Az alábbi filmötlethez mit szóltok?
Egy megtörtént eset alapján mit szólnátok egy ilyen filmhez? Esetleg ti miben módosítanátok vagy kerekítenétek?
A helyszín vonat lenne, mondjuk afféle ősrégi MÁV szerelvény, amik már eltűnőben vannak a hazai vonalakról. Van külön kocsi a bicikliknek.
Adott egy lány, aki átmenne éppen ezen a kocsin, hogy beüljön valamelyik személykocsiba, de ott megtámadja egy fiatal felnőtt fiú, aki már korábban figyelte. Befogja a száját, fenyegeti, kést tart felé, elveszi az értékeit. A lány sokkot kap, kiabálni se tud. A támadónak viszont nem elég a lány értékei, a ruháját is tépi le és a bicikliszállítóban lényegében letepri.
Arra jön egy kalauz. Mintha észre se venné, hogy mi történik. Lenne még egy személy, aki elhaladna ott. Akadna egy fiatal, aki kifigyeli, de segítség helyett vihog és elkezdi felvenni a telefonjával.
Mikor a támadó már minden vágyát kiélte, akkor távozik. A lány sokkosan összeszedi magát, ahogy tudja. A vonat megállóhoz ér. Leszáll nagy nehezen, kalauz nem jött. Az állomáson meg csak egyesek nézik: van aki nyilván valami feslett, csavargó kültelkinek nézi. Más meg oda se hederít, meg se kérdezik mi van.
Életszerű lenne. A megtörtént eset azért ennél szerencsésebben ért véget, de napjaink jól ismert általános közönyét ismerve a rosszabbik eset is megtörténhet. A közöny már okozott tragédiákat.
Még valami: ha ennyire "lelkes-gyerekes" módon írsz, azonnal kibukik, hogy fogalmad sincs az egészről. Még az is lehet, hogy az ötleted használható, ha tényleg az emberi gyarlóságról szeretnél egy rövidfilmet.
De ha nem tudod fókuszáltan leírni, hogy mi ez a film, mit akar mondani, hanem elkezded feltételes módban a bicikliszállító vagonnal stb., akkor ne lepődj meg, ha nem értjük meg az ötleted lényegét.
Mindazonáltal az "emberek elmennek mások szenvedése mellett" már eléggé lerágott csont, bár sajnos igaz. Írj jobbat, jobban!
(#6osvok)
Túl a fentieken: alapszinten pl. azzal tudod feldobni ezt a konkrét sztorit, hogy a főszereplő a végén reagál a történet mondanivalójára, azaz a többiek közönyére. Két erős irány van: vagy ellenük fordul (mindenkit megver az állomáson), vagy önmaga ellen (vonat alá ugrik).
Az a klasszikus megoldás, ha a karaktered fejlődik: a történet elején még ő is közönyös mások szenvedése irányában, de amikor vele is megtörténik a baj, akkor ráeszmél, hogy mi a helyes út.
Igen megrázó megoldás az is, ha zombi marad, és látványosan nem fejlődik semmit.
Az utóbbi két változatban kell az elejére egy olyan, erős szituáció, ahol egyértelműen kiderül a Lány közönyössége, a végére pedig az újabb "próbatétel", amiből láthatjuk a változást (vagy épp nem).
Szerintem nézői szempontból az a katartikusabb, ha azt látjuk, hogy a lány érzéketlen marad a durva behatások ellenére is. Ekkor a történet elkezd nem csak a Lányról szólni, hanem rámutat, hogy a világ közönye a mi közönyünk.
Olvasom mekkora baromságokat írnak itt egyesek. A lerágott csont hipotézis egy baromság, sőt nézzétek meg ezt itt: https://www.youtube.com/watch?v=--YpOvxs5po
Szakember mondja, hogy még az igazságszolgáltatás is a hollywoodi filmek általi agymosásnak van kitéve és csak azt veszi nemi erőszaknak, ami ilyen véres kegyetlenségből áll: ütik verik az áldozatot, az sikít, ellenáll stb.
Számtalan eset van arra, hogy az áldozatoknak csak csekély része tanúsít ellenállást. A legtöbb inkább lefagy, emiatt a támadó nagyobb erő kifejtése nélkül meg tudja erőszakolni. Szóval a fent felvázolt történet a valódi nemi erőszak, amit nem mutatnak be filmek, mert nem tűnik a készítőknek látványosnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!