Hogy kell értelmezni a Stalker című filmet? Miről szól egyáltalán?
Hú, sok kérdés, ezek szerint neked nem jött át a film.
Amúgy ez művészfilm, szóval úgy is kell kezelni, nagy része elvont, tehát nem olyan faék, mint pl Vasember a jó, aki megmenti a világot x-edszer is..
A két turista utazása egy metafora, valójában önmagukban (és ha megértettük a filmet, mi is önmagunkban) tesznek meg egy elmélyült utat, a csapdák is a saját elméjük szüleménye (illetve a bennünk lévő gátakat szimbolizálják), a végső szoba a kívánsággal, azt hadd ne kelljen elmagyarázni, annyira egyértelmű szerintem:)
Az, hogy az út képi világa színes, míg a "kinti világ" fekete-fehér, az megint a való világ - belső világunk közötti kontrasztot hivatott megteremteni a filmben.
A Zóna, ha úgy tetszik, az a saját elménk, ott található lényünk esszenciája, amitől mi mi vagyunk, és nem más.
Ezek vannak egy félig-meddig sci-fi köntösben beöltöztetve.
Nem lesz túl hasznos a válaszom abból a szempontból, hogy nem leszek konkrét. Van róla a neten elég leírás, de szerintem téves így megközelíteni a filmet.
Tarkovszkij filmjei számomra meditatívak, és nem konkrétumokban és gondolatokban fejezi ki közvetítenivalóját, hanem a film nyelvén, inkább érzelmileg-hangulatilag. Ezért kell hosszan mutatni "üresjáratokat", különben nem működne. Vannak rendezők, akiket nem értelmezni kell, hanem átérezni (pl. Lynch, Kieslowski), ezt pedig szokni, tanulni, gyakorolni kell.
De amúgy 1-es jól leírta, a Zóna egy metafora, a kislány szerintem pedig a jövőbe vetett hit, a Zóna megnyilvánulása a "való" életben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!