Hogy kezdjek el egy játékot programozni 0 programozási tudással?
Egy nyílt pályás, túlélő, fps nézetű játékot szeretnék programozni de nincs se tudásom se valakim aki tudna benne segíteni..
Eddig a játéknak a történetét már meg terveztem...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mondjuk ne játékot programozni kezdj el, hanem programozni tanulni, a fejlesztői toolokat megismerni, és mielőtt nekiállnál ennek az egésznek, még nagyon sok munka áll előtted, megtervezni részletesen, pontosan mit is akarsz és az hogy működjön.
Azzal, hogy összeírtál másfél oldal történetvázlatot és lekopiznád hozzá a Rust-ot, még el sem kezdtél semmit.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Pálcikaembert még nem tudok rajzolni, de a Sixtus-kápolna mennyezetét akarom megfesteni."
"A történetet már kitaláltam, most már csak be kell fejezni a játékot."
Bocs, de fogalmad sincsen, mennyi munka van egy játékkal. Majd ha Game Maker-ben össze tudsz kattintgatni egy működő 2D-s játékot, te is rájössz.
Ügy tűnik mindent úgy reagáltatok le ahogy számítottam...
Én kis naiv még a lehetetlen re is gondoltam hogy valaki azt mondja olvasd át a java programozás alapjait...
Vagy ott van a unity abba sokkal könnyebb...
Már azt is meg értettem hogy ezt nem úgy kell el képzelni mint egy filmet... mind 1 is pont erre számítottam KÖSZI!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A nyers programozás és a játékkészítés azért két külön kategória. Persze ha úgy nézzük egy is lehet. Relatív.
Ami a lényeg ha nagyon aprólékosan te akarod minden részletét megtervezni egy játéknak, azt ne vállald. Oda nagyon sok év programozói ismeretek kellenek.
Viszont a programozók által elkészített játék creator szoftvereket nem olyan nehéz használni.
Például ha ismered a bethesda games et, akkor ott mindegyik kiadott játékukhoz adnak modoláshoz használható szoftvert, amivel a teljes játékot képes vagy akár saját ízléseddé alakítani. Azt is sok idő kitapasztalni, de nem kell profi programozónak lenned, hogy megvalósítsd ilyen eszközökkel a játékod.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Először is elkezded kitanulni az adott játékmotort, ami alapján csinálni akarod. Pl.: unity, unreal engine, stb. Ezt gyakorlod sok ideig, míg minden olyat nem tudsz már, amire szükséges lesz a játékban. Más út sajnos nincs, hiába könnyebb az adott játékmotorban megcsinálni mindent baromi nehéz munka.
Elsőnek meg ilyen nagy projekteket nem ajánlok, nagyon sokat kell előtte még tanulnod, hogy nyílt pályás túlélős, fps nézetű játékot megcsinálj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!