Számítógépes játék rajongók! Tudnátok válaszolni ezekre a kérdésekre?
Már jó ideje foglalkozom számítógépes játékokkal, és hosszú ideje tűnődtem ezeken a kérdéseken, de nem volt egyszerűen ötletem, hogyan tehetném fel őket, és kiknek. Itt biztosan találok majd olyanokat, akik meg tudják ezeket nékem magyarázni. A válaszokat zöld kézzel jutalmaznám!!!
- Miért szól a játékok utolsó pályáin mindig nagyon depressziós szomorú világfájdalmas zene? Ez valami hagyomány, vagy trend?
- Mi a főellenség konkrét szerepe egy játékban? Miért nem lehet hogy egyszerűen csak elfogynak az ellenségek, oszt kész, your winnar? :D
- Miért szoktak a férfi szereplők ocsmányul káromkodni a játékokban? (fuck, bitch, ass, shit)
- A játék elején miért hagyományos felszedhető fegyverek vannak (mordály, shotgun, machinegun) és később jönnek csak a futurisztikus fegyverek? (pl. neutron ágyú, paralizáló, ellenség manipuláló, railgun, ionspray, antianyag sugár)
- A női szereplők miért mindig köldök- meg csöcsmutogatós ruciban szaladgálnak, rendes harci öltözék és páncél helyett?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ne vedd a szavaim szent írásnak, saját vélemény. Illetve függ milyen típusú játékokról beszélünk... Próbáltam úgy fogalmazni, amilyenekre valószínű gondolhattál.
1. A zene a játék jellegétől függ. Sokszor nem depressziós, hanem inkább epikus. A zene a játékélményhez ad hozzá - ahogy a fejlesztők szeretnék. Ugyan ez filmeknél is megfigyelhető. Egy jó zeneválasztás nagyon sokat tud hozzátenni a játékhoz, vagy akár filmhez.
2. A fő ellenségre szokott a story felépülni, ő mozgatja közvetlen vagy közvetett módon a szálakat. Kiiktatásával pedig megoldódik a probléma (avagy csak részben) Filmeknél, könyveknél szintúgy. Nélkülük unalmas lenne a játék, avagy lezáratlan vagy akár értelmetlen. De függ megint csak a játék stílusától. Különben egy egyszerű shooter lenne (gondolom ilyen játékra gondoltál). Vegyük pl az új Doomot - mély mondanivalója nincs, igazából csak legyen valami, ami után mehetünk. Összefoglalva a story max vagy 10 mondat. És tekinthetsz rá úgy, hogy akár a fő boss egy utolsó, erős ellenség, amit el kell intézned.
Tehát én ezen gondolat alapján a singleplayer részét a játékoknak 2 nagy csoportra tagolnám:
- Ahol maga a történet lényeg és egyben persze játékélmény is. pl. AC, vagy pl Telltale játékok
- Egyszerű shooter, ami mély mondanivalót nem tartalmaz, csak mész és ölsz, vagy végigfutsz a pályákon. Történek szempontjából igazából jelentéktelen, a főellenség konkrét szerepe nincs, max annyi, hogy a játék során miatta hever egy nagy hullahegy mögötted, illetve egy epikus jelenettel megölheted a végén (+ nehézség), illetve ad egy lezárást is a játéknak. szerintem mindneképp jobb lezárás, minthogy leölsz egy olyan ellen, amiből már vagy 1 milliót leöltél és egyszer csak jönnek a fejlesztők nevei...
3. Való életben is elég sokszor használják ezeket a szavakat, nemtől függetlenül. Ha valami olyasmi történik, akkor gyerekbarátan nem sokan beszélnek :D Szintúgy filmekben sem, max ha tényleg gyerekeknek készül.
4. Az elején felvéve túl könnyű lenne, nem lenne kihívás, nehézség. Bár később a játék menetét tekintve erősödik az ellen. Valami alapján fel kell építeni a játékot, hogy működőképes legyen. Illetve ad némi újdonságot.
