Milyen a VR látószöge?
Nemsoká veszek egy vr headsetet, pontosabban a Quest 2-t.
Az érdekelne, hogy a látószöge milyen.
Elméletileg 90fokos, de ezt hogyan képzeljem el kép ként?
Van egy bégyzet előttem, és körülötte feketeség? Olyan mintha egy sötét szobában néznék egy monitort ami 3d?
Vagy mihez lehetne hasonlítani leginkább, és milyen közel van a kép, mennyire nagy az a kép?
Van erről valami illusztráció, vagy hogyan lehetne körbeírni hogy érthető legyen, hogy hogyan is néz ez ki valójában?
Pls csak olyan írja le aki játszott VR-al, és konkrét tapasztalata van.
Nem fogod látni a kijelzők körül a feketeséget. Direkt úgy van megoldva a lencsékkel, hogy az egész látótered elfoglalják a kijelzők.
Ezen a képen látszik, hogy igazából mi az amit látsz:
Ez a két kép ügye két külön kijelző, amikbe a lencsék belenagyítanak és "torzítanak", hogy a két képet csak 1-1 szemmel lásd. Mivel a két kép, két különböző szögből mutatja amit látsz, ezzel eléri a 3D hatást, mintha ott lennél.
A látószög pedig az a szög amit a periférikus látásod közrezár. Az emberi szem átlagosan 120 fok körül lát. Azaz ha egy pontra fókuszálsz, akkor amit látsz a látóteredben az 120 fokos. Erről is van egy szemléltető kép, ami ugyan nem a 90 és a 120 közötti különbséget mutatja, de így legalább könnyebben megmutatható a különbség:
Minél nagyobb a látószög, annál nagyobb teret látsz be ugyanazon pontból állva.
Szóval mindent összevetve nem fogod látni a feketeséget a kijelzők körül, úgy fogod látni mintha valóban ott lennél. Az már más kérdés, hogy az agyad mennyire engedi elhitetni, hogy valóban ott vagy. Én eddig bármilyen VR játékkal játszottam, egyiknél sem éreztem azt a "huha most tényleg ott vagyok" érzést, mert az agyam nem engedte el azt a tényt, hogy csak egy képet nézek.
Te milyen geadsetet probaltal?
Es valami tipp h miert nem jott be? Nem lehet h nagyon rakoncentraltal h ez nem a valosag es nem elted bele magad, vagy zavartak kabelek?
PSVR-t használtam. Meg a telefonos Samsung GearVR-t de az nyilván nem ugyanaz a kategória. A kábel nem zavart, mert volt annyira hosszú hogy ne akadjak el benne. A Beat Saber és a Blood & Truth szerintem van annyira pörgős, hogy a játékra koncentráljak és ne arra, hogy egy képernyőt nézek :)
De egyébként ettől az érzéstől függetlenül ugyanúgy élvezem rajta a játékot és közel sem olyan, mintha csak a monitort bámulnám. Szimplán csak nincs bennem az az érzés, mint amit sok VR videóban látni, hogy ha zuhan a karakterem (Richie's Plank Experience) akkor összecsuklok a padlóra, vagy ha valami ijesztő dolog van, akkor lekapom a fejemről a headsetet vagy elkezdek kiszaladni a szobából (a valóságban). Én az ilyen helyzeteknél szimplán csak állok, mert tudom, hogy úgysem történik velem semmi.
Nekem Quest 2-m van. Nincs 90 fok a látószög. Úgy képzeld el, mintha egy búvárszemüveget vennél fel
"Vagy mihez lehetne hasonlítani leginkább, és milyen közel van a kép, mennyire nagy az a kép?"
Ha filmet nézel, kvázi akkora mozivászont csinálsz magadnak és olyan messze, amenynire csak akarod. Minden teljesen életszerű 3D-s valóság.
Tehát ha jól értelmezem, ez egy ilyen buvarszemuveg szeru takarast mutat, a kép viszont konkréten a szemed előtt van közel, 3dben, életszerűen.
És nincs az amire gondolok, hogy nagy feketeség van a kép körül.
Hogy érted h nincs 90fok? A neten mindenhol ennyit irnak.
"ez egy ilyen buvarszemuveg szeru takarast mutat"
Igen, de nekem nem vészes
"a kép viszont konkréten a szemed előtt van közel"
Pont úgy, mint a valóságban. Amit távolinak akar szimulálni, azt távolinak is fogod látni. Ha valamit két lépésre akar szimulálni, akkor te 2 lépésnyire látod, és ha meg akarod fogni, akkor kettőt kell előre lépned
"És nincs az amire gondolok, hogy nagy feketeség van a kép körül."
Nem, az nincs. Konkrétan is olyan érzés, mintha a virtuális valóságban búvárszemüvegben lennél
"Hogy érted h nincs 90fok? A neten mindenhol ennyit irnak."
Bocsánat, valamiért 180 fokban gondolkoztam. Lehet, h igazuk van, de sztem nagyobb a látószög, mint 90 fok
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!