A D&D-ben a klasszikus kasztok "miben jók"?
Először is, MELYIK kiadású D&D? Mert akár a 4. és 5. kiadás között is óriási különbségek vannak két, nevükben azonos kaszt között.
Másrészt, mik a "klasszikus" kasztok? Mert pl. a legelső D&D-ben csak négy volt (fighting-man, magic-user, cleric és thief).
Próbálkozzunk meg vele:
Barbár: no páncèl, rage, durva resistek, nagy fegyók
Bárd: kb mindenben jó kicsit, support class
Cleric: varazslatok, heal, buff, páncèlok
Druida: varázslatok, support, shapeshift
Fighter: fegyverek, páncèlok
Monk: mobilitás, sok tamadás, stun
Paladin: nagy fegyverek, sok páncèl, varázslatok, gyógyìtás
Ranger: varázslás, fegyverek
Rugó: lopakodás, skillel, orvtámadás
Sorcerer:varázslatok
Wizard: varázslatok
Kb ennyi, ezt nem nagyon lehet ilyen videojátèkos logikára átfordìtani, mert adott class-t jópár irányba lehet specializálni, egy basic fighter lehet sima odacsapós champion, de harc közben trükköző battlemaster, de távolsági arcane archer is. :)
#2
Nagyon köszönöm :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!