Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Csak az én korosztályom...

Csak az én korosztályom (30-as) gondolja úgy hogy a régebbi játékok jobbak voltak az "atmoszférájuk" miatt?

Figyelt kérdés

Igazából fiatalok véleménye érdekelne, olyanok akik nem multiznak. Hanem csak ilyen casual gamerek.


Egy podcastben hallottam és valamiért tényleg rohadtul de igaz.

Ott a Need for Speed Undergroundot beszélték, de én így vagyok az első 3 3D-s GTA-val is. Hogy 2020-ban újravittem mindet, most idén is elkezdtem újravinni. 2 éve 3 Need for Speedet.

Nem pénz kérdése, mert legújabb Xboxom van és eddig a Fifát minden évben megvettem (az egy más kérdés hogy a kártya rendszer miatt idéntől nem fogom).

Megvettem a Watch Dogs 2-t beletoltam pár órát, aztán mivel játszottam helyette? A GTA3-mal (2001-es játék!!!). Egyszerűen nincs sztori meg nincs hangulat, semmi feeling.

Na meg volt ez a nagy God of War őrület, az első részét végigvittem, a Ragnarököt meg sem vettem streameket néztem róla, de nem tetszett. Vagy autósból a Forzák, grafikailag nem mondom hogy rossz, de egy NFS Most Wantedhoz képest mikor üldöznek a rendőrök és megszólal a Disturbed Decadence száma, sehol nincs. Pedig most 2024-ben olyan hardver van, hogy ha akarnának csinálhatnának nagyon jó játékokat. A saját korosztályomtól hallom ezt, hogy többeket bosszant ez, hogy a "mi időnkben" nem volt ilyen hardver, most van hardver olyan mint soha. És kimondom sz*rok a játékok.



szept. 16. 19:19
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Nem, a mostaniak nagyon rámentek a pénzre, rengeteg mikrotranzakció, vedd meg ezt azt amazt pluszban hozzá stb. A régieknél inkább jelen volt az értékteremtés (tisztelet a mostaniaknál a kivételnek, pl Baldurs Gate 3)

A másik, az idő megszépíti a dolgokat. Jó volt anno WoW-ban a főtéren állni és 3 órán át írni ugyan azt hogy raidra kell 2 pap meg 2 off-tank? volt a francokat, de ezt az ember elfelejti.

Jó volt a Need for Speed underground 2-ben amikor szó szerint fél pályát rávertél a botra és az a seggedben termett 1600 km/h-ás tempóval és az egyetlen nyerési esélyed az volt ha berántottad elé a kocsidat és átlökött a célon? Volt a francokat.

szept. 16. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
én is 30-as korosztály vagyok, de én meg a 2D-s "gagyi" grafikájú játékoknál ragadtam le. pontosan azért, mert ezek nem akartak a látványvilágukkal mindenáron utánzatot vagy alternatívát kínálni a valóságra (amit amúgy nem is lehet), hanem elfogadták, hogy maradnak azok, amik: játékok.
szept. 16. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Másfajta embereknek készül már a legtöbb modern játék. Azt kell megérteni hogy a 4knak, világhírű szinkronhangoknak, popzene licenseknek és a többi - számomra értéktelen - dolognak hatalmas anyagi ára is van. Fizika, grafika, látvány, mainstream trendek, erre vezetnek rá mindent az eladhatóság és marketing érdekében. Végül is parasztvakításnak is mondhatnánk, főleg hogy ez a kezdeti új és de szép hatás igen hamar lecseng játék közben is. És mivel rengeteg pénzbe kerül a fejlesztés ezeknél a daraboknál, minél szélesebb réteget el akarnak érni, hogy minél többen megvegyék. Ezek egy része már nem gamer, még csak nem is okos ember. Kövesd a nyilat, boklássz a világba, robbangass szanaszét mindent látványosan. Ugrándozz fáradtan betépve munka után, gyűjtsd a ládákat. Nyomd meg a gombokat szépen sorba és nyerj. ULTRAKILL! A világ újra megmenekült, hála neked. Dubstep! A dubstep nagyon fontos, hiszen imádják a tinik, és legyen csak fiatalos a játék... Ja és legyen ultra könnyű, hogy csontig benyaljunk mindenki egójának mekkora istenkirály ügyes ember, meg a játékban is az npck sztárolják kb őt, mert ez a legkevesebb ami neki jár. Na én meg őszintén szólva már a közelébe se megyek a 2015 után kiadott AAA játékoknak. Pár kivételtől eltekintve. De a legtöbb amiket ez a korság súlyt, ott már nagyon úgy érzem nem én vagyok a célközönsége.

Ráadásul ez, hogy receptre készítik iparilag a játékokat, kiöli a kreativitást és a kisérletezést is teljesen. De sajnos még csak nagyon egyedi hangulat vagy atmoszféra sem lehet a világ, mert az ellene megy a tömegek elérésének, mi van ha nem jön be nekik annyira és bukunk pár1000 eladást. Szóval legyen csak New York, vagy valami ezerszer elkoptatott klisés poszt apokaliptikus világ, meg persze jöjjenek a zombik, ki nem szereti a zombikat? Szóval áhh...

