A Dark Souls valóban olyan nehéz és dühítő mint ahogy mondják? Mire számítsak?
Az elején valóban nehéz de a játék feléhez ha elérsz onnan már elég egyszerű lesz, a vége néhol már kifejezetten könnyű
Bár elég sok bug van benne meg hülyeség de azokra akkor térek ki ha valóban érdekel, most nem írom le feleslegesen
A Dark Souls egy faék egyszerű és nem túl játék. A "nehézségét", amire sokan hivatkoznak, igazán az adja, hogy az ellenfelek nagyot sebeznek, sokszor sötét sarkokba bújtatják őket, ahonnan lesből támadnak, egy megkezdett mozdulatsort nem lehet megszakítani és viszonylag sok a startup és recovery frame, miközben nagyon kevés az aktív frame és az ellenfelekhez képest általában sokkal kisebb a játékos area of effectje, úgyhogy nagyon be kell gyakorolni a játék ritmusát.
Azt nem lehet letagadni, hogy a játékhoz skill kell, de ez például tipikusan nem az a típusú nehézség, amit én szeretek. Hogy egy sulis példával éljek, a Dark Souls az a fajta tantárgy, amit bemagolni kell, nem pedig megérteni.
Mit értettél azok alatt, hogy:
"egy megkezdett mozdulatsort nem lehet megszakítani és viszonylag sok a startup és recovery frame, miközben nagyon kevés az aktív frame és az ellenfelekhez képest általában sokkal kisebb a játékos area of effectje, úgyhogy nagyon be kell gyakorolni a játék ritmusát. "
Hogyha megkezdtél egy támadást, akkor nincs dodge, amíg az animáció végére nem ér, ha szerencséd van vagy amíg el nem múlik a hit stun, ha nincs. Ezt azért nem szeretem, mert a való életben ezt meg tudod csinálni. Ha harc közben rendszeresen olyan kiszolgáltatott helyzetbe hozod magad, hogy ha meglendíted az öklöd, nem tudsz védekezésbe váltani, szarrá-fossá vernek. Ezt a védekezésbe váltást nem engedi a játék.
A startup, active és recovery frame-ekről pedig linkeltem ábrát, abból egyértelműen kiderül, mire gondoltam.
Harmadik/ötödik válaszolónak:
Ha ezt a játékot inkább bemagolni kell, akkor nyújt ez akkora élvezetet mint ha megérteni kellett volna?
Különben pedig igaz az, hogy ha ezt a játékot eredetiben veszed meg, vagy pl. Steamen, akkor bármikor egy másik játékos beléphet a játékodba és megölhet?
Na ez az, ami ízlés kérdése. Mivel a kiszámíthatósága miatt a maga módján ez is taktikus, viszont hosszú távra nem igazán lehet tervezni bennük. Tudnod kell, milyen ellenfelek vannak körülötted, azok milyen támadásokra képesek és ismerni a saját karaktered, fegyvered, páncélod tulajdonságait és mindezt számításba véve úgy helyezkedni és időzíteni a támadást és védekezést, hogy abból te jöjj ki jól. A játék így büntet, ha a saját szabályrendszere szerint rosszul csinálsz valamit és ad sikerélményt, ha jól. Viszont nekem ez a szabályrendszer kicsit túl merev, hogy igazán élvezetes legyen.
De egy Assassni's Creed vagy Shadow of Mordor például már a ló másik oldala. Az nem büntet és félistenként lehet lemészárolni hadseregeket bármiféle taktika vagy komoly fenyegetés nélkül. Mégis van, aki azt is élvezi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!