) belül élhetünk elállási jogunkkal.


Elállás esetén a 14 napos időtartamon belül meg is kell érkeznie a visszaküldött terméknek az eladóhoz?


Elállás esetén kötelesek vagyunk a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni (postára adni, vagyis intézkedni az elküldés iránt) a vállalkozásnak. Az tehát nem elvárás, hogy termék vissza is érkezzen a vállalkozáshoz a 14 napon belül.

2018. máj. 30. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Itt van még egy.

[link]


Semmit nem kell bizonyítanod, ha el akarsz állni a vásárlástól. Ha cserélni akarsz, akkor igen, elővenni a visszajelzést, mit kértél, kontra képekkel ellátni mit kaptál (sorozatszám, kinézet stb).

2018. máj. 30. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm, ment a ++++
2018. máj. 30. 20:03

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!