Mert másfajta filmekhez vagyunk szokva.
Meg szerintem sokan másra vágynak, mint a szomorú magyar valóság.
Volt már egy párszor hasonló kérdés, rá a válaszok, pl:
https://www.gyakorikerdesek.hu/szorakozas__filmek-sorozatok_..
Bemásolom a korábbi válaszom:
"Mert milliomos, milliárdos, de mindeféle tehetség, művészi beállítottság mentes emberek készítik őket többnyire.
Pl nem bírnak felrakni egy szűrőt/filtert hogy legyen vakami filmszerű, atmoszféra keltő hatása.
Tökmindegy hogy Barátok Közt, Valami Amerika, vagy Post Mortem, mindegyik olyan mintha bárki, okostelefonnal vette volna fel.
De vannak kivételek, pl Kontroll.
Tehát lehet jó magyar filmet készíteni.
Továbbá a szereplők színházi emberkék, és ugyan azt produkálják, mint a színházba, iszonyat teátrális minden jelenet. Nem tudnak kibújni a színház alól igazán egy jó film erejéig, és egy nagyobb film után, visszatérnek oda. Nem filmszínészek.
Aztán vannak a Ner-es filmek, amik célja csak a propaganda, lásd
AC Synndicate Most vagy soha.
Meg néha tényleg elkészül valami Kontroll féle kivétel."
A magyar filmgyártás elég belterjes - 20-30 éve ugyanazokat a színészeket látod minden moziban. Ráadásul általában nem is túl jól vannak kasztingolva. Nem az alapján kerülnek kiválasztásra, hogy illik-e hozzájuk a szerep vagy hogy jó színészek-e, hanem hogy ki kinek az évfolyamtársa volt a színművészetin. A filmalap előtt ugyanaz a baráti kör osztogatta egymásnak a pénzeket filmgyártásra - bár ez a módszer megint visszatérni látszik, csak most a kulturális bal helyett a kulturális jobb ült rá a pénzeszsákra.
Ettől függetlenül vannak jó magyar filmek és nagyon jó magyar filmesek, amit a rengeteg Oscar jelölés is visszaigazol.
Sajnos a legtöbbnek gyenge, vontatott, erőltetett és unalmas a története, amit valamilyen erotikus jelenettel próbálnak kompenzálni, hogy a nézők egy része ottmaradjon. (Nem, nem a pornófilmekről van szó…)
Egyetértek azzal is, hogy tehetségtelen színészeket alkalmaznak. Az egyik túlartikulálja a szerepét, a másik meg szinte csak fapofával motyog.
A hangmérnök és a kamerás sokszor pocsék, szinte olyan rossz minőségű a hang, a képfelvételnek meg olyan okádék a színerőssége, szöge és a megvilágítása, mintha kisgyerekek csinálták volna valamilyen sulis projekt erejéig. (De lehet, hogy még az óvodások is szórakoztatóbb filmet tudnának összehozni egy olcsó kamerával és egy maréknyi zsírkrétával…)
Én a magyar színészi játékot eléggé ripacskodásnak érzem, másrészt rohadt nyomasztóak is a magyar filmek számomra, illetve igen a színviláguk is ilyen rohadt prózai, lépcsőházi rettenet. A propaganda filmek szuper giccsét meg hát jaj, messziről kerülöm.
De volt egy-kettő régebben, amit szerettem.
S ettől függetlenül drukkolok, hogy legyenek jó magyar filmek, meg biztos vannak is, mert én keveset nézek meg, szóval a véleményem egyáltalán nem általános.
#3 "Továbbá a szereplők színházi emberkék, és ugyan azt produkálják, mint a színházba, iszonyat teátrális minden jelenet. Nem tudnak kibújni a színház alól igazán egy jó film erejéig"
EZ!!! Pontosan ezt érzem én is mindig, amikor magyar filmet látok, de én nem tudtam így megfogalmazni/megfogni, hogy mi is zavar engem igazán a magyar színészek alakításaiban. Csak azt éreztem mindig, hogy ez hamis, az emberek nem így beszélnek/viselkednek/reagálnak.
Bizony-bizony, sokkal másabbak, sőt sokkal jobbak pl. az amerikai filmek!
Nézzük a világsztár Tom Cruise esetét! Vagy fut mert üldözik, vagy fut, mert üldöz valakit.
Na persze ahogy Ő tud szaladni, az igen!!!!
Vagy nézzük a "múmia"kategóriába sorolható Woody Allent.
A majd' 70 évvel ezelőtt forgatott első filmjében éppen olyan idétlen bohóc, mint a legutolsóban.
Ja, de elalél a világ ,mert ő a W.A.
És ezt vég nélkül lehetne sorolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!