Miért lett néhány modern FPS, mint Titanfall 2 ennyire rossz, nem élethű grafikával és játékmenettel csinálva?
Érezhetően arra akartak menni, hogy minél élethűbb legyen, csak visszafelé sült el. 20 éve a játékok (Unreal E.) sokkal élethűbbek voltak. Mindjárt kifejtem.
Úgy 2008 körüli Assassin's Creed időkből lehetett észrevenni, hogy nagyon rámennek a pixel shadingre, túlexponanciára és monokróm színekre, ami az egész játék grafikáját elrontja. Mialatt az élek és a grafika egyre részletesebb, lebutítják erős fényekkel és pixelmosással (hogy ott köd van, nagyon erős fény van, nem kell látnod ott a részleteket, nem kell dolgoznia a gépnek, ezáltal teljesen mesterkélt lesz az egész), meg pár szín árnyalatából játszik az egész grafika, és hiába részletes, mégis egy nagy egyszín festékplacsniként hat, ami sötétebb vagy világosabb tónusokban van. A játékenet meg agyatlan lövöldözés, buta AI, régen lopakodás volt a játékokban, ellenség karaktere állt hosszasan pl. egy doboz mögött, és nem jött agyatlanul lelőni téged, hanem gondolkodott a doboz mögött, kivárta a megfelelő pillanatot, lehasalt, ha nem talált, úgy nézett körbe, stb. Totál nincs már élethű harc sem az FPS-ekben, csak agyatlan lövöldözés.
A Titanfall 2 mondjuk pont egy elismert játék lett. Én nem játszottam vele, nálam feketelistán van a kiadó, nem veszek tőlük semmit.
A 2000-es évek második felében tényleg volt egy divat, amire az utóbbi években "piss filter" néven hivatkoznak. Ez volna az az arany/sárgásbarna szűrő, amit a legtöbb AAA játékra ráhúztak akkoriban.
"buta AI, régen lopakodás volt a játékokban, ellenség karaktere állt hosszasan pl. egy doboz mögött, és nem jött agyatlanul lelőni téged, hanem gondolkodott a doboz mögött, kivárta a megfelelő pillanatot, lehasalt, ha nem talált, úgy nézett körbe, stb."
Ez általánosságban nem igaz. Van egy maréknyi régi játék, ami híres folt a jó harci AI-ról, de ez régen sem volt általános. Plusz régen a kiemelkedő AI-hoz is elég alacsony lécet kellett megugrani (Unreal, Halo: Combat Evolved). A néhány kiugró, a mezőnyhöz képest tényleg okos AI mellett csak két divat váltotta magát és attól függ, melyiket mondták okosnak, hogy éppen melyikbe untak bele a játékosok/játékújságírók. Ez a kettő a defenzív (fedezékből lövöldöző/gránátozó) és offenzív (a játékost lerohanó) ellenfelek.
A játékipar stagnálása vagy akár egyenesen minőségi hanyatlása valóban probléma, de nem olyan felületes probléma, ahogy te leírod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!