A Fallout 4 történetének megértéséhez szükséges az előző részek kijátszása, vagy különálló az új történet?
A korábbi részek ismerete az easter egg-ek megértésében fontos.
Illetve a Fallout sorozat frakcióit is csak úgy tudod jól megismerni, ha a 1-től végigjátszod. (Innen tudod pl. meg, hogy mi az oka annak, hogy felbukkan a B.O.S., milyen célok vezérlik, kik azok a szupermutánsok és ki a Mester (Master)... stb.)
De az tény, hogy a 4 nem épül olyan mértékben az elődökre, mint mondjuk a 3. Ráadásul játéktechnikailag is már más irányvonalat képvisel, mint a korábbi 3d részek ,vagy az 1-2 izometrikus, turned based/real time játékkombója (a tacticsot most nem sorolom ide).
Gyorstalpaló:
VaultTech: A bunkereket felépítő társaság, akik (majdnem) minden bunkert egy kísérleti helyszínnek használtak, de erről a "szerencsés" beköltözők nem tudtak. Pl volt, ahol 999 nő volt és 1 férfi, ez volt a 69-es óvóhely. Volt, ahol növénykísérleteket végeztek, volt, ahol lassan sugárzást adagoltak, megint volt, amely egy hatalmas virtuális valóságként üzemelt és olyan is akadt, ahol 1 fickó volt és egy doboz kézbábu. Vicces háttérsztorijai vannak a korábbi óvóhelyeknek, ez a 4-ben sajnos kicsit lapos.
BOS: Brotherhood of Steel, a régi idők lovagjai, technokraták, maguknak akarják az összes technológiát, enhogy az emberiség újból hibát kövessen el velük.
Szuper Mutánsok: A módosított evolúciós vírussal teremtette őket a Mester, aki egy emberi eredetű massza volt. A szupermutánsok elég pipák, mert terméketlenek :) A FEV vírus megnövelte az erejüket, de az intelligenciájukat erőteljesen lecsökkentette és fokozta az agresszivitást. A Mester pusztulása után szétszóródtak a pusztában.
Enclave: Ővelük nem sokat találkozol majd, de az x01-es páncél őhozzájuk köthető. A régi amerikai hadsereg és a (korábbi részekben meggyilkolt) elnök által vezetett egyesülés, a bázisuk elpusztulása után máshol alapítottak főhadiszállásokat. Mindenkit alacsonyabb rendűnek néznek, háborúban állnak a BOS-al és nagyon magas technológiai színvonalat képviselnek.
Raiderek: Rabszolgatartók, útonállók. Több típusuk is van, eltérő megnevezésekkel, ilyen pl a 4-ben a "The Forge", akik öntödében laknak.
NCR: New California Republic, Új-Kaliforniai Köztársaság. Velük nem találkozol a 4-ben.
Institute: Nem spoilerezek, a 4-ben találkozol velük.
Railroad: Nem spoilerezek, a 4-ben találkozol velük.
Minuteman: Nem spoilerezek, a 4-ben találkozol velük.
Ezek a fő frakciók a játékvilágban. Mivel egyaránt játszódnak részek nyugaton és keleten, ezért nem mindegyik részben van ott mindegyikük.
Főbb szörnyek:
Halálkarom: egy sugárzás által mutálódott gekkó fajta, életveszélyesek magas szinten is.
Ghoul: azon emberek, akik hatalmas dózisú sugárzást kaptak, de nem haltak bele, hanem "szétfolyt" az agyuk. Vannak, akik még nem süllyedtek le teljesen állati szintre (olyanra, mint a feral ghoulok), de ez csak idő kérdése.
Behemót: Óriás szuper mutánsok, akiket még a saját fajtársai is kerülnek. Korábban kb tízemeletes panelház méretűek voltak, az új részben 3-4x akkorák, mint a többi mutáns (kivéve Swant).
Radroach/Molerat/Pigrat és társai: Sugárzástól degenerálódott állatok. AKár disznó méretű patkány, akár óriási szúnyog, légy óvatos. Az új részben a radskorpiók beássák magukat a földbe és onnan ugranak ki.
Növények: A 4-ben ezt is megúszod, de a korábbi részekben a tüskéket köpködő, harapoó Vénusz Légycsapói nagy szerephez jutottak. Az egyik még sakkozni is tudott! :)
Illetve sok sok mellékfigura köszön vissza. Harolddal, a ghoullal pl egyaránt találkozhatsz az 1-2-3. részben, Marcussal a mutánssal a 2. és a NEW Vegas részben, szóval érdemes egyszer nekiülni és kipörgetni mindet. (Gyakori mentéssel), mert az első kettő bugos, mint a fene
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!