Összegezve én egy ideje már azt a képletet követem, hogy kb 2006-2015 közti AAA-ból válogatok, illetve AA-ból bármi ami szimpatikus, meg indieből is bármi ami szimpatikus. Vigyázni kell, indie piac is felhigult, ugyanúgy pénzcsináló műfaj lett sokaknak sajnos. De összességében ott még mindig sokkal több egyedibb alkotást látok, ami szívből lélekből lett összerakva. És egyébként a 2000-es évek és 2010-es évek első fele AAA darabjainál is sokszor ugyanezt érzem még, nagyon jó és egyedi darabok vannak köztük. Aztán valami nagyon elromlott és kisiklott. Tisztelet a pár ritka kivételnek.

szept. 16. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

A fejlesztői oldalt értem de a játékos oldalt nem. Pl ha egy Assansin game sz*r akkor nem fogom megvenni az összes többi következőt, ellenben az egyikben van 200 gyűjtögethető hülyeség a következőben 400, az azt következőben 600. És az emberek megveszik, de miért?

Én inkább megyek neki 20x egy bossfightnak vagy nehéz küldetésnek, mert az jó érzés ha sokadjára sikerül, mint hogy összegyűjteni 100 akármit ami csak annyi hogy menj X helyre, amihez amúgy is vannak már guide-ok a neten.

Ha csak bambulni akarok akkor megnéznék egy filmet, de ezeknek a játékoknak se sztorija, se soundtrackje, se nehézsége nincs.

A multi meg olyan nehéz hogy berak olyan játékosokhoz, hogy puff headshot, puff headshot, aztán ki is lépsz, mert nem élvezed.

szept. 16. 22:21
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

"És az emberek megveszik, de miért?"


Nagyon egyszerű. Mert papiron egyre nagyobb világ, egyre szebb látvány, egyre jobb fizika. Szóval egyre látványosabb grafikai effektek, egyre jobb felbontás, egyre akciófilmesebb cinematikus összhatás. És persze a marketing. De közben a fejlesztési költségek elmennek erre a látványra és külsőségekre (és marketingre), néha még egy rendes írót se vesznek fel, hanem tök béna és logikátlan az egész story. Hogy még a gyerekeknek is ciki lesz. De végső soron ők is tudják hogy azt a bizonyos játékot már rég nem a storyért játsszák. Meg ugyanez amit a 3-asban írtam hogy már nem marad erőforrás vagy épp kisérletezőkedv hogy pl egyedi gameplay elemeket vigyenek bele, mert megvan a maga rizikója annak is. Maradnak inkább az eddigi unalmas receptnél, csak új köntösbe kiadva, sokadjára ugyanazt. De mivel ez a legújabb és legszebb, így már veszi is meg a tömeg, hiszen a videóban nagyon jól néz ki. Meg sok esetben ha multis a játék, akkor ott eléggé fix a játékosszám. Ez a pár legjobb rész között oszlik meg, de nagyon sokszor a legújabb rész felé migrálnak át a tömegek, és az viszi a többi embert is abba az irányba, hogy vegye meg és játssza azt.

Én egyébként nem utálom a jelenkori AAA-t sem. Csak felismertem nem én vagyok a célcsoportja, de akinek ez bejön az vegye és vigye. Amire nekem szükségem van stílusok és hangulat és gameplay, azt ugyanúgy megtalálom a régebbi címek között, vagy AA kiadóknál és indienél. Sose volt még ennyi játék kiadva, kicsit megnehezíti hogy megtaláld ami igazán neked való, de megéri beleáldozni az időt.

szept. 16. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Hintalow ***** válasza:

Mert jobbak voltak 😀

Èn főleg rpg-kel (nem, egy cp2077 nem rpg - noha asztali szerepjátèkban sokat játszom) azon belül is csapatalapú, izometrikus cuccokkal, amiben lehetőleg legyen 4-5 regènynyi dialógus, ès stratègiákkal, legyen az valós vagy turn based, normál vagy 4x stìlusú játszom, szóval a mai játèkok "nem nekem kèszülnek" max az indie szcènában vannak megfelelőek.

szept. 17. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Illetve egy dolgot még nem szabad elfelejteni, egy mai játék gyakran 6-8 évig is készül, árban pedig messze túlszárnyalja a régi játékok pénzügyi szükségletét. Itt milliárd Forintokról beszélünk (nem millió), ahol a kiadó nem engedheti meg hogy bebukjon, ezért lesz finoman szólva általános, van egy bevált recept, kell ez az amaz és kész, nagy tömeg találja meg benne azt ami neki kell, de nem feltétlenül lesz kiemelkedő.
szept. 18. 06:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!