Mit lehet tenni, ha nem jó terméket kaptam internetről rendelve?
Interneten rendeltem gyerekjátékot egy webshopból, Foxpost csomagautomatába. Tegnap este átvettem, kicsomagoltam, de nem a megrendelt és kifizetett játék volt a csomagban, hanem egy másik model.
Ma lesz felköszöntve a kisgyerek, akinek vettem, nem tudom kicseréltetni. Visszakapom a pénzem, ha visszaküldöm? Nekem kell bizonyítani, hogy rosszat küldtek?
A webshop árai alapján majdnem azonos áru a két szett, ugyanaz a márka.
Honnan rendelted?
Ha magyar cégtől vagy magyar nyelvű webshopból akkor törvény szerint elő van írva hogy néhány napig(most fejből pontosan nem tudom) akár indoklás nélkül is(!) elállhatsz a vásárlástól. De mivel neked még indoklásod is van így írsz nekik/felhívod őket hogy mást küldtek meg leírod ezt a történetet és vissza kell venniük és visszafizetni a pénzt. A visszapostázás költségét neked kell állnod valószínűleg.
A másik eset ha külföldről rendelted. Ott jó eséllyel ezen felül már kérhetnek olyat is hogy fotózd le a terméket, szállítási papírokat stb és ugyanúgy a visszapostázási költséget neked kell állni. De a pénzed ott is visszakapod.
Az elállási jogodat gyakorolhatod, viszont a posta díja téged terhel a csomag feladásakor is (épp úgy, amikor vásárláskor fizetned kell a postázásért, úgy a csomag feladásért megint).
Mi az az elállási jog?
Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten (távollevők között) megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphetünk és a termék visszaküldése esetén követelhetjük a kereskedőtől az általunk kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetőségünk a termék megvizsgálására, kipróbálására, illetve üzembe helyezésére.
Mely időponttól gyakorolhatjuk elállási jogunkat?
Termék (például könyv, elektronikai cikkek stb.) megrendelése esetén a termék átvételétől, míg szolgáltatás igénybevétele (például interneten közzétett apróhirdetés, interneten megrendelt kábeltelevízió előfizetés) esetén a szerződéskötés napjától számítandó az elállási határidő.
Milyen időtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?
A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 napon (naptári nap!) belül élhetünk elállási jogunkkal.
Elállás esetén a 14 napos időtartamon belül meg is kell érkeznie a visszaküldött terméknek az eladóhoz?
Elállás esetén kötelesek vagyunk a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni (postára adni, vagyis intézkedni az elküldés iránt) a vállalkozásnak. Az tehát nem elvárás, hogy termék vissza is érkezzen a vállalkozáshoz a 14 napon belül.
Itt van még egy.
Semmit nem kell bizonyítanod, ha el akarsz állni a vásárlástól. Ha cserélni akarsz, akkor igen, elővenni a visszajelzést, mit kértél, kontra képekkel ellátni mit kaptál (sorozatszám, kinézet stb).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!