Szerintetek is kínos a magyar filmekben a káromkodás és a trágár szavak?
Megnézel bármilyen mostani vagy az utóbbi évekből magyar filmet vagy csak az előzetesét, már ezekkel a trágár szavakkal van tele.
Ez a Bassz..meg, ba..zdmeg, a fa..szom, kurv..élet, és azt hiszik hogy ez rohadt menő, vagy hogy milyen jól hangzik.
De a valóság az, hogy egy kultúrnézőnek ez rohadtul kellemetlen, gagyi, és kínos.
De azt is kiemelném, hogy a dialógusok életszerűtlenek, gyengék.
Nektek mi a véleményetek erről?
a mucsi-scherer jancsó filmekben működik a káromkodás,mert improvizált és szívből jön.
ami inkább baj a magyar filmekkel,hogy semmilyen kockázatot nem mernek vállalni velük a készítők.
mindig arra törekednek,hogy lefedjék a legnagyobb nézőközönséget és pont e miatt lesz érdektelen szinte az összes,mert langyos víz marad.
Kik a "kulúrnézők"? Erre kíváncsi vagyok.
Körülbelül 1500 egész estés fimen vagyok túl, több százról írtam ajánlót, kritikát. Magamat filmrajongónak tartom, aki legalább annyit elmondhat magáról, hogy nem kötik időkorlátok a filmek terén, tehát jöhetnek művek a kezdetektől napjainkig.
Ezek alapján mondom azt, hogy igen, vannak életszerűtlen, gyenge dialógusok a magyar filmeknél IS. De nem arról van szó, hogy minden magyar film minden elhangzó mondata rossz lenne. Van olyan film, ami béna, van, amelyik közepes, és van nagyon jó is és így tovább. Ez minden ország filmművészetére igaz.
Nézzük a káromkodásokat. "...azt hiszik hogy ez rohadt menő, vagy hogy milyen jól hangzik.". Biztosan volt úgy, hogy valami pontosan ezért került bele a filmbe. Hogyne lenne. Csakhogy itt is igaz, hogy nem minden esetben, és főleg nem azoknál a filmeknél, amelyek többre hivatottak, minthogy töltelékek legyenek egy trágyadombban.
Nagyon jó példa erre az Isteni műszak. Gondolod, hogy az éjszaka hajtó mentősök minden szava Petőfit idézi - aki mellesleg maga sem vetette meg a káromkodást a verseiben, ha jónak látta? Hogy a magyarországi lakosok mindegyikét "kultúrnéző" magatartás jellemzi mindennapok forgatagában? Elég abszurd lenne...
Szóval igen ,amiket leírtál, az igaz lehet néhány filmre, de ne tegyünk úgy, mintha ez lenen a "trend", és a káromkodás az alsóbbrendű, ez esetben proli nézők mannája lenne.
Lehet hogy rosszul fogalmaztam, de a saját definícióm szerint a kultúrnéző egyszerűen csak jó ízléssel rendelkezik, bár akkor felmerül a kérdés, hogy mi számít jó ízlésnek. De tekintsük a jó ízlés ellenpéldájának az aktuális film-közízlést, aminek a képlete pedig a legnépszerűbb mozifilmek: ugye hogy ezek a filmek nem sokat érnek? Ellentétben azokkal a filmekkel, amiket kevesebben néznek, sokkal értékesebbek. Ez nem mindig van így, de többnyire igen. És megkapjuk a kultúrnézőt.
Én nem azt mondtam, hogy a trágárság és a kultúrnéző ellentétben állna egymással.
Amíg egy Ponyvaregényben öröm hallgatni a káromkodást, egy magyar filmben többnyire kínos. Nézzétek csak meg a mostani "Brazilok" előzetesét. Csak ez van benne szinte.
De igen, a káromkodás egy trendi dolog. És a magyar filmkészítők élnek is vele, túlságosan is, és ahogy már kifejtettük, rossz kontextusban.
De hogy mondjak egy pozitív példát is: Tiszta szívvel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!