5. Bár előfordul páncél, avagy már pl. Lara Croftra is adhatsz ruhát, de egyszerűen szerintem inkább marketing fogás, jobban néz ki :)
Azért valljuk be a játékokkal többségben fiúk játszanak. Egyszerűen szexi. De ezek a "hősök" filmekben sem nagyon szokták takargatni a testüket.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
FTL
Factorio
Planet Coaster
Prison Architect
Cities: Skylines
Mostanában a fentiekkel játszom a legtöbbet és a kérdéseid értelmezhetetlenek a viszonylatukban. Sok ideje nem foglalkozhatsz játékokkal, mert akkor tudhatnád, hogy mennyire változatosak és mindenki megtalálhatja az ízlésének megfelelőt, csak kicsit keresgélni kell :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A kérdések alapján ez inkább az fps/tps shooter játékokra vonatkozik, ahol mész és gyilkolsz halomra.
Ezen kívül sok másik téma is van, amire nem illeszkedik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
1. Én úgy tom h a játékok általában föcimével zárnak.
Én itt van 2 példa.
https://www.youtube.com/watch?v=JAZ49WV7r10
https://www.youtube.com/watch?v=moxb8wtX_jQ
2. Egy plusz kihívás ennyi. De nem minden játékban van.
3. Ez se jellemző minden játékra de megnézném Nathan Hale-t. (Resistance) Mondjuk 2 boss között Nietzsche-t szavalni.
4. Ez is játéktól függ. Meg kinek mi a futurisztikus.
5. Azért mert ezek a játékok alapvetően pasiknak szolnak. De itt se minden játékban mindenki pucér.
Elena Fisher-t v Chloe Frazer-t sosem láttam pucéran.
Bár nem is hiányzott.
#1 válaszadó: nem csak ezeket ismerem, de a kérdésemet ezekről írtam ki. Hogy miért? Mert érdekel, mi áll ezek mögött a dolgok mögött. Semmiféle játékot nem soroltam be sehova.
#2 válaszadó: ha nem tudsz értelmesen válaszolni, akkor kérlek NE válaszolj. Ment a mínusz.
A többieknek köszi a választ!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Na akkor én is válaszolok :))) hátha aktuális még a kérdés:
- Utolsó pályán depressziós világfájdalmas zene? Talán mert már "ahh a francba, nem tartogat több meglepetést a játék, ráadásul mire végigvittem, tönkre meg is untam" :D ilyesmi lehet az oka. Valahogy olyannak tűnik az egész, mint amikor vége a nagy fesztiválnak, és szedik a szemetet.
Az se lehetetlen, hogy a programozó lelkiállapotát fejezi ki, mert addigra már a pokol fenekére kívánja az egész projectet.
- Főellenség szerepe: ő testesíti meg a mindenek felett álló gonosz hatalmat, az egész rosszat, ami miatt végig kellett menni X pályán, meghalni ötszázezerszer, és hát minden az ő hibája ugye, ezért kell megölni.
- A káromkodás kifejezetten a GTA-sorozattól vált közkedveltté egy játékban, akkor jött a shit, fuck meg a többi ízes káromkodás. Miután látták a többiek, hogy a GTA-t nem érte atrocitás emiatt, naná hogy ők is elkedzték.
- Hogy miért hagyományos fegyverek jelennek meg először egy játékban? Mert azok ugye napjainkban is léteznek és az emberek jobban ismerik őket, mint mondjuk egy ionspray-t vagy antianyag sugárt. Na meg ha túl hamar kapnának túl erős fegyvereket, akkor túlságosan könnyű lenne a játék.
- A félpucér női szereplők egy játékklisé, ezzel lehet jól eladni a játékot a férfiközönségnek (mert még mindig ők vannak többségben)
A #2 válaszadó meg egy idióta, én is nyomtam neki mínuszt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!