A képregényfilmeknek hogy lehet ennyire nagy sikere?
Imádom a filmeket és a sorozatokat, de van néhány olyan műfaj amit egyszerűen nem tudok a helyére tenni.
Pl a képregényfilmek ilyenek.
Egyrészt rengeteg van belőlük, ugyanakkor mind ugyanarról szól.
Van 1-2 kigyúrt modell külsejű féltehetséges színész akik színes ruhákban a nagy gonoszt legyőzik és megmentik a világot.
De ott vannak még a Transformers filmek amikben az autók csilivili robotokká változnak.
Nem tudom felfogni, hogy ezekre a filmekre tömegével járnak az emberek világszerte. Miért? Olyan nevetséges és kínos filmek ezek, hogy igazából a nézőnek kéne szégyellnie magát, hogy egyáltalán ilyet néz.
Mert nagy, erőteljesen reklámozott, szórakoztató tömegfilmek. A legtöbben kikapcsolódni járnak rájuk, de van egy évtizedek óta fennálló rajongói táboruk is, akik szintén támogatják őket. Persze ez főleg a Marvel-féle filmekre értendő, mert az utóbbi években a legtöbb DC képregényen alapuló, "komolyabb" filmek a Marvel felhozatalához képest kevésbé sikeresek.
A Transformers filmek hasonlók, kivéve hogy több képregényfilmmel ellentétben ezeket a kritikusok erősen (és jogosan) lehúzzák. A készítői beismerték, hogy a Transformers filmek célja nem az, hogy a többi filmmel keljenek versenyre, hanem hogy az összes nyári szabadidős tevékenységgel rivalizáljanak. Tehát ezekre nem mint szokványos filmekre tekintenek, hanem mint látványos vidámparki attrakciókra. Arra jók, hogy a tömegek egy forró nyári napon beüljenek rájuk egy hűvös moziterembe, kikapcsolják az agyukat pár órára, majd rögtön elfeledjék őket, hogy aztán pár évre rá megnézzék a következő részt, ami semmi újat nem mutat.
Közben persze a filmek sorra reklámozzák a bennük feltűnő termékeket, autómárkákat, számítástechnikai eszközöket, modellügynökségeket, sörmárkákat, stb.
És bár világszintű fogyasztásra szánják őket, fő piacuk mégis Kína. A képregényfilmek nyugaton még tartják magukat, de a Transformers filmek például Amerikában folyamatosan romló bevételeket hoznak, és főleg a keleti régiók, elsősorban Kína tartja fenn őket. Kína mozinéző tömegei nevezetesek egyrészt magas létszámukról, másrészt alacsony igényeikről, és hogy szomjaznak a buta, agyatlan, de minél látványosabb akciófilmekre. Az ilyen filmeket tehát nekik szánják, és mivel birkákként özönlenek rájuk, Hollywood nem áll le a gyártásukkal.
Még pár gondolattal kiegészíteném, amit írtam.
A Marvel Studios filmek részben amiatt sikeresek, hogy egymásra épülnek és egymást reklámozzák. Előbb szinte kísérleti jelleggel elkészítenek pár különálló filmet, amik megismertetik az egyes szuperhősöket a nézőkkel, aztán összevonják és különféle módokon keresztezik ezeket a külön filmeket. A néző ezáltal úgy érzi, hogy egy nagy sorozatot néz, és ha ez bejön neki, akkor elmegy megnézni a folytatásokat és különféle crossover-eket is. És mivel a filmek több évtizednyi képregénysztoriból válogatnak, a készítőknek már eleve adott a feldolgozandó alapanyag, és már csak azt kell kitalálniuk, hogyan valósítsák meg.
Ez a "moziverzum" koncepció persze nem válik be mindig. Sok film beleesik abba a csapdába, hogy garantáltnak veszi a folytatást, ezért már rögtön az első vagy második részen elbukik. A DC-vel szerződésben álló Warner Brothers is megpróbálja lemásolni a Marvel Studios filmuniverzum sikerét, de eddig minden kísérletük elkapkodott és erőltetett volt.
És vannak olyan, stúdiók, mint a Sony és a 20th Century Fox, amelyek azért gyártottak le bizonyos képregényfilmeket, hogy ne veszítsék el az általuk birtokolt szuperhősök jogait. Ezek a kísérletek is elsietett, trehány filmeket eredményeztek. Hozzájuk képest a Marvel elővigyázatosabban és szigorúbban jár el. A stúdió vezetői gépies sorozatgyártásra kényszerítik a rendezőket és színészeket, ezért képesek gazdaságosan kezelni még a legközépszerűbb filmjeiket is.
Vannak egyedi esetek is, pl a Deadpool, ami abból profitált, hogy nagy kockázatot vállalt, de tökéletesen ráérzett a célcsoportja ízléseire, és valami újat kínált nekik: egy durva, kimondottan felnőtteknek való, öntudatos szuperhős-paródiát. A készítők tényleg szívük-lelkül beleadták, és nagy szabadságot kaptak a főnökeiktől, akik nem számítottak arra, hogy a filmből ekkora siker lesz.
A másik gondolat csak annyi, hogy mindig is voltak ilyen filmtrendek. Régebben sorra gyártották a westerneket, de ma már alig. Volt, amikor a nagyszabású történelmi eposzok voltak felkapottak, vagy a katasztrófafilmek, vagy az atomkorszaki szörnyfilmek. Most a képregényfilmekre van igény, de ez a trend is kifullad valamikor.
Teljesen átérzem a kérdező által leírtakat.
Én még a "vámpíros ba.zós" filmekell is így vagyok. Alkonyat. Hallatlan gagyi!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!