Kezdőoldal » Szórakozás » Filmek, sorozatok » PC játékokból miért nincsenek...

PC játékokból miért nincsenek filmadaptációk?

Figyelt kérdés

Oké, Max Payne, egy középszerű játékból gyártott középszerű film, meg a Hitman, ami egy jó játékból gyártott középszerű film.


Sokan azzal érvelnek, szerintem helyesen, hogy számítógépes játékot kevesebben játszanak, mint ahányan filmet néznek, ezért egy esetleges játékadaptáció (itt persze a normális történettel, környezettel, világgal, atmoszférával rendelkező játékokra gondolok.) nem vonzana be akkora nézőközönséget.


Véleményem szerint viszont Hollywoodnak meg van arra a kapacitása, hogy egy alapvetően egy nem olyan nagy réteg által ismert játékot adaptáljon látványos közönségfilmmé, és azok is megnézzék, akik esetleg magáról a játékról még életükben nem hallottak.



2015. máj. 18. 20:54
 1/8 anonim ***** válasza:
Elég sok ilyen film van, volt, ami sikeres is volt. Csak ugye a film nem interaktív, így nehezebb alapanyagot találni.
2015. máj. 18. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Lényegében ezért: [link]


Magyarán: a sima "innen el kell menni oda" típusú játékoknak nincs elég történetük egy filmhez, a sztorival rendelkező játékoknak meg gyakran túlságosan sok is a történetük, ezért nem lehet simán átültetni őket filmbe.


A másik, hogy a játék- és filmkészítők (és sokszor a rajongóik is) általában két külön csoport, akik saját médiumuknak megfelelően készítik el a műveiket. Ahhoz, hogy jó játékadaptáció készítsen valaki, nemcsak a filmhez kell értenie, hanem a választott játékot is ismernie kell, felfogni, hogy mitől népszerű. És az ehhez értő emberek rétege papírvékony, főleg mivel a videojáték egy sokkal ifjabb médium a filmnél.

2015. máj. 18. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Ebben tökéletesen igazad van ketted, de szerintem ahhoz, hogy egy ember felismerje azt hogy mondjuk egy játék mitől lesz jó, ahhoz nem kell lángelmének lennie. De például amit említettem, a Max Payne vagy a Hitman, menny el innen-oda típusú játékok.


Vegyük például a Modern Warfare trilógiát. Sémákból építkező klisés sztori, de működőképes. És a lövöldözős, militáns filmeket sokan szeretik, többen mint ahányan esetleg a Modern Warfare játékokkal játszottak. A 3. világháború a 2. vége óta izgatja az emberek fantáziáját, az összeesküvéses sikerfilmeknek pedig se szeri se száma. Tehát ha például a Modern Wafare trilógiát megcsinálnák film trilógiába, az összes Hollywoodi elemmel fűszerezve, akkor meg nézné az is, aki szereti a lövöldözős akciófilmeket, meg az is akit foglalkoztat a 3. világháború, meg az is aki meg cselszövéseket szereti. Tehát szerintem ez életképes lenne.


Szerintem életképesebb, mint például a Gyűrűk Ura. Ugye említetted, hogy a történettel rendelkező játékoknál a történet hossza a gond, hogy nehezen lehetne belőlük közönségfilmet csinálni. De a Gyűrűk Ura története terebélyesebb szerintem az összes jó történettel rendelkező játéknál. Vagy a Hobbit, amit egy nem túl vastag könyv (tudom, olvastam) mégis majdnem 10 órányi filmet le tudtak belőle gyártani. Tehát ha van könyvadaptáció és abban szerintem egyetérthetünk tisztelt kettes, hogy ma sajnos PC játékot többe játszanak, mint ahányan könyvet olvasnak. Tehát a regényadaptáció mitől különb annál mint amit én felvetettem.

2015. máj. 18. 21:35
 4/8 anonim ***** válasza:

Azért, mert az ilyen filmekből mindenképpen rosszul jön ki valamelyik fél.


Könyvből azért lehet jó filmet csinálni, mert a könyv nem tartalmaz konkrét képeket, és részletes a leírása. Egy könyvnél te képzeled el a karaktereket.


