Miért nem így csinálják a játék fejlesztők inkább?
Szóval, van az a nerf-buff dolog, ami egyes játékokban megállás nélkül megy, valahol azért mert a játékosok úgy szavazzák meg, valahol pedig azért mert a fejlesztő "egyensúlyozza" a játékot (A végtelenségig).
A probléma ezzel az, hogy a maradandó dolgok elvesznek, a játékosok elmennek, legyen erre példa a Drakensang mondjuk. Vagy a World of warcraft olyan játékosok köre, akik nem szeretik ezt.
Tehát, mi is lenne erre a megoldás:
Teszt időszak az új dolgoknak, vagyis, beraknak egy új dolgot, amit 1 hónapig fognak tesztelni. Ha túl erősnek bizonyul, gyengítenek rajta, ha túl gyenge, erősitenek rajta, és onnantól fogva, hogy letelt a teszt időszak, nem módosítják, mivel egy kész dolgot kaptak meg.
A pvp játékokban nagyon is megfigyelhető, hogy jelen vannak azok a játékosok, akik "Túl erős, NERFELD!" típusú játékosok.
Az, hogy mindig valami túl erős lesz, az sok esetben, nem a játék hibája, mivel ez nem egy hiba, ez panaszkodás, és általában a panaszkodó játékos népség akik nem képesek veszíteni egymás ellen mondják ezeket a dolgokat.
Félreértés ne essék, én nem játszom olyan játékkal, ahol nerfelnek, buffolnak, vagyis, most nem arról van szó, hogy kiakadtam a magam részéről.
Szimplán kíváncsi vagyok, hogy miért nem volna jobb egy maradandó helyzetet kialakítani, mint a folyamatos erősítsd-gyengítsd dolgot.
Pontosan, az időközben felmerülő gondokat kell megelőzni, hogy felkerüljenek a teszt időszakkal. De ha már az időközbeni gondokat nézzük, akkor azokat, csak is 1x kell javítani, vagyis 1x kéne javítani.
Mi történik akkor, ha soha sincs vége a nerf-buff gyengítsd-erősítsd körnek? Egyszerű válasz, talán keveseket érint, talán sokakat, de, tegyük fel, hogy van egy nagyon erős class a játékban, például a hunterek a wow-ban, keresed a megoldást, hogy mégis, hogyan győzhetnél, ez most vonatkozzon a mists of pandaria-s kiegészítőre. Végül találsz egy megoldást, hogy mégis, hogyan lehet legyőzni őket. Aztán a következő kiegészítőben azt veszed észre:
"Hoppá, elvették a képességet, hogy gyógyítsam magam, miközben a hunter-nek megtartották"
Na szóval, itt vannak problémák, a probléma az, hogy a meglévő dolog módosult, a nagyobb probléma pedig az, hogy nem mindenki ugyanúgy gondolkozik, tekintettel arra, hogy a játékosok máshogy gondolkoznak, lehetetlen módosítani valamit anélkül, hogy valaki kárt ne szenvedjen el belőle. Így hát, a megoldás, valami új hozzáadása lenne, ami végigmegy egy teszt időszakon.
Az online játékokban való szavazások nem megoldások az ilyesmire, azokat sokszor nem igazi játékosok szavazzák meg, hogy miért gondolam azt, hogy nem igazi játékosok szavazzák meg? Ha láttál már videót, ahol géppel irányított botok játszanak csgo-t, akkor tudod a választ. Ugyanez legyen igaz arra, akik például a steam-en válaszolnak, nem csak emberek válaszolnak ott, ez 100%. Bizonyítani nem tudom, de, ha egy automatikus rendszer tud játszani egy játékban, akkor az írás is simán megy neki.
Ellenben, egy játék fejlesztő ha konkrétan leírja: "Mi folyamatosan erősíteni, gyengíteni fogjuk a játékbeli dolgokat, ha a helyzet úgy adja" Akkor teljesen rendben van. Végre egy fejlesztő, aki tudja mit akar.
"Pontosan, az időközben felmerülő gondokat kell megelőzni"
Megelőzni nem lehet, ami időközben merül fel.
Tesztidőszak pedig van, de az jellemzően a nagyobb hibák feltárására jó csak. Kisebbeknek lehet hogy hónapikig nem lesz látszatja.
Ez egy végtelen ciklus gyakorlatilag
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!