Melyik a kedvenc grafikai stílusod?
Azt mondanám, stilizált. Ebben benne van a 2-es és az 5-ös is.
Alice: Madness Returns - [link]
Apotheon - [link]
Bayonetta - [link]
Bioshock - [link]
Bladed Fury - [link]
BlazBlue: Centralfiction - [link]
Brütal Legend - [link]
Dishonored - [link]
Dragon's Crown - [link]
Dust: An Elysian Tail - [link]
Grand Theft Auto: Vice City - [link]
GUILTY GEAR Xrd -SIGN- - [link]
Hades - [link]
Hob - [link]
Loadout - [link]
Lollipop Chainsaw - [link]
Okami HD - [link]
Ori and the Blind Forest - [link]
Prince of Persia - [link]
Prodeus - [link]
Psychonauts - [link]
Rachet & Clank: Tools of Destruction - [link]
Shantae: Half Genie Hero - [link]
Spyro Reignited - [link]
The Witch and the Hundred Knight - [link]
Trine - [link]
A (foto)realizmus ideig-óráig elkápráztat, de megvannak a maga hátrányai:
1. Valóság csak egy van és az ilyen játékok hajlamosak nagyon egyformák lenni.
2. Régebben ahogy az egyre realisztikusabb realisztikus játékok egyre feljebb tolják az ingerköszöböt, csúnyán öregedtek.
3. Fejlesztők és a fogyasztók szempontjából is egyre nagyobb befektetésre van szükség a még realisztikusabb látványvilághoz, miközben ma már érdemi előrelépés lassan 10 éve csak alig-alig van.
4. Ezek a játékok sokszor játékmenetükben is sokkal földhözragadtabbak és túl komolyan veszik magukat.
Persze ezeknek is megvan a maga helye, de szerintem túlzásba esnek.
Ami a pixelt és a low-polyt illeti, beleeshetnek az általam kedvelt kategóriába, de sokszor egyszerűen csak olcsó kibúvó, hogy ráírhassák egy-egy indie játékra, hogy "retro inspirált", de tényleges látványtervezés nem sok van mögötte. "Legyen ronda azt retro". Miközben az igazi retro játékok esetében is rengeteg energiát fektettek be, hogy a kor limitációi ellenére a legtöbbet hozzák ki egy-egy játékból.
Ez gyakorlatilag a ló másik oldala a realisztikushoz képest. Ugyanúgy pang a kreativitás és művésziség terén, csak más módon próbálja meg elfedni.
#1 nagyon jó hogy ezeket a példákat leírtad! Nagyjából a felsorolt játékok felét ismerem és kifejezetten szeretem is, a másik felére pedig rá fogok nézegetni a következő napokban, szóval kifejezetten köszönöm az ajánlásokat! Ezekután talán mondanom se kell, hozzám is a rajzolt / stilizált képi világ áll a legközelebb. Esetleg a művészetté fejlesztett pixel art, amit valahol a 90-es évek eleje, közepe táján kezdhettek igazán tökélyre fejleszteni.
A többi meglátásoddal is egyetértek, a realista stílushoz még annyit tennék hozzá hogy szerintem a tripla a-s játékipar részben ennek a hajszolása miatt keveredett a mostani stagnáló helyzetbe. Egyszerűen annyira drága lett a technológia, hogy már nem mernek kockáztatni, és minél szélesebb körben eladható, úgymond lebutított játékokat kell gyártsanak nagyon sok esetben. A mostani aaa-s játékok legnagyobb részével már nem igazán tudok azonosulni, úgy érzem nem én vagyok a célközönsége, legyen szó nehézségről, kihívásról, atmoszféráról vagy akár jelenkori stílusokról és trendekről. Szerencsére az indie játékipar is virágzik jóideje. Vagy akár a több évtizedes retro nagy neveknél is olyan aktív modding közösség van, ami által újra játszható, sőt néha sokkal jobb mint új korában.
És hát amit indie kapcsán írsz, azzal is egyetértek. Elég sok esetben csak alibiznek hogy ne kelljen külön grafikust alkalmazni. Szóval valóban fontos különbséget tenni pixel grafika és pixel art között, az igazi csoda és szépség nyilván az utóbbi lesz.
Szerencsére olyan korszakot élünk hogy egyszerre ennyi játék még sose volt a piacon mint amennyi mostanában kijön, legyen szó indieről vagy aaa-ról, ráadásul bármikor vissza lehet a régi jó nevekhez is nyúlni. Ha az ember tudja mit érdemes keresni, hatalmas választékban kutathatja fel a számára legmegfelelőbb darabokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!