Milyen rajzfilmeket ismertek amik eredetileg jók voltak, de tönkre tették őket? És miért is voltak jók és/vagy rosszak?
Milyen rajzfilmeket ismertek amik eredetileg jók voltak, de tönkre tették őket? És miért is voltak jók és/vagy rosszak?
Olyasmire gondolok, mint pl. a Tini Titánok, amit 500X átdolgoztak és így keveredtünk el a testiségeket túlontúl kiemelő, sötét képregénytől az idióta, törpe, kis, icon szerű figurákig.
Nem csupán hobbyból kérdezem. Az álmom és tervem az, hogy nyitok egy magyar rajzfilm stúdiót (igen, mindent megterveztem, kiszámoltam és tudom is miket fogok gyártani), és eszembe jutott, hogy talán régi, tönkretett rajzfilmeket is újra dolgozok. És igen, ha már itt tartunk a Teen Titanokra már van tervem.
Tudtok még ehhez hasonló rajzfilmeket, vagy olyan rajzfilmeket amik félbehagyódtak és hanyagul elvágták a fonalat, pl. pénzhiány miatt.
Na? Előre is köszi! :)
(Nem kell a fejemet venni, csak egy 14 éves kiskamasz vagyok, aki szeretné végre normális rajzfilmeken keresztül átadni a gyerekeknek az igazi élet egy kis darabját)
VUK
The Powerpuff Girls
Tom & Jerry
Igen. A Vuk tervbe is volt véve és igen akár csak a TT(G)-nek ennek is meg van már a teljes forgatókönyve. A PowrPufGirlst kifejtenéd bővebben? Én nem sok változást láttam a régi és az új sorozat közt? Neked mi nem tetszik benne? Mitől volt jobb az eredeti sorozat?
A Tom és Jeryről nem tudtam. Ezt is tönkre tették volna? Na, mindegy, majd utána nézek.
Köszi :)
Ha valaki még tud többet akkor hajrá! ;)
Értékelem az elszántságod, de a mostani gyerekek távolról se néznek annyi rajzfilmet, mint a te korosztályod fiatalon, vagy mint az én dupla X-es generációm. Most, hogy az internet ott van minden 6-7 éves gyerek zsebében egy okostelefon formájában, a gyerekek már nem ülnek le tévézni, hanem előkapják a telefont és azzal szórakoztatják magukat, ami abból a szempontból jó, hogy így nem a tévé válogatja meg a nekik szánt tartalmakat, hanem ők választják ki mit akarnak, viszont ezzel párhuzamosan elhatárolódnak a tévétől és az azon futó programoktól. Ha megkérdezel egy 8 éves gyereket, hogy ki a kedvenc vloggere vagy gameplay-es videósa, tuti fog mondani párat, pontosan azért, mert ők már elsősorban ezeket a tartalmakat fogyasztják. Egy elszomorító példa erre: az amerikai Cartoon Network karácsonyi repertoárja egy Teen Titans és Steven's Universe maraton volt, az előbbit azok nézik a nosztalgiázás miatt, akik az eredetin nőttek fel, vagyis már fiatal felnőttek vagy épp teljesen felnőttek, a másik pedig szintén egy idősebb generációnak szánt sorozat, magyarul már a csatorna is tisztában van vele, hogy már nem elsősorban gyerekek nézik őket, hanem nosztalgiázó huszonévesek.
Ha mindenáron bele akarsz vágni ebbe (most nem vitatkozom azon, hogy ez mennyire reális), akkor mindenképpen az idősebb korosztályt, a 16-28 éveseket célozd, nekik pedig olyan tartalmat gyárts, ami a jelen kor problémáit taglalja, de nem úgy mint egy dokumentumfilm, hanem egy érdekes, összetett és a történet során folyamatosan fejlődő karakterek elbeszélése és közrejátszása alapján. A gond az, hogy ilyen irányvonalak mentén mozgó sorozatok már vannak, csak épp nem rajzfilmek, hanem élőszereplős sorozatok, a szóban forgó generáció pedig ezt nézi, ha ilyen üzeneteket akarnak meghallgatni, a rajzfilm számukra, mint azt fentebb leírtam, csupán nosztalgia.
