Csak én vettem észre, hogy a különböző platformokra készített játékok grafikai, fizikai stb fejlődése megállt?
Emlékszem, hogy 2018-ig évről évre egyre jobban fejlődött a játékok fizikája illetve a grafikája. A csúcs nálam a Red Dead Dead Redemption 2. Annak a játéknak nagyon ott van a grafikája és a fizikája, szinte minden egyes npc-nek saját története, bioritmusa, monológja stb van. Nagyon élethű az egész.
Azóta viszont úgy tűnik, mintha megállt volna a fejlődés. Sőt, sok más játék még most, 2021-ben sem tudja hozni azt a szintet, mint amit a fent említett játék hozott 2018-ban.
Egy RDR 2 kategóriájú játék 5 évig készül, és százmillió dollárba kerül. Nem lehet ugyanazt a színvonalat várni mindenkitől.
Amúgy pl. nálam a "jó grafika" nem azonos az élethűséggel, egy stílusos művészi megközelítés sokkal többet jelent a számomra.
#3 meg 1000+ ember dolgozott rajta. És szerintem jóval több volt, mint 5 év, 5 év lehetett amíg legyártották, de biztosra veszem hogy még pár év volt maga a tervezési fázis, amikor még csak azt próbálták kitalálni, hogy konkrétan mi is legyen. A Cyberpunk is 7 de lehet hogy több év volt összesen, és azon is közel ezer ember dolgozott.
De azért nem kell ennyi ember, hogy jó játékot rakjanak össze, ott a Metro Exodus, kb 150 ember dolgozott rajta, és ami kb a PC-n jelenleg lévő legszebb játék, már ha van hozzá több száz ezres géped hogy meg is tudd hajtani, mert medium vagy sima high grafikán lehet szebb egy Doom mondjuk, de azért 4k 120 fps full raytracinggel igencsak odaver mindennek. De a Death Stranding is azért bitang jól nézett ki, vagy a mai napig jól néz ki, de manapság nem is nehéz már jól kinéző játékot csinálni, mikor ott az Unreal Engine 4 (?), meg a többi, ami igazából már mindent a fejlesztő kezébe ad, persze egyedi játékot marha nehéz csinálni ettől függetlenül.
Egy szép grafika rengeteg munka, indie fejlesztőknek esélytelen olyan csinálni sok esetben. (Kivéve ha rövid a játék és kicsik a területek).
Több ezer ember összehangolt munkája pedig rengeteg pénz. De egyébként volt változás, de inkább az effekteket fejlesztették, meg a 4k-t az elmúlt időben. De sok ideig most nem lesz fejlesztés szerintem.
Ha megfigyeljük a ps5-öt, azt úgy tervezték, hogy kb. 5 éven át minden játékot elvigyen 4k 60fps-el. Ehhez képest jelenleg is kinlódik egy Cyberpunk vagy hasonló játékkal, hogy tartsa az fps-t. Magyarán a fejlesztők tisztában lehettek olyan tényekkel, hogy most évekig nem lesz nagyobb grafikai fejlesztés.
De egyébként valahol el is mondták, hogy most a részleteket fogják fejlesuteni. A futtathatóságot, betöltési időt. Pl.: Most hatalmas célja elérni a játék iparnak a képernyő töltés nélküli játékokat. Szóval most inkább technológia fejlesztés lesz.
(Ami kell is, mert sok játék, bár szép, fizikai szabályok szempontjából egy 2003-as játék szintjén állnak (Far Cry 5 jó példa), az effektek is rosszak néha és minden egy fél óráig tölt még ssd-vel is. A végtelen sok Bugról és crashről pedig ne is beszéljünk.)
inkább a covid miatt belassult minden
egyébként van azért álleejtős grafika. ott van pl az insomniac rift apartja. de indie játék is van fantasztikus grafikával: emberlab Kenája, ami elvileg 15! ember munkája.
amúgy meg igen, az rdr2 magasra tette a lécet
pl a far cry 6 tüze hihetetlenül gagyi a rdr2höz képest
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!