Szeretitek a rövid játékokat?
milyen jatek?
hogy gazdagabb legyen elmenyed tobb kulonbozo jatek miatt?
ha van idod es jo volt ujra lehet kezdeni
inkabb orulok ha ugyahogy elfelejtem epp hogy ujra jatszhassam tortenet miatt is
mas jatekkal meg ezert nem jatszok surun ha tul emlekezetes es tul jo volt, tobbet biztos ugyse lesz hasonlo szinvonalu jatek, igy "erlelem" amig "elfelejtodik" es akkor kesobb elvezetesebb lesz vele jatszani megint
Mintha "hu ez nagyon jo volt ujbol megint" ugy a varazsa lehet elveszne
6-is vagyok: azért sok kivétel van. De abban igazad van, hogy a történet szinte kivétel nélkül jobb egy rövid lineáris játékban.
A helyszínek is általában részletesebbek.
Egyébként én a félig nyitott világú játékokat nagyon szeretem. Azok tökéletes egyensúlyt szoktak képviselni a szabadság, hosszúság, változatosság és történet között. Példák: Dragon age origins, Deus ex, The Witcher 1 és 2, Mass effect trilógia, Baldur's gate 3.
A normális fejlesztőknek, akiket még érdekel a minőség és a művészet is egy játékban nagyon nehéz dolguk van, mert a nagy kiadók átnevelték a játékosokat, és nagyon fontos lett a hosszúság-ár arány. Ma már nem szívesen fizetnek az emberek 40-60 eurókat egy 10 óra alatti játékért, és ezért sok esetben muszáj felvizezni a játékát, hogy többnek tűnjenek. Hát ez van, de legalább a nem mainstream még tartja magát.
Witcher 1 engem is nagyon megbűvölt ezzel, hogy chapterekre van felosztva. Manapság ez is nagyon szimpatikus tud lenni, pedig régen full open world párti voltam, a maximális szabadsággal. Pedig megvan a szépsége a chapteres, folyamatosan változó világoknak is, talán még jobban is. Mafia 2-ben is imádtam ezt, évszakváltás, időugrás, városban és npck között történő változások hogy mindig kicsit valami más legyen a setting. Amiket felsoroltál játékokat, többnyire még csak a backlogomban vannak. De alapból egy ideje én is jobban szeretem a chapteres megközelítést, meg a hub world megközelítést, meg a semi open world megközelítést. Vagy ha már fullba megy az open world, akkor kisebb méretűt. Örülök hogy ezzel nem vagyok egyedül, bár sok más helyen is olvastam már hogy kezd népszerűvé válni.
Az ár per hosszúság arány meg tényleg csak arra jó hogy fel legyen vizezve az élmény, mindenféle achievement vadászattal, vagy filler questtel. Remélhetőleg idővel ebben is szemléletváltás áll majd be, playerek oldaláról, aztán a játékipar meg leköveti.
Sokan szeretik ezeket a fajta játékokat is, de a mainstream dominál és ott nagyon népszerű az open world. Egy darabig biztosan nem lesz változás.
Sajnos mi vagyunk a kisebbség. De azért még most is készül pár drágább réteg játék is. Például számomra nagyon meglepő volt a Hellblade 2. Tudniuk kellett, hogy ez a játék nem fog kasszát robbantani, de ennek ellenére elkészülhetett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!