A videojáték ellenben egy más kategória. A videojáték az vizuális. A cselekményt alapból úgy látod, mint egy filmet, a karakterek arcát pedig meganimálják.


Ez csak azért probléma, mert amíg könyv adaptációhoz használhatsz bárkit, aki mondjuk megfelel annak a kritériumnak, hogy 1.80 magas, fehér, barna hajú férfi, addig egy játéknál megvan adva egy arc, amire hasonlítani kell.


Erre egy jó példa a Hitman. Aki játszott a játékkal, az azt kifogásolta, hogy hogyan lehet ilyen "gyerekképű" a 47.


Itt vetődik fel a kérdés, hogy kinek gyártsák a filmet? A rajongóknak készüljön? Meglehet csinálni, de az egy szűkebb réteget jelent, tehát így nem fognak kaszálni.

Azt a réteget szólítsuk meg, akik nem játszottak a játékkal? Működhet a dolog, de ahhoz viszont át kell írni a dolgokat. Itt megint csak a Hitmant mondanám, ahol 47 egy igen érzelmes figura lett. Ezzel az lesz a baj, hogy az a réteg aki játszott a játékkal, azok mind lefogják húzni a filmet, és azért ez nem tesz jót a pr-nak. Ha semlegesek akarnak maradni, akkor egy semmilyen film lesz belőle. Szóval kockázatos dolog.

Arról nem is beszélve, hogy egy filmhez kellenek mindenféle jogok, tehát még költséges is egy ilyen filmet elkészíteni.

2015. máj. 18. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
76%
Resident Evil, Street Fighter, Mortal Combat, Tekken, Super Mario, Silent Hill, Doom... Ezek mind játékok filmadaptációi.
2015. máj. 19. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Egy másik gondolat, hogy az eddigi játékadaptációk többnyire rossz fogadtatásban részesültek (nem mindegyik, de a legtöbb), és ez kihat arra is, hogy a stúdiók akarnak-e egyáltalán többet készíteni. A képregényfilmek esetén is voltak ilyen piaci mélypontok, amikből csak az utóbbi pár évtizedben tudtak kilábalni, miután kijött pár meglepően jól sikerült alkotás. Lehet, hogy egy-két jól eltalált és sikeresebb játék adaptáció kell ahhoz, hogy ez itt is így legyen, de egyelőre még rizikósabb vállalkozás videojátékra alapozni egy filmet, és részben ez is indokolja azt, hogy miért nem nagyon akarnak rá vállalkozni.
2015. máj. 19. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
A Need for Speed című filmet is a gamerek tették sikeressé, Hollywoodnak hiába megvan a kapacitása rá ha nincs a játék mögött egy oltári nagy hype ezáltal oltári nagy pénz se lesz benne és mivel a pénzszerzés a fő cél ezért inkább csak a nagy névvel rendelkező, világszerte ismert játékokat fogják filmesíteni.
2015. szept. 7. 02:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

"Vegyük például a Modern Warfare trilógiát. Sémákból építkező klisés sztori, de működőképes. És a lövöldözős, militáns filmeket sokan szeretik, többen mint ahányan esetleg a Modern Warfare játékokkal játszottak. A 3. világháború a 2. vége óta izgatja az emberek fantáziáját, az összeesküvéses sikerfilmeknek pedig se szeri se száma. Tehát ha például a Modern Wafare trilógiát megcsinálnák film trilógiába, az összes Hollywoodi elemmel fűszerezve, akkor meg nézné az is, aki szereti a lövöldözős akciófilmeket, meg az is akit foglalkoztat a 3. világháború, meg az is aki meg cselszövéseket szereti. Tehát szerintem ez életképes lenne. "


Akkor vedd úgy, hogy van 500 CoD film. Semmi olyan sztorija nincs ennek a sorozatnak, amiből filmet lehetne csinálni.


Én is pont most gondolkodtam ezen, hogy milyen jó filmet lehetne csinálni például a Mass Effectből vagy az Oblivionból, Falloutból, stb. Aztán rájöttem, hogy ezek igazából csak játék szintjén működő sztorik, filmben hatalmas sablon lenne mindegyik.

2015. okt. 11. 00:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!