Mit tegyek hogy a steames játékomat letöltsék többen?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ez iszonyú sok mindentől függ, a game marketing ott kezdődik hogy egyáltalán érdemes-e rákölteni (ugye elvileg az a cél, hogy több bevételed legyen a reklámozást követően mint amit ráköltenél). A legeslegfontosabb marketing lépés hogy a játék kiadásakor minél több wishlisted legyen. Lehetőleg több mint 10,000.
A kérdésedből adódóan azt veszem le hogy már kiadtad a játékot, és valószínűnek tartom hogy sokkal kevesebb wishlisttel mint akár 1000. Így van?
Sok indie fejlesztő elköveti azt a hibát hogy csak felnyomja a játékát pár héttel vagy hónappal launch előtt és úgymond várja a sült galambot. Ha már kijött a játékod valószínűtlen hogy meg fogja érni marketingre fordítani pénzeket, és jobb ha csak leckének veszed a következő játékhoz.
Sajnos manapság naponta kb 50 játék jön ki Steamen és a játékosok többsége nem vesz észre játékokat organikusan, csak amikor már nagyon sikeresek. Ezért kell minél hamarabb összerakni a Steam paget, de úgy hogy a videónak, képeknek leírásnak, de legfőképpen a capsule-nak nagyon erősnek kell lennie. Steamről valamennyi forgalom lesz ezután de elég minimális. Érdemes minden 5. vasárnap postolni reddited r/Games-en IndieSundaybe, de olvasd el a szabályokat mert ott nagyon gyorsan bannolnak ha nem tartod be őket. Indie Sunday, ha érdekes a játékod, tud generálni 100-300 wishlistet alkalmanként. Ezen kívül vannak Steamen nagyon sok nem Valve által szervezett fesztivál amin részt lehet venni (Storytellers Festival, TinyTeams, stb) de ehhez képben kell lenni mert hónapokkal előre kell regisztrálni a játékodat ezekre.
[link] itt találsz pár infót a fesztiválokról de nem gyakran frissítik
illetve ezen a szerveren elég sok mindent megosztanak ilyesmi téren [link]
Facebook és Twitter nem nagyon éri meg, Reddit reklámokra esetleg érdemes költeni de annyira azt se ajánlanám. Ha van pénzed marketingre, jobban megéri marketing/pr céghez fordulni, 12-15k dollártól tudnak elég sok mindent kezdeni egy projecttel, persze ilyen összeget akkor érdemes rákölteni ha ennek a többszörösére számítasz profit téren.
Ha wishlistek alapján számolsz várható bevételt, el kell osztani a wishlist számot kb 7-tel, azzal megkapod kb mennyi lesz az első napon a bruttó bevétel. Ezt a számot az egyszerűség kedvéért hívjuk X-nek. Az első hét bruttója 2X. Az első 4 hónapé 4X, majd az első évé 8X. Ezek persze átlagok, van hogy jobban vagy rosszabbul teljesít egy játék, illetve ebből még a Valve megeszik ugye 30%-ot mielőtt megkapod hogy adózhass belőle... de így érdemes előregondolni.
Remélem tudtam valami újat mutatni, és sok sikert!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!