A japán játékok miért ennyire igénytelen minőségűek?
Rengeteg JRPG-vel játszottam életem során. Nagy és kis címekkel egyaránt, és végig is játszottam őket.
Tehát én élvezem és szeretem a japán játékok által nyújtott élményt.
Viszont van ez a dolog, ami mindig is furdalta az oldalamat, ezért gondoltam felteszem itt egy kérdésként.
Mégpedig az a grafikai, és technológiai gyengeség, igénytelenség, elmaradottság ami ezeket a játékokat rendre (különböző mértékben) jellemzi, mitől lehet?
Kétség sem fér hozzá hogy ezeknek a játékoknak a legnagyobb élvezeti faktora a történet, és esetenként a játékmenet.
Viszont vannak olyan visszatérő jellemzők tehát, amik mindig előjönnek.
Viszont van egy rakás gyengeség, amiből egy átlag játékos ma már bármelyik játéknál rávágja hogy "na ez japán". Menü hangok, és maga a menü leragadt PS2-nél, szinkronhangok hiánya, ultrawide supportról nem is hallottak (1000-ből 1 japán játéknál van, véletlenül, a legnagyobb címekben sincs pl DMC 5), az animációk olyan gagyik hogy ma már bármelyik random ilyen egyetemről frissen kikerült vidéki srác 10x szebbet összerakna, ismétlődések, és gliccsek, az irányítás borzasztósága, stb..
Értem én, hogy animék alapján készülnek, így megengedett a rút grafika, de hogy a részletekre egy picit se figyeljenek oda, és hogy az egész játék úgy érződjön hogy elkapkodták, már egy kicsit durva.
Lehet, hogy sok cég nem engedhet meg magának egy hosszú történet mellett Red Dead Redemption 2 kinézetet, de a PS2-nél ilyen rútul leragatni már előbb utóbb szemet szúr az embereknél. Dragon Ball, DMC, Persona sorozatokra is mind ez jellemző.
Oké, hogy be tudnak szívni a saját világukba és elvagy velük, de nekem például most jött le, hogy míg japánban a Persona 4-et csinálták, a franciák letettek az asztalra egy AC Black flaget (2013) szóval a technika már igazán megvan ahhoz, hogy egy részletgazdag, színvonalas játékot megcsináljanak.
#3 Inkább a JRPG-kkel, így pontosabb.
Azok a japán játékok amik nem is próbálnak többek lenni pl egy visual novel-nél, a maguk kategóriájában jók.
#2 Nem csak a grafikával van a bajom, ezt fent le is írtam. Amúgy meg nem baj ha egy játéknak nem szép a grafikája, GTA San Andreas is pl egy örökké érvényes tökéletes játék marad.
Ez a kérdésem arra irányul, hogy ezek a hiányosságok (amik NEM mindig a grafika, hanem a többi dolog, amik a jrpg-k sajátjai) miért fordulnak elő egy olyan játékban is ami igencsak nívósnak minősül, például egy Yakuza vagy Final Fantasy játékban.
Valamint, hogy miért jellemző valahogy mindre ugyan az a sok klisé?
Én azt hiszem, hogy ahol ezeket a dolgokat oktatják japánban, tehát a menü készítés, move set, mozgás, stb. egy ember tanít a tekintélye miatt legalább 30 éve, így mindenki ugyan olyan standardokkal indul neki a játék készítésének.
Ti talán nem érzitek úgy a japán játékoknál, hogy mintha mind egy alap sablonra épülne rá? Az, hogy ránézel és vágod hogy japán.
Na a kérdésem az lenne, hogy ez az egész jelenség mitől lehet.
Ez a jelenség azért van mert JAPÁN ÉS NEM ÁMEJIKAI.
Ha nem tetszik, hogy egyes országoknak meg van a saját stílusa a játékgyártásban akkor nem kell azokkal játszanod, ennyi.
A #2-esnek pedig igazat adok. A nyugati játékokhoz már lassan szuper számítógépek lesznek a minimum szükségletek ahhoz, hogy verekedjenek/lövöldözzenek/lopjanak a gyerekek kedvükre a játékokban.
Míg egy Kínai vagy Japán játék valami olyan élményt nyújthat amire évekkel később jó lehet visszaemlékezned.
A hardver támogatottság főleg. Mivel viszonylag elnagyolt grafikák vannak, harmatgyenge gépeken is elfut gond nélkül, vagy akár portolva más konzolokon.
Japánban nagy divatja van a kézi konzoloknak, ha úgy készíted el a játékot, hogy több eszközön is fusson, nagyobb lesz a vásárlói bázisod is.
Harmadszorra ott van a hagyomány, ilyen volt, javítva, de ilyen lesz. Lásd Scarlet Nexus, nemrég jelent meg, ennek is van egy megadott kinézete. Más a kultúra, itt nem a teljesen részletes emberszerű alakok kellenek, hanem szerethető karakterek.
#7
Hát de ha neki nem tetszik akkor senki sem erőlteti, hogy játssza őket. És a Japánok nem fognak ő miatta változtatni a jól bevált képleten. :D
9-es
Te most küldtél néhány linket a leggyengébb nyugati játékok hibáiról, ráadásul egy videóstól.
Az a baj ezzel, hogy van egy bizonyos nívó, ami alá ha leesik egy nyugati játék, az ilyen nagy port kavar. Ez már önmagában beszédes, hogy japán játékok hibáinál viszont nincs ennyire kiakadva a közvélemény, pedig lehetne. Nincs "kirívóan hibás" japán játék amitől hangozna a sajtó. Az egyik oldalt ez a megszokott, a másik oldalt az.
Végülis a 6. válaszoló adott tökéletes választ erre, azt hiszem.
Hiszen japánban ahogy láttam kutatásaim során, inkább a kézi konzolok vannak nagy előnyben, azzal játszanak a legtöbben, így a játékgyártók 1 verzióval gyártanak le 1 játékot, és annak olyannak kell lennie, hogy elvigye a mosogatógép is, meg a ps5 is.
7-es, hát igen, ez a tendencia megfigyelhető ma elég sok helyen a világban. Olvasni, értelmezni nehéz ha elfogult az ember.
A grafika részét így már értem. Viszont az az elmaradott hangtechnika (pl menü hangok), lustán megoldott szinkronizálások (főleg hogy már kb az a megszokott a japán játékokban, ha csak írás van, szinkronizálni nem igazán szeretnek, pedig jók a szinkronszínészek).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!