Mi kell ahhoz, hogy valaki hivatásos béta-tesztelő legyen?
Szeretnék minél több információt erről, hogy fizet, van-e esetleg állandó "munka", vagy legalábbis valami hasonló.
Az is érdekel, hogy milyen számítógépes játékokkal kapcsolatos munkák vannak amikhez nem kell egyetemi tudásszint és végzettség.
Házon belüli béta tesztelők,szóval azok akik a játékot a készítés folyamatában tesztelik és jelzik hol mi a gond,és ezért fizetik őket általában cikk írók közül válogatják,nem hirdetéseken keresztül.
Ha ilyen béta tesztelő akarsz lenni nem elég hogy rengeteget játszol.Írnod kell játék ismertetőket,cikkeket amiket publikálnak valamilyen magazinban,akár online magazinban is mint például a PCDome,PCGuru,GameStar..stb
A PCGuru,GameStar-hoz valszeg újságírói végzettség kell.
A PCDome szívesen fogadja bárki írását ha azok igényesek.Az egy jó kezdés lehet.
De akár csinálhatsz saját weboldlalt is ahol játékok tesztelésével,bemutatásával foglalkozol.
Ha ez megvan és sikeres vagy,kaphatsz meghívást a játékfejlesztő cégektől zárt béta tesztre amiért fizetést nem kapsz,csak kíváncsiak a véleményedre.Itt kezdődik a belső kapcsolatok kiépítése.Ha ebben is jó vagy hasznos infókkal látod el őket akkor máskor is hívni fognak és ha egy játékfejlesztő cég embert keres hogy a fejlesztés folyamata alatt teszteljen,majd lehet felkeresnek téged és tesznek egy ajánlatot.
Persze elvétve lehet találni hírdetéseket,de nagyon ritkán és mindegyikre (amit én láttam eddig) feltétel volt hogy legyen cikkírói tapasztalat egy magazinnál és ezt látni is szeretnék hogy milyen cikkeket írtál milyen játékokról.
Szóval erre mindenképp rá kell hogy feküdj.
A játékfejlesztés területén bármilyen területen elhelyezkedhetsz iskola nélkül ha jó vagy benne.
Kivéve itthon.Itthon az iskolát túlértékelik,külföldön első sorban a tehetséget,hozzá értést nézik.
Nézegettem már állás hirdetéseket itthon és külföldön is.
Általában a feltétel
Itthon:
-szakirányú végzettség
-minimum 3 év gyakorlat
Ha ez nincs meg,szóba sem állnak veled
Külföldön:
-legyél kreatív
-tudj csapatban,nyomás alatt dolgozni
-az adott terület alapos ismerete
-legyenek saját cuccait az adott területen ami bemutatja a képességeid
Az iskolát és több éves gyakorlatot külföldön többnyire az előnyökhöz írják mintsem a feltételhez.
A lényeg hogy legyél jó abban amire jelentkezel.
Szóval bármi is érdekel a játékfejlesztéssel kapcsolatban,kezd el tanulni,csinálni,gyakorolni és mellette tanulj valami idegen nyelvet.Ha jó vagy benne esélyed van bárhol külföldön.
Itthon ha nincs iskolád semmi esetre sem.Még ha csak szinkron színésznek is akarsz menni,színművészetit kell végezni itthon.
De külföldön az a lényeg hogy legyél jó abban amit csinálsz.
A játékfejlesztés nagyon tág témakör.Gyakorlatilag annyian ha nem többen csinálnak egy játékot mint egy filmet és lényegében ma már ugyan azon emberekre is van szükség szóval:
-zene szerző
-történet író
-rendező
-szinkron színészek
és akkor:
-programozók
-scriptelők
-2D-3D grafikusok
-hang technikusok
-látvány tervezők
-dizájnerek
-tesztelők
Válogathatsz kedvedre.Jó mondjuk a programozás az kemény dió,ahhoz kell a főiskola,egyetem már csak a matek végett is.De a többihez inkább tehetség kell és kitartás legalábbis külföldön.
De ha a programozás érdekel,azt is megpróbálhatod iskola nélkül,1001 könyvet beszerezhetsz a témáról.De nagyon kemény menetre készülj..Esetleg még a scriptelés az amihez matek annyira nem kell de akkor is alapos programozói ismeret kell hozzá szóval a programozók közül kerülne ki azok is akik csak scripteket írna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!