Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Jól tudom, hogy a 90-es...

Jól tudom, hogy a 90-es években még erőteljes keleti, főleg japán dominancia volt a videójátékok piacán? Hol, és mikor fordult ez át nyugati dominanciába?

Figyelt kérdés
Ha valaki tudja ennek a rövid történetét, kiadókat, évszámokat, mérföldköveket, azt megköszönném ha megosztaná. A másik hogy manapság sok japán nagyobb játékot látok hogy egyre népszerűbbé válnak. Csak én érzem így, vagy tényleg jönnek fel újra? Esetleg lehetnek ismét dominánsak a játékiparban? Ki hogy látja ezt?

nov. 15. 12:12
 1/7 Kedves Vezető ***** válasza:
100%

Szerintem még mindig Japán dominanicia van, de ez platform függő is, pl Nintendo nál egyértelmű.

Mobiljátékokat meg kínaiak, koreaiak csinálnak főleg.

Persze van a Konami nak is Amerikai csapata, kb azóta gyenge a Silent Hill is.

nov. 15. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
70%

Azért volt erőteljesebb régen a japán/ázsiai vonal, mert főleg onnan indult az egész konzolozás, SEGA, NES stb. Az ATARI mondjuk Amerikából indult, de a logo a Fuji hegyet szimbolizálta, jó eséllyel ott is ázsiai vonalról indult.


Ami a mai kiadókat illeti, nézzük meg mit raknak le főleg az asztalra a nyugati cégek jelenkorban, Dragon Age Veilguard tele transz, meleg stb narratívával, nem köszi Sweet Baby Inc., és sok más ehhez hasonló van.

Arról nem is beszélve pont nemrég olvastam cikket arról hogy azért panaszkodnak a női fejlesztők, ne modolják a játékaikat ahol megszépítik a női karaktereket. Remek, ha egy barlangi troll-t szeretnék szoknyában látni akkor kimegyek a Széll Kálmán térre, legalább a virtuális szórakozásomat ne rondítsa el.

Ubisoft 86 milliomodik Assassins Creed-del már rég unalmas. Battle.net (Blizzard) se nagyon áll elő új ötlettel. Rengeteg a remake, mert akkor jó volt, vedd meg újra (bár ez igaz pl a nintendo-ra is), "kölcsé".


Van persze ellenpélda is, pl a Baldur's Gate 3, nekem személy szerint annyira nem jött be, de nagyon sokan imádják. Ezekből viszont elég kevés van.


Ezekkel szemben van a japán vonal, ahol egy elég jól kiszámítható, de mégis szórakoztató játékot kapsz, amit nem pumpáltak tele mindenféle karakternek álcázott ogrével, erőltetett homo/transz stb vonallal, mert ők értik, hogy az ember játszani akar egy játékkal, nem az agymosott, politikai ötlete alapuló trágyadombot kéri az arcába a nép.

Mondjuk itt az amerikai oldal is erőteljesen hibás, mert ha már a filmekben még el-elmegy és megemészti a nézőközönség, akkor már játékba is próbálják beültetni, szerencsére nem túl nagy sikerrel. (És persze a hiba a játékosban van, mert ez "modern" közönségnek készült, mind a 63-nak).

nov. 15. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Én most újra jobban nyitott vagyok a stilizált látványvilágra, azért is keveredtem vissza japán vonalra. A 90-es éveket nagyon éltem gyerekként, és utólag tanulmányoztam a témát, szinte az imádott játékaim 3/4-e az bizony japán volt. Talán még több is. De nem ismerem a jelent annyira, csak nézelődök egyelőre. Meg mivel nekem most ennyire szembe jön, nem tudom hogy csak az én figyelmem kerülte el eddig, vagy tényleg újra jönnek-e fel. Nem-e csak én látom bele, hogy többet foglalkozom velük. Viszont ha a jelenkori erőszakos woke és polkorrekt agybajt el lehet kerülni így, már csak azért is lehet hogy megéri.
nov. 15. 15:10
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Legjobb játékokat japánok készítik szerintem még ma is. Lásd Zelda.
nov. 15. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem a Zelda pont erősen túl van sztárolva.


Egyébként a 80-as években a legtöbb nyugati konzolgyártó csődbe ment és az Xbox megjelenéséig gyakorlatilag a Nintendo és a Sega uralta a piacot.


A nyugati játékipar viszont egyáltalán nem volt elhanyagolható, viszont sokkal inkább PC-n virágzott.


Csak így random fejből néhány sikeres vagy egyenesen műfajteremtő cím:


Sid Meier’s Civilization

The Secret of Monkey Island

Mortal Kombat

Doom

Quake

WarCraft

Diablo

StarCraft

Fallout

Unreal

Half-Life

Command & Conquer

Tomb Raider

Need for Speed

Screamer

Baldur's Gate

Thief

Duke Nukem 3D

Jazz Jackrabbit

Heroes of Might & Magic

Turok

Total Annihilation

Carmageddon

Jagged Alliance

Worms

Daggerfall

System Shock


"A 90-es éveket nagyon éltem gyerekként, és utólag tanulmányoztam a témát, szinte az imádott játékaim 3/4-e az bizony japán volt."


Valószínűleg konzol játékos voltál. Mivel én PC játékos voltam, a japán játékok meg legnagyobbrészt konzolexkluzívok voltak, nekem talán egyetlen 90-es évekbeli kedvencem sem japán.

nov. 16. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Ez tényleg érdekes, erre nem is gondoltam eddig. A 90-es évek 2. felében még a Sony is bejött a Playstation-nel, de szintén japán. Közben meg a pc-n az USA darabok futottak fel. Egyébként a jelenben mi a helyzet? Csomó régi klasszikus jrpg és hasonló darabot találok meg felújítva vagy átdolgozva, modernizálva pc-re. Ebből csomó az utóbbi pár év terménye. Tényleg jönnek fel pár éve a japán darabok? Vagy csak hogy ezeket nézegetem, és akkor ezek is fognak jobban szembe jönni?
nov. 16. 17:29
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

Manapság mindent felújítanak vagy folytatnak. Például a System Shock tavaly kapott remake-et, a Tomb Raider első három része idén. A WarCraft első két része talán az elmúlt 1-2 hétben, a Daggerfall közösségi remastert kapott (Daggerfall Unity), a Doomot 2016-ban szedték elő egy soft rebootra, a Mortal Kombat 2009-ben kapott remake-et és szintén nem rég jelent meg új része, a Jaggged Alliance 3 szintén mostanában jelent meg, a Carmageddon 2015-ben kapott remake-et, a Baldur's Gate tavaly kapott folytatást, a Bard's Tale 2014-ben, a Wasteland 2017-ben és 2020-ban.


Szóval azért ezeket a játékokat/sorozatokat sem hagyták mind magukra.

nov. 16. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!