Melyik a jobb film?
Heló!
Nem tudom a pontos okokat, miért nem jelölték, de az is lehet akár, hogy lekésett róla, hogy nem fért el a nevezettek között - arról nem is szólva, hogy független film, ami... De! Nehogy már az Oscar döntse el, hogy egy film jó vagy rossz... Ezt csak úgy mellékesen mondom.
Visszatérve a filmekre. Itt szerencsére szó sincs egy True Grit szerű esetről - igaz, ott JW-ről van szó, tehát emberről, de azért idevenném. Az Unforgiven-t szokták az utolsó western titulussal illetni. Nem hiába, hiszen egy remek filmről van szó, amit a műfaj egyik nagy alaklja rendezett és játszott is benne.
Tarantino filmje egy üde színfolt, ami rengeteg filmből lop. Nagyon jó film az is, de látszik rajta, hogy itt még próbálkozik a rendező, nem annyira eredeti, magabibztos, mint lehetne - és lesz a későbbiekben.
És akkor azt is hozzá kell venni, hogy nem épp az elsőfilmes rendezők vannak "előnyben" az oscaron. Nyilván egy nagy öreg, vélhetően egiyk utolsó atalmas műve mégis csak vonzóbb jelölt, mint egy felbukkant ifjú.
De azért azt is tegyük hozzá, hogy a Reservoir Dogs tarolt Sundance-ben, ami nem éppen az a felejtős kategória.
Továbbá az is igaz, hogy ahogy mondtad, Tarantino filmje az egyik kedvenced. A fentiekbő laz jött le, hogy az Unforgiven meg nem. Ezek alapján Te niylván az előbbit tartod jobbnak. Más meg mondjuk imádja Eastwoodot és herótot kap Tarantinotól. Neki niylván a második jön be, és így tovább.
Ízlésről ne mszabad vitatkozni, de természetesen egy jól felépített elemzésel olyan , nagyjából objektív irományt lehetne összehozni, ami alapján már tükröződhetne a filmek erénye és gyengéi, megkönynítve így egy személyes választást.
Szerintem Clint Eastwood Nincs bocsánat című filmje valóban jó, de a klasszikusokkal nem ér fel.
Számomra egyszer nézhetős,erősen túlértékelt film.
Quentin Tarantino Kutyaszorítóban című filmje nagyságrendekkel jobban tetszett, első filmes létére egy olyant alkotott, amivel joggal hívta fel a figyelmet magára.
Rengeteg hasonló filems van - sőt, még annál is több ismeretlen -, akinek smemi, vagy nagyon (tényleg nagyon) kis kapcsolata volt a filmkészítéssel. Az egyi kegljobb példa Kevin Smith.
Manapság meg már annyi független, hobbifilmes van, aki próbálkozik és önmagát képzni, hogy csak Magyarországon több ezerre tehető a számuk. Hála a technikai fejlődésnek.
És cska arra várunk, hogy egyszer összejöjjön minden :).
Na, akkor pont Te is szereted mindkét rendez munkáját :).
Én speciel szeretem Tarantino legtöbb művét, de a Kill Billt mondjuk nem - nagyon nem. sokan mégis mesterműnek tartják. Hát ez van, erre nem elhet mást mondani, maximum elmondod, hogy te ezt gondolod, ezért meg ezért, ezzel és ezzel alátámasztva, ezt meg ezt hozva fel példának...
Aztán ezt el kell fogadnia a másiknak.
Ellentétben azzal, aki csak kijelent valamit, de semmi sincs az állítása mögött - na az nevetséges.
Bocs a csapongásokért! :)
Igen, viszont főleg szatírikus műveket, jól odamondósokat - vagy teljesen agyatlan vígjátékot :).
Én is a Kill billt láttam először, de mint írtam, amrhára ne mjött be - nem is bírtam végignézni először.
A Grindhouse egyébként szerintem a Ponyvaregény és aKutyaszorítóban mellett a legtipikusabb Tarantino film - dumaorientált kis Exploited-retro.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!