Godzilla Kong az új birodalom hogy tetszett nektek?
tuti lesz, ez egy garantált pénz forrás a stúdiónak
a szörny harcok jók voltak, azért is néztem meg, hála égnek az emberi történet szálak takarékon voltak, így bőven jó volt a film
csak mert az előző Godzilla filmeknél számomra időpocsékolás volt azok a jelenetek ahol embereket kellett nézni miket csinálnak... a Kong filmben ott volt értelme, az tetszett ott
Lehet lesz, de attól mèg szerintem egy rakás szar 😀
Èn alapból a japán iskolát szeretem, megvan az összes Godzilla (ès Gamera) film.
A 2014-es Godzillában mèg hihetőbb volt ahogy mozogtak ezek a hatalmas lènyek, komótósan, èrezhető volt a súlyuk. A legutolsó rèszben meg ugy rohangálnak, mintha mind alufóliából lenne, nem pedig 50-100 ezer tonna anyagból.
Másrèszt mindegyik filmmel próbálnak nagyobbakat villantani, mèr felfedeztèk a föld alatti világot, óriásmajom törzsek, óriás robotvègtagok, ès akkora pusztìtás van, mint a másik három filmben összesen. Erre mit szeretnènek mèg rákontrázni.
A japán filmek nem csináltak ilyen erőltetett nègyzetre emelèst filmenkènt, ott sacc ugyanaz volt a recept kis módosìtásokkal.
Azért elismerés jár a készítőknek, hogy végre megtették azt, amire évek, évtizedek óta azt mondják, hogy lehetetlen és a szörnyeket helyezték a középpontba, az emberek jelenlétét pedig minimálisra csökkentették. Ezzel bizonyították, hogy lehet hosszas jeleneteket dialógus nélkül levezetni, és olykor pusztán a látvány, a szörnyek testbeszéde, mimikája és a zene elegendő egy egész cselekményszál lebonyolítására.
De persze ez így csak egy fél film. Jobb lett volna, ha megerőltetik magukat és összeállítanak egy kerek filmet, amiben az emberek is fontosak. Azonban úgy látszik, hogy inkább a sokat ismételt internetes panaszokra hallgattak, amik szerint az emberek mindig idegesítők és inkább csak a szörnyeket kéne mutatniuk. Pedig az emberi nézőpont nélkül nem érződik a szörnyek mérete, a tetteik hatásai és következményei.
Az elmúlt években sok olyan kommenttel találkoztam, hogy bezzeg az eredeti Godzilla filmek mindig a szörnyekről szóltak és csak az amerikaiak akartak a filmekbe embereket erőltetni. Én nem tudom, hogy ezek a kommentelők milyen filmeket néztek, mert a japán filmekben és sorozatokban szinte kivétel nélkül *mindig* az emberek állnak a cselekmény középpontjában. Még a gyerekeknek készült idétlenebb filmekben is.
Viszont ha tényleg nagyon nem megy az íróknak a rendes emberszereplőket megírása, akkor őszintén szólva inkább nézek egy olyan filmet, amiben van egy elfogadható szörnyes cselekményszál és egy elhanyagolható emberi szál... semmint egy olyat, amiben az emberek csak az időt húzzák. Ha látványfilm, akkor legalább legyen látványos, a komplexebb szereplőket és történeteket meg a japán alkotásokra hagyjuk.
Ezzel a filmmel sajnos az a baj, hogy a látvány sem nagyon jó. Az akció java súlytalan, egy-két jelenet kivételével alig van benne érdemi koreográfia. Sokkal inkább poénra van véve. Tudom, hogy ez szándékosan ilyen, mert a rendező régi kungfu filmeknek, animéknek, akcióvígjátékoknak és a Godzilla filmek Champion Festival korszakának akart hódolni, mert ő azokon nőtt föl. Konghoz és a többi majomhoz még valamennyire illik is ez a stílus, mert ők legalább emberszerűek. De Godzillát akár ki is vághatták volna a filmből és szinte semmi sem változna.
Mothra kapcsán örülök, hogy végre nemcsak abból áll a szerepe, hogy feláldozza magát és felturbózza Godzillát, hanem végre újra egy önálló karakter lehet, aki az eredeti filmekhez hasonlóan egy ősi nép védelmezője. Igaz, ehhez ellent kellett mondaniuk annak, amit a Szörnyek királyában megalapoztak Mothra életciklusairól és a telepata ikerpárról, akik érzik a jelenlétét. Olyan, mintha minden egyes új filmmel megfeledkeznének a korábbi részek eseményeinek és szereplőinek a feléről.
A leginkább talán az döbbentett meg, hogy mekkora hihetetlen hangulat- és kidolgozásbéli különbség van e film és a pár hónappal előtte kiadott Monarch sorozat közt. A Monarch megpróbált teljes egészében komoly és érzelmes lenni és nagyon erősen ráállt az emberszereplők kidolgozására és a koherens világépítésre, a szörnyek pedig abszolút minimális szerepet kaptak. Arra számítottam, hogy a sorozatban látott majmokon végzett kísérletek fogják felvezetni, hogy a filmben Kong hogyan kap robotkesztyűt. De nem, a kettőnek semmi köze egymáshoz, hanem a kesztyű csak egyszerűen van és kész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!