Dayz vagy H1z1? többi lent
A DayZ és a H1Z1 között játékstílusbeli eltérések vannak, így nem igazán összehasonlítható.
(Kb annyira vannak egy stílusban mint a DayZ és a State of Decay.)
Mindkettő multiplayer, mindkettőben zombik vannak, mindkettőben a túlélésért játszol és mindkettő szabadon bejárható területen zajlik. Ennyi.
A H1Z1 árkádosabbra veszi a figurát, bár grafikailag a későbbiekben nem lehet rá sok panasz, meg a multis sebességre sem, mert a Planetside2 motorját használja, ami technikailag már bizonyított.
Míg a DayZ a túlélésedért történő küzdelemre és a "minden lépés kockázat" feszültségére hegyezi ki a dolgokat, addig a H1Z1 inkább a csapatok verbuválására, "előgyártott" bázisok építésére és egymás bázisainak raidelésére gyúr, legalábbis a fejlesztők legutóbbi videója alapján.
Attól függ melyik stílus áll hozzád közelebb.
Ha érdekel a feszültség, amit akkor élsz át mikor egy doboz száraz gyufáért kell éjjel beosonnod egy kihalt városba, kockáztatva a zombikal közelharcot, csak hogy meg tudd főzni a nemrég elejtett nyulat, akkor a DayZ Standalone neked való.
Ha viszont ilyen mélységben nem akarsz a túléléseddel foglalkozni akkor a H1Z1 tűnik jobb választásnak (jelen állás szerint).
Az Arma3 DayZ modja (Breaking Point néven fut) nem "jobb" mint a Standalone, mivel az Arma3 (akár csak anno az Arma2 és az eredeti mod) olyasmire használja az Arma3 motorját amire nem volt tervezve. Ebből adódóan soha nem lesz annyira optimalizált vagy részletekbe menő mint a DayZ Standalone, amit kimondottan a DayZ világának megjelenítésére hegyeztek ki.
Annyiból igaz, hogy jelenleg a DayZ Standalone nem annyira változatos mint a régi DayZ mod vagy az Arma3 Breaking Point modja egyes változatai, de azért ne felejtsük el, hogy a Standalone még Alpha állásban van és még jócskán bővülni fog.
#3 - az, hogy a dayz egymás leölésére lenne kihegyezve erős túlzás. Alpha állapotban a játékban nem sok kihívás illetve tennivaló akadt és a zedek nem okoztak túl nagy gondot. Ezért kezdtek a játékosok egymásra vadászni. Ahogy új lehetőségek és problémásabb zombik kerülnek be, úgy kezd ez a mentalitás vissza szorulni
Inkább az emberi mentalitást miatt alakult így.
A DayZ standalone esetében azért elég jónak kell lenned a fegyvereddel, hogy a célszemély felszereléséből valamit használható állapotban tudj megszerezni. Amúgy csak sima emberi hülyeség, hogy "előbb kel lelőni a másikat" gondolkodás a túlélés kulcsa.
Ha valaki ésszel játszik, kis szerencsével hónapokat túlélhet egyetlen karakterrel, minden napi játék mellett, szimplán elkerülve a népesebb településeket.
Bár mióta beiktatták a vadászat és pecázás lehetőségét, egy új karakternek gyakorlatilag egyszer kell csak bármilyen települést meglátogatni az alapvető túlélő cuccok felkutatásához és onnantól a végtelenségig túlélhet a vadonban.
A H1Z1 valóban úgy tűnik, hogy free to play rendszerben indul majd, de ez akár a Planetside2 szintén gyakorlatilag a "pay to win" rendszert is jelenti. Esélyegyenlőség már alapból a nullán van, és akár a Star Trek Online és más MMORPGk esetében meg fog jelenni a free és a premium játékosok közti szakadék.
Visszatérve az eredeti kérdésre a DayZ Standalone továbbra is jobban megéri, hiszen egyszeri befektetést igényel, az esélyek ki vannak egyenlítve, és ahogy a játék új elemei kerülnek beiktatásra, egyre több játékstílus válik lehetővé.
Persze igazából a kérdezőnek kell eldöntenie, hogy mi a számára a vonzóbb játék élmény. :P
Végül a H1Z1 fizetős lett...
Valamelyiket megvetted?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!