Igaz az, hogy elegendő a 60fps?
60 fps azért jó, mert illeszkedik az átlagos monitorok képfrissítési sebességéhez. A nagyobb fps-nél tearinged lesz. Ez így néz ki:
https://www.youtube.com/watch?v=jVAFuUAKPMc
Ha a monitorod képfrissítése gyorsabb, akkor a nagyobb nem jelent gondot. Droppolni miatt nem fog (vagyis ha fog, akkor Vsync-nél is fog).
Vsync esetében az lehet a gond, hogy ugorhat a kép, ha nem tudnál stabilan 60fps felett lenni, plusz imput lagot ad az irányításhoz.
60fps fölött lenni pedig elsősorban a reszponzívabb írányítás miatt érdemes (amellett, hogy az is hülyeség, hogy 60-nál többet szemmel nem érzékelsz, bár a különbség tényleg nem jelentős és egyénenként változik).
Ezekre hozták megoldásként az adaptive sync-et (freesnyc, G-sync). Ez nagy képfrissítésű monitoroknál nem PC oldalon korlátozza a kiengedett képkockák számát, hanem a monitor frissítési sebességét állítja az előbbihez. Ez úgy szünteti meg a screen tearinget, hogy közben nem hordozza a Vsync hátrányait.
Igazabol jatek es foleg felhasznalo kerdese. Tobbnyire a shootereket jatszok vannak megaldva az fps hisztivel, kiemelkedoen a CsGo-soknak hangosabb a szajuk.
60 felett is jo, bar tobbnyire felesleges, ha mar folyekony kepet kapsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!