Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Számítógépes játék rajongók!...

Számítógépes játék rajongók! Tudnátok válaszolni ezekre a kérdésekre?

Figyelt kérdés

Már jó ideje foglalkozom számítógépes játékokkal, és hosszú ideje tűnődtem ezeken a kérdéseken, de nem volt egyszerűen ötletem, hogyan tehetném fel őket, és kiknek. Itt biztosan találok majd olyanokat, akik meg tudják ezeket nékem magyarázni. A válaszokat zöld kézzel jutalmaznám!!!


- Miért szól a játékok utolsó pályáin mindig nagyon depressziós szomorú világfájdalmas zene? Ez valami hagyomány, vagy trend?


- Mi a főellenség konkrét szerepe egy játékban? Miért nem lehet hogy egyszerűen csak elfogynak az ellenségek, oszt kész, your winnar? :D


- Miért szoktak a férfi szereplők ocsmányul káromkodni a játékokban? (fuck, bitch, ass, shit)


- A játék elején miért hagyományos felszedhető fegyverek vannak (mordály, shotgun, machinegun) és később jönnek csak a futurisztikus fegyverek? (pl. neutron ágyú, paralizáló, ellenség manipuláló, railgun, ionspray, antianyag sugár)


- A női szereplők miért mindig köldök- meg csöcsmutogatós ruciban szaladgálnak, rendes harci öltözék és páncél helyett?



2017. júl. 27. 23:38
 1/9 anonim ***** válasza:
90%
Vissza kérdeznék: miért csak a sablonos, unalmas, csontig lerágott játékokat ismered és miért általánosítod/sorolod be ugyan abba a csoportba az összes játékot?!
2017. júl. 28. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
63%
Ha ezt magadtól nem vágod, akkor valszeg fogyatékkal élsz.
2017. júl. 28. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Ne vedd a szavaim szent írásnak, saját vélemény. Illetve függ milyen típusú játékokról beszélünk... Próbáltam úgy fogalmazni, amilyenekre valószínű gondolhattál.


1. A zene a játék jellegétől függ. Sokszor nem depressziós, hanem inkább epikus. A zene a játékélményhez ad hozzá - ahogy a fejlesztők szeretnék. Ugyan ez filmeknél is megfigyelhető. Egy jó zeneválasztás nagyon sokat tud hozzátenni a játékhoz, vagy akár filmhez.


2. A fő ellenségre szokott a story felépülni, ő mozgatja közvetlen vagy közvetett módon a szálakat. Kiiktatásával pedig megoldódik a probléma (avagy csak részben) Filmeknél, könyveknél szintúgy. Nélkülük unalmas lenne a játék, avagy lezáratlan vagy akár értelmetlen. De függ megint csak a játék stílusától. Különben egy egyszerű shooter lenne (gondolom ilyen játékra gondoltál). Vegyük pl az új Doomot - mély mondanivalója nincs, igazából csak legyen valami, ami után mehetünk. Összefoglalva a story max vagy 10 mondat. És tekinthetsz rá úgy, hogy akár a fő boss egy utolsó, erős ellenség, amit el kell intézned.

Tehát én ezen gondolat alapján a singleplayer részét a játékoknak 2 nagy csoportra tagolnám:

- Ahol maga a történet lényeg és egyben persze játékélmény is. pl. AC, vagy pl Telltale játékok

- Egyszerű shooter, ami mély mondanivalót nem tartalmaz, csak mész és ölsz, vagy végigfutsz a pályákon. Történek szempontjából igazából jelentéktelen, a főellenség konkrét szerepe nincs, max annyi, hogy a játék során miatta hever egy nagy hullahegy mögötted, illetve egy epikus jelenettel megölheted a végén (+ nehézség), illetve ad egy lezárást is a játéknak. szerintem mindneképp jobb lezárás, minthogy leölsz egy olyan ellen, amiből már vagy 1 milliót leöltél és egyszer csak jönnek a fejlesztők nevei...


3. Való életben is elég sokszor használják ezeket a szavakat, nemtől függetlenül. Ha valami olyasmi történik, akkor gyerekbarátan nem sokan beszélnek :D Szintúgy filmekben sem, max ha tényleg gyerekeknek készül.


4. Az elején felvéve túl könnyű lenne, nem lenne kihívás, nehézség. Bár később a játék menetét tekintve erősödik az ellen. Valami alapján fel kell építeni a játékot, hogy működőképes legyen. Illetve ad némi újdonságot.


