Szerintetek is ront a Life is Strange sztorijan az idoutazas?
Tudom hogy a sztori fokuszpontja pont az idoutazas, DE szerintem egy ilyen jellegu jatekba nem valo.
Ha visszatekerjuk az idot akkor elveszik a dontesunk ertelme hiszen azonnal latjuk hogy a dontesunk rossz kihatassal van a dolgokra (kiveve ha mar tul messze mentunk a sztoriban).
Ha pl. elutetjuk a kutyat akkor egybol tudjuk korrigalni is igy logikusan nincs ertelme megnezni hogy mi tortenik ha meghal.
Viszont van mikor az irok okosan hasznaltak ezt az kepesseget.





Igy van, de nekem pont az is ront a dolgokon hogy mindegy milyen donteseket hozunk mert vagy megsemisul a varos vagy minden ugy marad ahogy volt kiveve Chloe meghal es nincs kepessegunk tobbe.
Amugy eszembe jutott hogy a Last of us Vege is hasonlo dilemaval szembesiti a foszereplot. Vagy megmented azt aki fontos neked es hagsz masokat meghallni vagy felaldozod ot.










Altalaban Max utal ra es raadasul pl. mikor feldobod Nathan-t az igazgatonal egybol kiderul hogy az igazgato le van zsirozva es vissza lehet tekerni odaog hogy nem mondasz semmit.
Az egyik fontos dolog az mikor van lehetoseged probalj meg Kate-el beszelni es segiteni neki mert az a szal tenyleg tobb epizodon keresztul megy es ha jol csinaltuk a dolgokat nem ugrik le, de a legtobb valasztas eredmenye azonnal kiderul.










Nincs jó vagy rossz döntés, csak döntések vannak amiknek következményeik lesznek. Illetve, honnan nézve rossz döntés? Fontos a nézőpont. Pont ezért nincs klasszikus jó illetve rossz döntés. Kapásból nem jut eszembe egy se, ami "rossz". Pl. a roncstelepen Max rálőjön Frank-re vagy sem. Ha megteszi, nyilván fekete pont Frank-nél, de kiderül, hogy már nem volt lőszer a pisztolyban, szóval nem folyik vér. Nem húzod meg a ravaszt? Frank kiröhög, elviszi a pisztolyt és Chloé se túl boldog. A pisztoly hiánya meg akkor a védtelenség érzetét adja, mert TUDOD, hogy Nathan simán lelő egy embert, ha úgy adódik.
Na, itt melyik a rossz döntés? Úgy gondolj bele, hogy nem ismered a cselekményt, az ok-okozati dolgokat.
Vagy ha felhozod példaként, Nathan felnyomása az igazgatónál. Ha megteszed és kilépsz a suli ajtaján, azonnal hívatják a srácot... Nem mondanám, hogy végtelenségig korrupt az igazgató. Ha nem nyomod fel, akkor meg... fogalmam sincs, ezt nem játszottam. 😀
Kate megmentése meg csak is a tetőn történteken múlik. Megmentheted úgy is, hogy tojtál rá - ha a szobában szétnéztél és figyeltél - és jó válaszokkal meggyőzöd. De simán leugrik, ha végig támogattad de troll válaszokat adsz neki, illetve semmitmondó közhelyeket. Teszteltem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!