A rajzfilmek másik nagy problémája a túlnyújtás. Ha van egy koncepciód, aminek a bemutatására és a szereplők kibontakozására elég mondjuk 2-3 évad, akkor azt ne nyújtsd el 15-re, mert ezzel csak a sorozat minőségét erodálod. Jó példa erre a Simpson Család és a One Piece, amikben ugyanaz a történet, ugyanazokkal a karakterekkel van folyamatosan újrajátszva, mindeközben a karakterek szinte semmit nem változnak, a cselekmény sehová se halad érdemben és egyedül azt hozza vissza a nézőket folyamatosan, hogy tudat alatt azt hiszik, hogy majd pont a következő rész lesz az, ami újat fog mutatni, aztán újra és újra csalódnak, de a tudatalattijuk visszahozza őket a következő részhez. Az Avatar 3 évad alatt elmesélt egy korrekt és konzisztens történetet úgy, hogy csak minimális filler tartalom volt benne, folyamatosan volt benne újítás és kapott egy rendes lezárást, mindezt úgy, hogy több generáció számára egyformán érdekes volt a maga módján. Ennek az ellenpéldája a Naruto, aminek egymillió része van, amiből minden 3. epizód a történet szempontjából érdektelen, a karakterek ugyan fejlődnek benne, de csak amolyan "kötelező" jelleggel minden egyes hosszabb történetszál végén azért, hogy a készítők el tudják mondani, hogy van karakterfejlődés.
Ha annyira rajzfilmeket akarsz gyártani, akkor először tanulj meg karaktereket felépíteni úgy, hogy ne annyiból álljon a személyiségük, hogy "hahaha gonosz vagyok", hanem legyenek rétegeik, legyenek esendőek, mint a valódi emberek, legyenek hibáik és erényeik, legyenek letisztázott motivációik és legyen egy aránylag konzisztens morális és szellemi színvonaluk. Ha ez megvan, akkor ezeket a karaktereket helyezd bele egy szituációba és a felépített személyiségük alapján képzeld el hogyan viselkednének abban a szituációban egymással és hogyan reagálnának magára a helyzetre. Aztán ha ez is megvan, gyárts le több szituációt, azokat kapcsold össze úgy, hogy logikus legyen az átmenet köztük, történetet alkotva ezzel és ha ez is megvan, akkor nekiállhatsz rajzolni.
Huh! Köszönöm szépen! :)
Ez jó hosszú válasz volt! Köszi a tanácsokat! A karaktereim egyértelműen fejlődnek, személyiségük néhol világos, néhol pedig titokzatos, ami egyre-egyre, fokozatosan bontolódzik ki. Minden szereplő a szívemben él, és mindegyikük egyedi és különleges. A legtöbbjüknek van egy megkülönböztető tulajdonsága, amiben nagy ívben eltér a többiektől. A történeteket nem akarom elmondani, mert az spoiler lenne.
Amit a TV nézésről mondtál abban igazad van. Ez kicsit jó, hiszen így a nagyobb korosztályt is meg tudom fogni, de amennyiben az internetről is letölthető lesz némely tartalom ingyen, némelyik pedig kis összegért. DVD-ket is ki lehet adni, bár azt sem nézi még senki.
Amúgy nem egyedül akarom megcsinálni; szeretnék saját rajzfilmes stábot. Tényleg, ha már itt tartunk; egy kis közvélemény kutatás:
Van itt valaki aki rajzfilmekkel szeretne foglalkozni? ;)
Köszi!
#3 válaszoló előtt le a kalappal, szépen összeszedett mindent.
Annyit tudnék hozzátenni, hogy elsőkörben inkább a saját történeteiden dolgozz, mert ezekhez az átiratokhoz óriási tőke kell, hiszen csak akkor tudod megvalósítani őket, ha képes vagy megvásárolni a sorozat jogait azoktól a stúdióktól, amik legyártották (ők pedig akár milliárdos tételt is követelhetnek érte, ha egyáltalán el akarják azt adni). Mire ez a pénz összegyűlik, addigra meg már meglesznek a saját befutott sorozataid, így inkább azokat építgeted majd mások történetei helyett. :)
Ezt nem lehúzásként mondom, és semmiképp se ad fel, az átirataidból csinálhatnál akár képregényt is vagy YouTube-ra fan-animációkat akár most azonnal is, és ki tudja, bármi lehet ezekből még. Csak ajánlom, hogy hangsúlyozd a saját dolgaidat is, mert hosszútávon még bevételt is hozhatnak (fan cuccokkal nem kereshetsz pénzt hivatalosan).
Egyébként én is stúdiót szeretnék alapítani, de elsősorban több részes, egészestés animációsfilmeket szeretnék csinálni tinédzsereknek és huszonéveseknek. (Vannak sorozat ötleteim is, de inkább 90 percesekben gondolkozom)
A videóklipeket szeretem még nagyon, hobbiból YouTube-ra ilyeneket is szívesen csinálnék (egyszer csináltam is, de nagyon undorító lett)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!