Christopher Nolan neve garancia a filmjeihez? Csak minőségi filmeket rendez?
Igen, persze nem minden idők legnagyobb rendezője, ahogy egyes fanatikus rajongói kezelik, viszont kétségkívül a kortárs filmművészet egyik nagy alakja, aki érdekes módon egyensúlyozik a modern Kubrick és a modern Spielberg szerepe között.
A Mementó az évezredforduló táján divatos posztmodern pszichológiai thrillerek talán legjobbja, de legalábbis mindenképpen a legérdekesebbje már csak a struktúrája miatt is.
A Batman: Kezdődik! és A sötét lovag vérfrissítést jelentettek az akkor még mindig a "gyerekeknek szóló baromságok" gettójában sínylődő szuperhősfilmeknek, megmutatva a kétkedő világnak, hogy lehet értelmes filmeket is készíteni vicces jelmezekbe öltöző alakokról.
A tökéletes trükk és az Eredet labirintusszerűen haladó cselekményvezetése az elmúlt évek legokosabb narratív trükkjei közé tartozik, ahogy a Dunkirk háborús filmnek álcázott túlélő thrillere is mesteri szerintem.
A Tenet meg egy érdekes fejezet az életműben, mivel kétségkívül a gyengébb filmjei közé tartozik, viszont engem még így is lenyűgözőtt a totális öncélúsága.
Az biztos, hogy elég nagy szava van ma Hollywood-ban, de ahogy már írták, a Tenettel kicsit mellélőtt.
Ez annak köszönhető, hogy a már felsorolt filmek rendezése közben végig ott volt vele az öccse, John Nolan, ellenben, a Tenet rendezése alatt már nem volt ott és emiatt nem is lett olyan ütős.
C csak rendez, de mindig az öccse írta a forgatókönyvet.
Másrészt azért is menő, mert kerüli a CGI használatát.
"az akkor még mindig a "gyerekeknek szóló baromságok" gettójában sínylődő szuperhősfilmeknek, megmutatva a kétkedő világnak, hogy lehet értelmes filmeket is készíteni vicces jelmezekbe öltöző alakokról."
Inkább ez a mondat baromság. A 89-es Batman, Batman visszatér nagyon nem volt gyerekeknek való. Én ma is szeretem a 2. részt.
A Pókemberek nem csak sikeresek voltak, hanem fantasztikusan jó filmek. A 2000es Xmen is megújította a nagyközönségnek készült szhős filmeket és senki le se xarja.
Lehet, hogy a világ kétkedett hogy lehet-e komolyan venni őket, én máig emlékszem hogy akkor lenyűgöztek ezek a filmek, mert amelyik nem volt Batman és Robin, Macskanő azt komolyan lehetett venni.
A Nolanes Batmanben az volt a jó hogy érdekes és epic volt Szuperképesség Nélkül, nem azért mert realisztikus volt."
Rant vége.
Kérdésre válaszolva: Kicsit túl értékelik, mert a jobb nolanes filmek sem annyira jók, jól ír forgatókönyvet és jól tud kamerakezeléssel is karaktereket ábrázolni. Technikailag kifogástalanok.
Ritkán csinál xar filmet.
Az hogy mi a jó filmjeiben az szubjektív. Nekem nagy bajaim vannak az Eredettel, az Interstellarral a Sötét lovaggal is de nem akarok kisregényt írni.
Két bajom szokott lenni:
-nem tud egy akciójelenetet normálisan felvenni. A sötét lovag kamionos jelenete pazar, de máskor nem az igazi. Túl van vágva és képes ide oda rángatni a kamerát. Lehet h ez nem teljesen az ő sara de Én ezt nem birom elviselni.
-a karaktereknek sokszor botegyszerű a szerepe és nem hat hitelesnek minden cselekedetük pl. Batman miért találja ki az utolsó 20 percben hogy Gotham lakosainak hite a fontos?
Emellett a Joker, Harvey Dent, Cobb, Sato karakterei remekül vannak megírva és eljátszva (Sato az félig meddig mert a színész igy ordizott pár pillanatban)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!