A japán játékok miért ennyire igénytelen minőségűek?
Rengeteg JRPG-vel játszottam életem során. Nagy és kis címekkel egyaránt, és végig is játszottam őket.
Tehát én élvezem és szeretem a japán játékok által nyújtott élményt.
Viszont van ez a dolog, ami mindig is furdalta az oldalamat, ezért gondoltam felteszem itt egy kérdésként.
Mégpedig az a grafikai, és technológiai gyengeség, igénytelenség, elmaradottság ami ezeket a játékokat rendre (különböző mértékben) jellemzi, mitől lehet?
Kétség sem fér hozzá hogy ezeknek a játékoknak a legnagyobb élvezeti faktora a történet, és esetenként a játékmenet.
Viszont vannak olyan visszatérő jellemzők tehát, amik mindig előjönnek.
Viszont van egy rakás gyengeség, amiből egy átlag játékos ma már bármelyik játéknál rávágja hogy "na ez japán". Menü hangok, és maga a menü leragadt PS2-nél, szinkronhangok hiánya, ultrawide supportról nem is hallottak (1000-ből 1 japán játéknál van, véletlenül, a legnagyobb címekben sincs pl DMC 5), az animációk olyan gagyik hogy ma már bármelyik random ilyen egyetemről frissen kikerült vidéki srác 10x szebbet összerakna, ismétlődések, és gliccsek, az irányítás borzasztósága, stb..
Értem én, hogy animék alapján készülnek, így megengedett a rút grafika, de hogy a részletekre egy picit se figyeljenek oda, és hogy az egész játék úgy érződjön hogy elkapkodták, már egy kicsit durva.
Lehet, hogy sok cég nem engedhet meg magának egy hosszú történet mellett Red Dead Redemption 2 kinézetet, de a PS2-nél ilyen rútul leragatni már előbb utóbb szemet szúr az embereknél. Dragon Ball, DMC, Persona sorozatokra is mind ez jellemző.
Oké, hogy be tudnak szívni a saját világukba és elvagy velük, de nekem például most jött le, hogy míg japánban a Persona 4-et csinálták, a franciák letettek az asztalra egy AC Black flaget (2013) szóval a technika már igazán megvan ahhoz, hogy egy részletgazdag, színvonalas játékot megcsináljanak.
#10
Nem egy videóstól küldtem a gyengébb nyugati játékokról videót, hanem háromtól a katasztrofálisokról. Tudtam volna sokkal többtől sokkal több játékról, de csak a pontot akartam illusztrálni, hogy azért a nyugati piacról is jelennek meg bugos, akár egyenesen játszhatatlan.
A japán játékokban ehhez képest te néhány kellemetlenséget emeltél ki, ami nem is feltétlen érint mindenkit. Mint hogy a grafika sokszor stilizált realisztikus helyett és néha nincs ultra wide kijelző támogatás.
Nem végeztél te amúgy semmilyen kutatást.
Végre eljutottunk arra a pontra, hogy érthetővé vált a kérdésem.
Igen, kiemeltem néhány kellemetlenséget a japán játékok jellemzői közül.
És én igazából ezeknek az OKÁRA kérdeztem rá.
Valahogyan eljutottunk odáig a kommentek során miszerint én azt kérdőjelezem meg, hogy jók-e ezek a játékok. Persze hogy jók, a gépem is tele van velük, én játszom velük és élvezem a történetet, a sztorit, tehát kedvelt játékaim.
A kérdésem az volt, hogy MIÉRT van benne ezekben a játékokban ez a néhány elmaradott / megkérdőjelezhető minőségű megoldás.
MIÉRT nincs szinkron a játék párbeszédeinek 90%-án, és MIÉRT olyan alacsony a grafika.
Volt olyan kommentelő, aki felismerte mire gondolok, és rávilágított arra hogy amúgy ezekben a játékokban ezek valóban megvannak, és jogos a kérdés, hogy MIÉRT.
Volt olyan kommentelő, aki már rögtön az "AMEJIKAI" játékokkal kezdte összevetni őket, és közölte hogy nem kell ilyenekkel játszanom ha nem tetszik a grafika.
Csak hogy lássátok:
Ha megkérdezném itt, ezen a honlapon hogy a palotapincsi kutyáknak MIÉRT van rövidebb lábuk mint a németjuhászoknak, valószínűleg olyan válaszok érkeznének hogy nem kell palotapincsit venni, és hogy a palotapincsik igenis jó kutyák, és (ahogy a 9. válaszban látható) rögtön küldenének néhány még rövidebb lábú németjuhászról videókat.
Emberek, nem hittem hogy ebből ekkora megosztó meg negatív hangulatot teremtő kérdés lesz. Azt hittem elég egyértelmű hogy kíváncsiság áll a kérdés mögött nem rossz indulat.
#12
Csak itt gondolom senki se japán játékfejlesztőként dolgozik. Így itt csak ilyen válaszok lesznek, mert nincs senkinek 100%-os belelátása.
Egy olyan oldalon több szerencséd lenne ahol játékfejlesztő japánok válaszolnak.
Attól meg valami nem elmaradott, hogy nem a legmodernebb. Pont ettől jó valami, hogy megmarad a jól bevált formuláknál és nem újít divatból. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!