5. Bár előfordul páncél, avagy már pl. Lara Croftra is adhatsz ruhát, de egyszerűen szerintem inkább marketing fogás, jobban néz ki :)

Azért valljuk be a játékokkal többségben fiúk játszanak. Egyszerűen szexi. De ezek a "hősök" filmekben sem nagyon szokták takargatni a testüket.

2017. júl. 28. 00:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
93%
Túlságosan általánosítasz, vagy csak kevés játékot ismersz. Mi van az autós, sport, stratégia, szimulátor, menedzser, logikai, stb játékokkal? A kifogásaid egyike sem illik rájuk. És mi van a multiplayerrel úgy általában?
2017. júl. 28. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

FTL

Factorio

Planet Coaster

Prison Architect

Cities: Skylines


Mostanában a fentiekkel játszom a legtöbbet és a kérdéseid értelmezhetetlenek a viszonylatukban. Sok ideje nem foglalkozhatsz játékokkal, mert akkor tudhatnád, hogy mennyire változatosak és mindenki megtalálhatja az ízlésének megfelelőt, csak kicsit keresgélni kell :)

2017. júl. 28. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

A kérdések alapján ez inkább az fps/tps shooter játékokra vonatkozik, ahol mész és gyilkolsz halomra.


Ezen kívül sok másik téma is van, amire nem illeszkedik.

2017. júl. 28. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

1. Én úgy tom h a játékok általában föcimével zárnak.


Én itt van 2 példa.

https://www.youtube.com/watch?v=JAZ49WV7r10

https://www.youtube.com/watch?v=moxb8wtX_jQ


2. Egy plusz kihívás ennyi. De nem minden játékban van.


3. Ez se jellemző minden játékra de megnézném Nathan Hale-t. (Resistance) Mondjuk 2 boss között Nietzsche-t szavalni.


4. Ez is játéktól függ. Meg kinek mi a futurisztikus.


5. Azért mert ezek a játékok alapvetően pasiknak szolnak. De itt se minden játékban mindenki pucér.

Elena Fisher-t v Chloe Frazer-t sosem láttam pucéran.

Bár nem is hiányzott.

2017. júl. 28. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

#1 válaszadó: nem csak ezeket ismerem, de a kérdésemet ezekről írtam ki. Hogy miért? Mert érdekel, mi áll ezek mögött a dolgok mögött. Semmiféle játékot nem soroltam be sehova.


#2 válaszadó: ha nem tudsz értelmesen válaszolni, akkor kérlek NE válaszolj. Ment a mínusz.


A többieknek köszi a választ!

2017. júl. 29. 00:52
 9/9 anonim ***** válasza:

Na akkor én is válaszolok :))) hátha aktuális még a kérdés:


- Utolsó pályán depressziós világfájdalmas zene? Talán mert már "ahh a francba, nem tartogat több meglepetést a játék, ráadásul mire végigvittem, tönkre meg is untam" :D ilyesmi lehet az oka. Valahogy olyannak tűnik az egész, mint amikor vége a nagy fesztiválnak, és szedik a szemetet.

Az se lehetetlen, hogy a programozó lelkiállapotát fejezi ki, mert addigra már a pokol fenekére kívánja az egész projectet.


- Főellenség szerepe: ő testesíti meg a mindenek felett álló gonosz hatalmat, az egész rosszat, ami miatt végig kellett menni X pályán, meghalni ötszázezerszer, és hát minden az ő hibája ugye, ezért kell megölni.


- A káromkodás kifejezetten a GTA-sorozattól vált közkedveltté egy játékban, akkor jött a shit, fuck meg a többi ízes káromkodás. Miután látták a többiek, hogy a GTA-t nem érte atrocitás emiatt, naná hogy ők is elkedzték.


- Hogy miért hagyományos fegyverek jelennek meg először egy játékban? Mert azok ugye napjainkban is léteznek és az emberek jobban ismerik őket, mint mondjuk egy ionspray-t vagy antianyag sugárt. Na meg ha túl hamar kapnának túl erős fegyvereket, akkor túlságosan könnyű lenne a játék.


- A félpucér női szereplők egy játékklisé, ezzel lehet jól eladni a játékot a férfiközönségnek (mert még mindig ők vannak többségben)


A #2 válaszadó meg egy idióta, én is nyomtam neki mínuszt.

2018. jan. 25. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!