Itt amúgy tényleg elhiszi valaki, hogy a kalózkodás miatt rosszabbak a PC-s játékok minősége?
Az Jogos kérdező hogy senkinek sincs rá igénye, de azért nem is 1 RPG-ről van szó ahol milliárdnyi sort kell lefordítani. Oké hogy szinkron nincs, de felíratot 1 Fifához könnyen csinálhattak volna akkor is, szinte 0 story van benne...
CDPR megint más. Ő nekik ott a GOG is, meg ők nem annyira pénzhajhászok mint EA,Activision és társaik.
Én is úgy vagyok vele mint 4-es azt veszem meg ami engem érdekel.
Hogy a kalózok mit vesznek le az engem nem érint meg nem is érdekel.
Legutóbb pl a Dead Space remake-et vettem meg.
Egyébként az is kapott valami olyan patch-et amit 1 óráig szedett le az EA play.
Nos nyilván a kalóz verzió ilyen javításokat nem kap, bármit is pofoztak helyre.
Hát szerintem pont nem a kalózkodás okozza a bajt, hanem épp az ellenkezője, a kiadók monetizálása ami a fő ok a minőségromlásra. Főleg hogy jóideje azért alap lett a többségnek, hogy megveszi a játékokat (persze ne feltétlen a hazai viszonyokból induljunk ki, de itt is javult ez a tendencia bőven). Felsorolok pár érvet, amiben látom az összefüggéseket. És őszintén szólva 5-10 éve nem is érdekelnek már a mainstream játékok (1-2 kivételt leszámítva), szinte csak az indie maradt nekem és a régebbi klasszikusok, részben pont az ilyen okok miatt is. Tehát akkor a jelenkori problémák dióhéjban, a teljesség igénye nélkül:
- túlzott mainstreambe áttolódás (ugye minél szélesebb kört el kell érni hogy behozza az árát a játék, ezáltal egyre inkább az átlag alatti emberek szintjére kell benne butítani dolgokat)
- fejlesztési prioritások megváltozása (hatalmas összegek mennek marketingre és a hypera, illetve sok modernkori dologgal sem feltétlen értek egyet, pl kötelező híresemberes hangszinkron mindenre, popzenék drágán licenselése, grafika és fizika kihúzása minden más róvására, simán meglennék ezek nélkül ha a fejlesztési pénz más dolgokba menne pl hangulat, story, gameplay stb)
- kétes eszközök (lootbox, mikrotranzakciók, kötelező online jelenlét, a hideg ráz ezektől)
- a játék már termék (nagyon ritka manapság hogy szenvedélyből készítsenek aaa játékokat, hiszen hatalmas összegek és nem lehet hibázni, vegytiszta lelketlen receptet követnek sokszor. Régen is voltak hasonlók, de azért több volt az egyedibb darab, amin érződött hogy lelke van)
- modernkori kötelező divathatások (na ez ellen csak lehet én vagyok beoltva, de sajnos sok mostani játék képvisel olyan stílust vagy szemléletet is a jelenkorból, ami számomra már szélsőséges, idióta, vagy taszító, persze tudom ez szubjektív dolog, de akkor is fárasztana és zavarna)
- időhúzó fillerek (rengeteg lett a gyűjtögetős checklist meg az egykaptafa küldetés is, ami sokszor csak arról szól hogy feltornássza az ár / játékidő arányt, de olyan módon hogy nem tiszteli a játékos idejét, hanem érezhetően csak és kizárólag a statisztikáról szól, tehát egyfajta filler álkontent)
Röviden ez a pár dolog ugrott be. Biztos van még sok minden, majd ti kiegészítitek a listámat úgyis. Valószínű bólogatni fogok azokra is, hiszen amit eddig írtatok, azokat is nagyrészt ugyanúgy látjuk.
#15 vagyok és kapásból beugrott még pár dolog abban a pillanatban, ahogy elküldtem a kommentet. Szóval kiegészíteném még a listámat:
- early access, rohanva félkész kiadás (sokszor játszhatatlan bughalmaz amit kiadnak, rengeteg negatív komment és vélemény is ebből származik 1-1 játéknál, és néha csomó idő mire normálra, játszhatóra updatelik)
- dlc agymenések (ez néha annyira de annyira csak a pénzről szól, viszont van amikor olyan dlc-t húznak be ami előnyt ad az alapjátékhoz, vagy még rosszabb, az alapjáték nem jó nélküle, szóval ez eléggé etikátlan szerintem ebben a formában plusz itt is rengeteg a filler)
- optimalizálás hiánya (manapság ez mintha nem lenne szempont, gyanítom itt a hardvergyártók érdekével is lehet némi összekacsintás, plusz ugye sok munkaóra lenne az optimalizálás is)
- modernkori személyiségzavarokat kiaknázás (ezt lehet csak én látom bele de szerintem gyűjtögetős ocd-től a kötelező online eventes fomóig, nameg a dopaminos lootbox szerencsejáték elméletileg csomó mindent kihasználnak manapság, pszichológiai szempontból is kielemezve, és hát ez nem valami szép dolog)
#15: Igazából nem nagyon van mit ehhez hozzátenni, max azt, hogy amúgy akkor szokott a minőség nagyon leromlani, ha túl nagyra nőnek. Egy ponton túl már mindig a profit lesz az első. 3DO is milyen jó játékokat dobott a piacra, aztán elkezdtek pénzt veszteni és egyből jöttek a félkész, befejezetlen játékok, amik 1-2 év alatt dobtak össze a fejlesztők, de lehet sokat is mondtam. Aztán ők is már rég megszűntek.
Larian is mintha már kezdene nagyon a mass appeal felé húzni, de ők ugye még mindig technikailag indie fejlesztők, Tencentnek van 20-30%-os részesedése, de ennyi. BG 3 nagyon jóra sikerült, de voltak benne olyan pillanatok, amik nagyon modernkori ideológiának hatottak, de igazából lehet az csak a WOTC-től jön, mert ugye tőlük vették meg a jogot a DnD 5e-hez.
Egyébként ha engem kérdezel a Capcom most az egyik legjobb kiadók közé tartozik, pedig ők is az óriások közé tartoznak. Ami fura, mert Konami és Square Enix is keleti kiadók, de valahogy ők mégsem vannak azon a szinten. Bár lehet ez is változik majd. Az indie játékokat minden esetre nagyon megéri támogatni, erre Larian szerintem jó példa.
Hát szerintem a BG 3 nem lett olyan nagy eresztés mint azt egyesek állítják. Nem lett rossz, de túlzás ennyire isteniteni...
De témánál maradva.
#15 Tegyük még hozzá hogy ma már 1-2 indie játéknál(Tempest,Graveyard Keeper, meg biztosan van még) már van ingame is reklám... Mondjuk csak saját másik termékhez de akkor is, már ott is az ember arcába tolják hogy ezt-azt vedd még meg...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!