Az MMORPG játékok szerintetek nem butaságok?
Nem értem meg egyszerűen, hogy mitől számítanak játéknak.
Ha játszani akarsz egy FPS-el (pl. Counter Strike) akkor elindítod, bemész valami szerverre és máris lehet lőni egymást.
Egy történet-alapú játékban (pl. GTA 4) belépsz és folytatod a történetet az elmentésnél, vagy kezded az elején hozzá meg lehet csinálni más mellékdolgokat is szórakozásképpen.
Egy stratégiai játékban (pl. Starcraft) szervezel egy meccset és egyből lehet bázist építéni, egységeket fejleszteni, majd támadni.
Nade egy ilyen MMORPG-ben? Belépsz, karaktert kell kezdeni, és amíg nem ölsz meg 50000 disznót, vagy nem csinálsz meg 1000 küldetést, amik nagyjából mind arról szólnak, hogy elviszel 30 ork körmöt, 10 békanyálat és 1000 fűzfakérget Merlinnek addig jóformán semmit se tudsz csinálni a játékban mert nem vagy elég fejlett.
Vagyis be kell lépni, karit kell csinálni és meg kell ölni 50000 disznót, mindezt azért, hogy elkezdhess játszani. Ez nem paradoxon? Az 50000 disznó megölése nem inkább munka, mint játék? És ha legálisan csinálod akkor mindezt havidíjért.
Ki akarna kockulni a csomó küldetés megcsinálásaval, vagy a monoton szörnydarálással, amikor azokat az élményeket, amiket ezután a felfejlődés után szerezhetsz a játékban, (egymás ellen harcolás, szociális érintkezés a játékban) megkapod bármilyen fejlett multiplayer játékban, ahol belépsz és egyből csinálhatsz ilyeneket?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szerintem egyáltalán nem butaság. Egy másik játékos ugyan ezt tudná mondani egy FPS-ről. Például mi jó van abban, hogy belépsz egy szerverre, és lősz, lősz, lősz, és csak gyűjtöd a frageket? Ha jobban belegondolsz, sokkal értelmesebb a szörnyvadászás, ami miatt mindenféle "ajándék" tárgyakat kapsz, mint hogy a semmiért lelőni pár tíz darab játékost.
Minden csak nézőpont kérdése. A GTA 4 is RPG-nek számít, mivel egy karaktert irányítasz, az MMORPG-től annyi benne a különbség, hogy nem interneten keresztül játsza sok-sok ember együtt, hanem sok-sok ember külön, egyedül játssza. Az MMORPG-k fantáziavilága is lehet érdekes, ugyan úgy, mint az FPS-ek terroristaellenes hadjáratai is. Ha van egy nagyobb közösség, akár egy 30-40 játékosból álló klán, akár 4-5 jóbarát, akik együtt játszanak, nagyon jól elszórakozhatnak. Ismét ugyan ez van az FPS-ekkel is. Csapatban jobb játszani. És azt mondom, hogy próbálj ki egyet, hátha bejön, és ne a South Park WoW-os részéből informálódj(50000disznós példádból következtetek erre.)
3 MMORPG-t is kipróbáltam: WOW, Ragnarok Online, és valami harmadik aminek a nevét elfelejtettem, de a WOW-ra hasonlított kinézetben és a RO-ra játékmenetben.
A WOW-ban 2 lehetőség van kezdőként: Csinálni a küldetéseket, vagy ölni a szörnyeket. A szörnyölés monoton, a küldetések durván kétfélében merülnek ki: Hozd el a következő szörnyek által dobott tárgyakat (magyarul ölj egy csomó szörnyet, de eredeti) vagy vidd el ezt a levelet/gyűrűt/kotont a kontinens másik felére gyalog.
A RO-ban nincsenek küldetések, csak szörnyeket lehet ölni, ellenben van rengeteg féle kaszt, és egy eléggé magas fejlődési szamárlétra, aminek ha a háromnegyedén nem mész át, szarba se néznek a többiek.
A harmadikban is csak szörnyölés volt meg valami furcsa küldetések, azzal annyira nem játszottam.
Miközben 1 óra alatt egy MMORPG-ben csináltam egy karit és felfejlődtem mondjuk 4 szintet 1000 béka kivégzésével vagy 3 levél transzkontinentális postázásával (szigorúan gyalog, a T-rexekkel teli erdőn át), azzal párhuzamosan a Counter Strike-ban 5 meccsen vagyok túl, a GTA 4-ben pedig megismertem Liberty City-t, randiztam egy csajjal és elintéztem pár albán pénzbehajtót.
És ha nagynehezen felfejlődsz egy MMORPG-ben maximális szintre akkor mi lesz? Elkezdhetsz másik playerek ellen harcolni, csapatharcokban részt venni, szórakozni, olyan dolgokat amiket más típusú online játékokban a kezdettől fogva tudtál volna csinálni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
kinek a pap, kinek a papne
1 mmorpg sok lehetoseget meg jatekstilust nyujt, es ha kicsitt jobban megnezed sok jatekban fejlodni kell h legyen valamid, cs-ben olsz h legyen penzed fegyora, starcraftban epitgetsz h legyen sereged, sot, szerintem gta-ban sem boldogulsz sokaig 1 pisztoly-al
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igaz, régi a kérdés, de válaszolok rá én is, hátha valaki keresőbe beírja a kulcsszavakat és beleolvas még.
Az MMORPG olyan igazából, mint te magad. Neked is van 1 életed ugyebár: reggel felkelsz, megeszed a kedvenc reggelid, kihívod azokat a barátokat játszani, akiket kedvelsz, ismersz, délután elmész a boltba veszel egy kis harapnivalót vagy nyalsz egy fagyit, kicsit később lenyírod a füvet, este megnézed a filmet, lefekszel aludni.
Az MMORPG-ban voltaképpen ugyanezt teszed egy virtuális világban. Ott is saját magadat alakítod, csak mindezt egy olyan világban, ahol a barátaidat alig ismered, és nem éppen focizni fogtok, hanem npc-ket öldösni, fejlődni együtt. A fűnyírást felváltja a küldetés megcsinálása, a filmnézést meg a játék látványvilága.
Az MMORPG azért is jó, mert 100%-ban a saját elképzeléseidnek megfelelően cselekedhetsz. Mint ahogyan a valós életben sem szabják meg azt neked, hogy mikor tanulj, tévézz, aludj, játssz, egyél, dolgozz - a játékban is szabadon érvényesítheted az akaratod, vagyis a magad ura lehetsz: úgy fejlődsz ahogy akarsz. Pl. sehogy, és inkább barátkozol másokkal, vagy elindulsz 1 irányba valamerre, aztán a szerencse legyen veled, vagy szigorúan követed a küldetési parancsokat, esetleg barátokat megkérsz, hogy együtt fejlődhess velük.
Összefoglalva az egészet, az MMORPG a 2. virtuális életed.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!